Europese aanbesteding maakt N=5 het reclamebureau voor de NPO

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft na een Europese aanbesteding gekozen voor N=5  als creatief en strategisch partner om de komende jaren verder te bouwen aan het merk NPO en haar zenders. De aanbesteding bestond uit twee losse percelen die N=5 als bureau voor het perceel Merk & Gedrag heeft gewonnen en N=Content voor het perceel Online & Social. De gunning is per direct ingegaan en heeft een looptijd van 2 jaar met twee keer telkens een optie tot verlenging van één jaar. XXS was tot voor kort de creatief en strategisch partner van de NPO.

Nico Rijkhoff, Directeur Publiek en Marketing NPO: "Met N=5/N=Content hebben we een partner gevonden die creativiteit en strategische denkkracht hand in hand laat gaan met kennis en begrip van de unieke positie van de NPO in het medialandschap, op radio en tv, on demand en online. Het bureau staat voor de ontwikkeling van onderscheidende en kwalitatief hoogstaande campagnes. In combinatie met het label N=Content brengt het als voordeel mee, alle gewenste expertise en executie vanuit één hand te kunnen aanbieden."

Bastiaan Weers, head of strategy N=5: "Wij geloven dat je samen het beste werk maakt. In deze aanbesteding kwamen alle specialismen binnen ons bureau samen. Met N=Content hebben we afgelopen jaar vol ingezet op digital en social expertise.  De winst van twee percelen binnen de NPO bewijst dan ook de kracht van de combinatie N=5/N=Content."

www.npo.nl
www.nis5.nl

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.