
Esprix Awards: inzenden kan vanaf 2 januari
Marketeers, bureaus en productiemaatschappijen kunnen de balans voor het jaar 2023 weer gaan opmaken. De jury staat klaar om alle cases in 13 categorieën te beoordelen op creatie én resultaat. Inzenden kan vanaf 2 januari 2024.
Bestuursvoorzitter Jacqueline Smit en eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder vertellen waarom marketeers en bureaus zouden moeten insturen voor de Esprix Awards.
Wanneer is een case jaloersmakend?
Jacqueline Smit: Bij de Esprix gaat het om jaloersmakende creatieve ideeën die ook écht goed werken, de spannende balans tussen creativiteit en het behalen van doelstellingen. De Esprix beloont creatieve ideeën die daarin slagen. We zagen gelukkig vorig jaar dat we veel sterke creatieve cases ontvingen en verwachten dat die trend zich dit jaar verder doorzet. Dus als jouw creatieve oplossing heeft gezorgd voor bewezen resultaat, stuur dan je case in bij de Esprix Awards.
Kun je ook een merkcase insturen?
Edward van de Ridder (Alfred): Bij de Esprix winnen nog steeds veel activerende ideeën, zoals afgelopen jaar Unox - De Langste Aanloop Ooit en Randstad - Andersom solliciteren. Maar het meest opvallende waren de vele sterke merkcases. Soms gaat het daarbij om een aanscherping van de positionering, zoals bij Kruidvat, Skoda of Volkswagen. En soms om een relatief nieuw merk, zoals bij Naïf Good Care. Sterke merkcases zagen we door alle categorieën heen: Naïf won in Fast Moving, Kruidvat in Business to Consumer en Volkswagen in Durables. Daarnaast was het het eerste jaar voor onze nieuwe categorie Long Term waarin, naast merkcases van Zeeman en Skoda, Staatsloterij zelfs bekroond werd met een Gouden Esprix voor het neerzetten van de traditie rond de Oudejaarstrekking.
Dit jaar heeft Esprix de randvoorwaarde voor de categorie Long Term aangescherpt: een campagne moet op 1 januari minstens 3 jaar gelopen hebben. Inzenden in alle categorieën kan vanaf 2 januari via www.esprix.nl.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Deadline Esprix Awards verlengd, inzenden tot 21 februari
Esprix Awards geopend voor inzendingen
Annette Menheere eindjuryvoorzitter Esprix, Edward van de Ridder treedt toe tot het bestuur
De Esprix 2024: 32 bekroningen, meeste voor DDB (6), Alfred (4) en Wefilm (3)
Gepubliceerd door: Saskia van Weert