Fightclub en Marketing Report lanceren voetbalkaartjes van de 250 beste marketeers van Nederland

De Marketing250 is de verkiezing van de 250 beste marketeers van Nederland, georganiseerd door Marketing Report. Brand & Performance agency Fightclub kreeg dit jaar de kans het thema te ontwikkelen en vond inspiratie in het feit dat marketing op dit niveau topsport is. Met behulp van AI heeft het bureau van elke marketeer een uniek voetbalkaartje ontwikkeld. De 250 kaartjes zijn bovendien niet alleen in digitale vorm verkrijgbaar, maar ook als gedrukte exemplaren.

Bas Vlugt, founder Marketing Report: “Met de AI M100 had Fightclub vorig jaar iets bijzonders gecreëerd; one-of-a-kind portretten gemaakt met AI van alle marketeers die in de Marketing100 2024 stonden. Wij waren erg gecharmeerd van deze manier om de beste marketeers van Nederland in het zonnetje te zetten. Inmiddels is de Marketing100 dit jaar uitgegroeid tot de Marketing250. Er zijn zoveel fantastische marketing professionals in Nederland en die verdienen waardering! Via grootschalig onderzoek, uitgevoerd door MediaTest, hebben vakgenoten kunnen aangeven welke zij verkiezen tot de 250 besten in het vak. Wij hebben Fightclub gevraagd of ze wederom een aansprekend concept konden bedenken.”

Agency in de spotlight

Hugo van Mol, Managing Director Fightclub: “Vorig jaar hebben we het Marketing100 event gehackt met onze social guerrilla actie, de AI M100. We hebben toen elke marketeer die in de Marketing100 stond via LinkedIn een uniek AI-portret gemaild. Het was voor ons een manier om iets terug te doen voor al die marketeers die ervoor zorgen dat wij als agencies het werk kunnen maken dat we graag willen maken. En natuurlijk een manier om als agency een beetje in de spotlight te komen.

De AI portretten gingen in no-time viraal op LinkedIn. De campagne is zelfs bekroond met een zilveren Esprix, drie SAN Accenten, drie Content Marketing Awards en twee nominaties voor een ADCN Lamp. Dat Marketing Report ons nu officieel de opdracht heeft gegeven om een thema voor de Marketing250 te ontwikkelen is een grote eer. De lat ligt hoog, maar we denken dat we iets hebben kunnen creëren dat recht doet aan de prestaties van de 250 beste marketing professionals van Nederland.”

Net als in Hollywood

Richard Hol, Creative Director Fightclub: “De kracht van de AI M100 actie was de hoge mate van personalisatie. Het was een gigantische klus, maar het feit dat we vorig jaar elke marketeer in de M100 zijn of haar unieke AI portret konden aanbieden, maakte de actie zo succesvol. Hoe gaaf is het immers als je als marketeer over je prestatie kunt posten met een portret dat jouw professionele verhaal vertelt? Daarom besloten we het voor dit jaar te doen zoals Hollywood het doet. Net zoals bij Toy Story 2 en Terminator 2 wilden we trouw blijven aan het originele concept, maar het nóg bijzonderder maken. Dat verdienen deze 250 professionals ook.

Er werken in Nederland zo’n 60.000 mensen in marketingrollen. Als jij door je vakgenoten wordt verkozen als een van de 250 besten, dan behoor je tot de kampioenen in je vak. Dat idee inspireerde ons tot het ontwikkelen van een bijzondere serie van 250 voetbalkaartjes:The League of Marketing Champions. We hebben met AI van elke marketeer een uniek voetbalkaartje ontwikkeld. Tijdens het M100 event op 4 december in het Spant! In Bussum zijn ze vertoond om de 250 winnaars bekend te maken. Ze zijn bovendien niet alleen in digitale vorm beschikbaar, maar ook als gedrukt exemplaar in een exclusieve houder. Een mini-award voor elk van de 250 marketeers. Iedereen die in de Marketing250 staat kan zijn of haar exemplaar hier bestellen: fightclubagency.com/m250

www.fightclub.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Els Dijkhuizen verlaat Heineken

06-11-2025 | 19:09:00
De huidige nummer 1 van de Marketing250, de lijst van de meest invloedrijke marketeers in Nederland, werkte de afgelopen 17 jaar voor Heineken

M100 Event 2025 | Tickets

17-10-2025 | 15:09:00

Media250 2026 | De Genomineerden

15-10-2025 | 09:12:00
De Media250 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL Haarlem

Draag mensen voor voor de M100 2027 lijsten

14-10-2025 | 09:12:00
Wie staat waar in de Media250, de Marketing250 of in een van de andere lijsten?

CreativeAgency100 2026 | De Genomineerden

13-10-2025 | 19:30:00
CreativeAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse creative agency wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL HAARLEM

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager

25-11-2025 | 07:44:00
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.