Food Cabinet ontwikkelt Europese campagne voor zacht fruit

Food Cabinet heeft de pitch gewonnen voor een Europese campagne ter promotie van zacht fruit in Nederland, België en een deel van Duitsland. De campagne richt zich op de consumptie van aardbeien, frambozen, rode en blauwe bessen en bramen onder jongvolwassenen.

Focus op gezond, vers en gemak

Jongvolwassenen tussen 18 en 35 jaar eten minder zacht fruit dan aanbevolen voor een gezond dieet. De campagne speelt in op hun voorkeuren voor gezonde, verse en gemakkelijke voeding. Zacht fruit past hierin vanwege de eigenschappen: vers, weinig of geen verpakking, direct eetbaar en voedzaam. De promotiecampagne wordt zichtbaar via social media, online kanalen, PR en promoties op de winkelvloer, met een focus op de zomerperiode waarin lokaal zacht fruit ruim beschikbaar is.

Europese samenwerking

De campagne maakt deel uit van Enjoy, it's from Europe!, een Europees programma dat duurzame en gezonde agrarische producten promoot. Het initiatief wordt uitgevoerd door een consortium bestaande uit GroentenFruit Huis, ZLTO, Glastuinbouw Nederland, NFO, Stichting Berry Promotions en Simply the Bes. Het is de eerste gezamenlijke Europese zachtfruitcampagne in deze drie landen.

Expertise in voedingscampagnes

Wilco van den Berg, Marktexpert bij GroentenFruit Huis: "De doorslaggevende factor bij onze keuze voor Food Cabinet is hun recente ervaring met soortgelijke promotiecampagnes en hun affiniteit met de productgroep zacht fruit."

Sebastiaan Aalst, Strategisch Directeur van Food Cabinet: "Deze campagne past perfect bij Food Cabinet omdat we hierin onze diepgaande kennis van voedselvoorkeuren van consumenten kunnen gebruiken. We zetten onze expertise, strategie en netwerk in om mensen te verleiden tot gezondere keuzes."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Dutch Opening Dinner Cannes Lions 2025

02-06-2025 | 12:31:00
Dutch Opening Dinner Cannes Lions 2025

Lemon Scented Tea organiseert sessie over merkgroei

02-06-2025 | 11:51:00
Na Brands of the Night in oktober keert Lemon Scented Tea terug met het event: Thirsty for Total Brand Growth: How to give your brand its unique edge

Intertoys en Modern Citizens lanceren speelse dino-campagne

02-06-2025 | 11:48:34
Intertoys en Modern Citizens bundelen hun krachten voor een campagne rondom het speelgoed uit de Jurassic World Rebirth-lijn.

LePub en Heineken vieren bijgeloof tijdens CL-finale

02-06-2025 | 09:22:00
De campagne, onderdeel van het platform Cheers to the Superstitious Fans, draait om voetbalbijgeloof en de rol van supporters.

Peter van Wijnaerde: Creativiteit is te koop per flesje

02-06-2025 | 08:47:37
Creativiteit komt uit conflict. Uit iets meemaken. Uit iets opmerken. Dáár zit de lading dat het doet resoneren.

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.