
Fightclub en Marketing Report lanceren voetbalkaartjes van de 250 beste marketeers van Nederland
De Marketing250 is de verkiezing van de 250 beste marketeers van Nederland, georganiseerd door Marketing Report. Brand & Performance agency Fightclub kreeg dit jaar de kans het thema te ontwikkelen en vond inspiratie in het feit dat marketing op dit niveau topsport is. Met behulp van AI heeft het bureau van elke marketeer een uniek voetbalkaartje ontwikkeld. De 250 kaartjes zijn bovendien niet alleen in digitale vorm verkrijgbaar, maar ook als gedrukte exemplaren.
Bas Vlugt, founder Marketing Report: “Met de AI M100 had Fightclub vorig jaar iets bijzonders gecreëerd; one-of-a-kind portretten gemaakt met AI van alle marketeers die in de Marketing100 2024 stonden. Wij waren erg gecharmeerd van deze manier om de beste marketeers van Nederland in het zonnetje te zetten. Inmiddels is de Marketing100 dit jaar uitgegroeid tot de Marketing250. Er zijn zoveel fantastische marketing professionals in Nederland en die verdienen waardering! Via grootschalig onderzoek, uitgevoerd door MediaTest, hebben vakgenoten kunnen aangeven welke zij verkiezen tot de 250 besten in het vak. Wij hebben Fightclub gevraagd of ze wederom een aansprekend concept konden bedenken.”
Agency in de spotlight
Hugo van Mol, Managing Director Fightclub: “Vorig jaar hebben we het Marketing100 event gehackt met onze social guerrilla actie, de AI M100. We hebben toen elke marketeer die in de Marketing100 stond via LinkedIn een uniek AI-portret gemaild. Het was voor ons een manier om iets terug te doen voor al die marketeers die ervoor zorgen dat wij als agencies het werk kunnen maken dat we graag willen maken. En natuurlijk een manier om als agency een beetje in de spotlight te komen.
De AI portretten gingen in no-time viraal op LinkedIn. De campagne is zelfs bekroond met een zilveren Esprix, drie SAN Accenten, drie Content Marketing Awards en twee nominaties voor een ADCN Lamp. Dat Marketing Report ons nu officieel de opdracht heeft gegeven om een thema voor de Marketing250 te ontwikkelen is een grote eer. De lat ligt hoog, maar we denken dat we iets hebben kunnen creëren dat recht doet aan de prestaties van de 250 beste marketing professionals van Nederland.”
Net als in Hollywood
Richard Hol, Creative Director Fightclub: “De kracht van de AI M100 actie was de hoge mate van personalisatie. Het was een gigantische klus, maar het feit dat we vorig jaar elke marketeer in de M100 zijn of haar unieke AI portret konden aanbieden, maakte de actie zo succesvol. Hoe gaaf is het immers als je als marketeer over je prestatie kunt posten met een portret dat jouw professionele verhaal vertelt? Daarom besloten we het voor dit jaar te doen zoals Hollywood het doet. Net zoals bij Toy Story 2 en Terminator 2 wilden we trouw blijven aan het originele concept, maar het nóg bijzonderder maken. Dat verdienen deze 250 professionals ook.
Er werken in Nederland zo’n 60.000 mensen in marketingrollen. Als jij door je vakgenoten wordt verkozen als een van de 250 besten, dan behoor je tot de kampioenen in je vak. Dat idee inspireerde ons tot het ontwikkelen van een bijzondere serie van 250 voetbalkaartjes:The League of Marketing Champions. We hebben met AI van elke marketeer een uniek voetbalkaartje ontwikkeld. Tijdens het M100 event op 4 december in het Spant! In Bussum zijn ze vertoond om de 250 winnaars bekend te maken. Ze zijn bovendien niet alleen in digitale vorm beschikbaar, maar ook als gedrukt exemplaar in een exclusieve houder. Een mini-award voor elk van de 250 marketeers. Iedereen die in de Marketing250 staat kan zijn of haar exemplaar hier bestellen: fightclubagency.com/m250
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
M100 2024 op LinkedIn
[DutchMedia Podcast] over extra Ster-reclames of NPO-bezuinigingen, APG/Netflix en trends voor 2025
PR100 2025 | Maud Burgers opnieuw meest invloedrijk in Nederlandse PR wereld
[Column] Darre van Dijk (TBWA\NEBOKO): Prompt It Like It's Hot
[Column] Jerome Kuijken: Waarom de M100 meer is dan een lijst
Gepubliceerd door: Pie Kamau