Fama Volat en HEMA komen met gepersonaliseerde AI-pyjamaverhaaltjes

HEMA zet een stap in haar missie om de betekenis van het voorlezen voor het slapengaan een boost te geven met behulp van een AI-tool. Deze tool is speciaal ontworpen om het voorlezen voor ouders en kinderen aantrekkelijker te maken.

Marketing- & communicatiebureau Fama Volat ontwikkelde het concept voor deze campagne voor HEMA. Digitaal bureau Livewall realiseerde hierin de AI-tool, die vanaf maandag 20 november te gebruiken is.

War Child-pyjama’s

Deze lancering staat in nauwe verbinding met de bijzondere pyjama's die HEMA in samenwerking met War Child heeft ontwikkeld, waarbij 25 procent van de opbrengst als donatie naar War Child gaat. De QR-code op het kaartje aan de pyjama geeft toegang tot deze AI-tool en genereert gepersonaliseerde verhaaltjes waarin het kind zelf de hoofdrol speelt.

Kimberley Olthof, campagnemanager bij HEMA: "Voorlezen voor het slapengaan is een mooi en belangrijk ritueel voor kinderen. Door slim gebruik te maken van Artificial Intelligence maken we het verhaal voor kinderen heel persoonlijk en leuk omdat zij zelf hun droom kunnen uitkiezen. Hiermee hopen we kinderen nog meer te interesseren voor lezen en een bijdrage te leveren aan een goede nachtrust."

Kinderen worden aangemoedigd om actief deel te nemen aan hun eigen pyjamaverhaal door simpelweg, via hun ouders en de tool, drie vragen te beantwoorden: "Wie speelt de hoofdrol?", "Waar vindt de droom plaats?" en “Waar mag je verhaaltje over gaan”? Op basis van deze input genereert de AI-tool een kort en persoonlijk verhaaltje dat ouders kunnen voorlezen voor het slapengaan.

www.famavolat.com

www.hema.nl/pyjamaverhaal

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

Fama Volat ontwikkelt wervingscampagne voor Special Ops

28-08-2025 | 12:50:00
Het vinden van goed personeel is een uitdaging, zeker als het gaat om technisch personeel. Special Ops heeft daarom, samen met reclamebureau Fama Volat, een wervingscampagne gelanceerd om het DNA van zzp-monteurs te onderzoeken en hun aandacht te trekken.

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Bonduelle wint Better Media Award met Reset je Recept-campagne van Fama Volat

11-11-2024 | 12:34:00
Volgens de jury bood de campagne met recepten als Spaghetti Bollinzen, Kik Kerrie, en Flexicaanse Wraps, een speelse, maar krachtige manier om duurzaamheid en plantaardige voeding te promoten

Fama Volat ontwikkelt campagne voor Moeders voor Moeders

14-10-2024 | 17:04:00
Moeders voor Moeders heeft een campagne gelanceerd die de positionering en profilering van de organisatie herijken.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stacey Rookhuizen voelt als campagneleverancier deel van het VVD-team

07-11-2025 | 21:52:39
Stacey Rookhuizen is oprichter/eigenaar van Bombilate Media. Matthijs van de Burgwal is hoofd strategie bij de VVD.  We spreken beiden over de verkiezingscampagne voor de VVD die Bombilate Media voor de vierde keer maakte

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.