Fightclub aan de slag voor spellen Ticket to Ride en Exploding Kittens

Ticket to Ride en Exploding Kittens, het kaartspel dat een culthit werd na de lancering op Kickstarter, zijn klant geworden bij Fightclub Breda. Het bureau gaat aan de slag met strategie- en campagneontwikkeling voor deze games uit de stal van Asmodee.

Jurian Duijzer, CEO en Peter de Been, Marketing Manager bij Asmodee: "Ticket to Ride bestaat 20 jaar en is al jaren 1 van de grootste titels in de categorie. Ook Exploding Kittens is sinds de introductie in 2015 een succes. Dat betekent echter niet dat we op onze lauweren rusten. Tijdens de Corona-jaren brachten we met z’n allen veel tijd binnenshuis door en is de markt voor spelletjes reusachtig gegroeid. Om deze groei vast te houden zijn we continue op zoek naar nieuwe manieren om de doelgroep te bereiken. Fightclub is een agency dat bekend staat om het identificeren van kansen voor merken. Bovendien weten ze opvallend creatief werk te maken dat het goed doet op social channels, en dat is precies waar we onze doelgroepen moeten bereiken."

Bram Verbogt, verantwoordelijk voor het clientmanagement bij Fightclub: "Hoe leuk is het als je van je hobby je werk kunt maken! Deze twee spellen zijn razend populair onder de Fightclub collega’s en nu mogen we er campagnes voor gaan ontwikkelen. Bovendien is het een grote eer. Ik weet nog dat Exploding Kittens begon als project op Kickstarter en binnen enkele minuten het record vestigde voor de meeste donaties in de geschiedenis van Kickstarter. De edgy humor van het spel past helemaal bij Fightclub. En Ticket to Ride is natuurlijk een moderne klassieker. De doos is zelfs een standaardmaat geworden in de wereld van bordspellen. Ons insights team is inmiddels begonnen met een deep-dive in de markt. Op basis daarvan gaan we strategieën en campagnes ontwikkelen waarmee we nog meer mensen de fun van deze games gaan laten ontdekken."

www.fightclub.nl

www.corporate.asmodee.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Fightclub doet activatie met Marketing250

12-12-2025 | 15:06:00
Fightclub en Dutchfame hebben tijdens het M100 Event, dat op 3 december plaatsvond in theater PHIL Haarlem, een fan shop gebouwd.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:00
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

Fightclub start Growth & AI Survey voor 2026

12-12-2025 | 08:43:43
De benchmark geeft inzicht in verschillen tussen koplopers en achterblijvers en laat zien waar kansen en knelpunten liggen.

Total Design ontwikkelt merkcampagne voor M line

04-12-2025 | 14:57:00
M line heeft gekozen voor Total Design voor de ontwikkeling van de merkcampagne Get ready for greatness, die deze week van start gaat op televisie, online, out-of-home, print en radio.

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.