Finally an Agency brengt Share a Coke van Coca-Cola tot leven met OOH specials

De campagne, gericht op Gen Z, draaide om het terugbrengen van offline momenten van verbinding in een tijd waarin digitaal contact vaak de boventoon voert.

Coca-Cola bracht het internationale concept terug met de boodschap dat delen meer is dan een tag of DM: het gaat om echte ontmoetingen in de fysieke wereld. Finally an Agency vertaalde dit naar opvallende uitingen in de publieke ruimte, variërend van DOOH-schermen tot installaties in het straatbeeld.

Van trams tot stadions

In Rotterdam werd een billboard geplaatst met een geïntegreerd LED-scherm waarop namen groot oplichtten. Ook werd een bushokje omgetoverd tot ontmoetingsplek. In Amsterdam trok de halte bij het Leidseplein de aandacht met een 3D-can en schermen vol namen. Daarnaast reden in beide steden Coca-Cola-trams rond.

Grootschalige zichtbaarheid was er ook in de Ziggo Dome en in de stadions van Ajax, Feyenoord en PSV, waar de campagne via boarding en LED-schermen te zien was. Activatiebureau Chase Amsterdam was verantwoordelijk voor de activaties in alle grote steden, op onder andere Lowlands en treinstations. 

Creatieve vertaling in Nederland

Jelle Krikke, senior marketingmanager Coca-Cola: "Share a Coke had wereldwijd al een sterke basis, maar dankzij Finally kwam het hier echt tot leven. Hun creatieve vertaling en vlekkeloze uitvoering zorgden ervoor dat de campagne zichtbaar en voelbaar was in het straatbeeld.” - 

De campagne benadrukte de kracht van personalisatie: namen op verpakkingen, maar ook in het straatbeeld, maakten van alledaagse momenten gedeelde ervaringen. Door deze aanpak ontstonden deelbare content en spontane ontmoetingen.

www.finallyanagency.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Finally an Agency verstevigt directie met creatief en operationeel leiderschap

16-07-2025 | 11:12:00
Creatief bureau Finally an Agency heeft Jim Abbring benoemd tot Creative Lead en Teun Noordijk tot Account & Operations Director. Beiden werken geruime tijd voor het bureau

[Vacatures] finally an agency zoekt een Senior Project Manager

24-06-2025 | 17:02:00
finally an agency is per direct op zoek naar Senior Project Manager (32-40 uur per week)

[Vacatures] finally an agency zoekt een Creative Designer

24-06-2025 | 16:46:00
finally an agency is per direct op zoek naar Creative Designer (32-40 uur per week)

The Account Academy start platform voor accountprofessionals

02-06-2025 | 08:00:00
Community biedt project- en accountmanagers ruimte voor ontwikkeling

Jim Abbring: Pitches zijn geen paradepaardjes

28-05-2025 | 18:55:00
Jim Abbring is Senior Creative bij het creatieve bureau finally an agency. We spreken hem over hoe finally an gency werkt, pitches en meer
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.