Flik Flak ontwikkelt TikTok-strategie voor Dunkin’ Benelux

Dunkin’ Benelux werkt samen met contentbureau Flik Flak aan een strategie voor TikTok. Het merk, dat voorheen vooral geassocieerd werd met donuts, wil zich profileren als een dagelijks moment voor jonge consumenten, met een breder aanbod zoals verse koffie, matcha en hartige snacks.

De samenwerking is onderdeel van de bredere herpositionering van Dunkin’. Het doel is om via TikTok zichtbaar te zijn op een manier die aansluit bij het tempo en de toon van Gen Z.

TikTok als verlengstuk van merkambitie

Youssef Besali, CMO van Dunkin’ Benelux: "Onze ambitie is om van Dunkin’ een vast onderdeel te maken van het dagelijks leven van onze doelgroep. TikTok speelt daarin een sleutelrol. Met Flik Flak aan onze zijde vertalen we die ambitie naar creatieve formats die passen bij het tempo en de toon van Gen Z."

Creatieve formats en communitybuilding

Flik Flak ontwikkelt formats en content voor TikTok, speelt in op trends en betrekt de doelgroep actief. Carlijn van Wulfften Palthe, operationeel directeur bij Flik Flak: "Dunkin’ is een energiek, positief en visueel sterk merk, wat het sowieso al een feestje maakt om voor te werken. Vanaf het begin was er een duidelijke klik in ambitie en aanpak, en we kijken ernaar uit om samen met Dunkin’ een herkenbare en sterke aanwezigheid op TikTok te bouwen."

De eerste video’s zijn inmiddels te zien via het account @dunkin_nl.

Lees ook:

Sophie Bruijns (Aartsen): hoge lat voor merkcommunicatie

31-07-2025 | 19:16:00
Sophie Bruijns is Marketing Manager bij Aartsen Fruit & Vegetables, een importeur van groenten en fruit. We spreken met haar over hoe Aartsen omgaat met hun marketing en merkpositionering

Michel van Velde: AI-agents zijn de nieuwe target audience

31-07-2025 | 10:11:00
Volgens recente cijfers wordt meer dan 45 procent van de online aankoopbeslissingen inmiddels al beïnvloed door AI

Dennis de Cat CEO Benelux Fightclub

31-07-2025 | 09:52:00
De fusie tussen Fightclub en Upthrust is afgerond. Vanaf vandaag opereert het marketingbureau vanuit één structuur onder de naam Fightclub

[Vacatures] PINK zoekt een AI Creative Designer

31-07-2025 | 08:54:00
PINK is per direct op zoek naar AI Creative Designer - Groningen • 32 - 40 uur

NATWERK en ARTIS lanceren Pridecampagne

30-07-2025 | 13:33:18
Onder het motto Omarm je aard(e) – Love your nature vieren ARTIS en creatief bureau NATWERK seksuele diversiteit in de natuur tijdens Pride.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.