Esprix Awards: inzenden kan vanaf 2 januari

Marketeers, bureaus en productiemaatschappijen kunnen de balans voor het jaar 2023 weer gaan opmaken. De jury staat klaar om alle cases in 13 categorieën te beoordelen op creatie én resultaat. Inzenden kan vanaf 2 januari 2024.

Bestuursvoorzitter Jacqueline Smit en eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder vertellen waarom marketeers en bureaus zouden moeten insturen voor de Esprix Awards.

Wanneer is een case jaloersmakend?

Jacqueline Smit: Bij de Esprix gaat het om jaloersmakende creatieve ideeën die ook écht goed werken, de spannende balans tussen creativiteit en het behalen van doelstellingen. De Esprix beloont creatieve ideeën die daarin slagen. We zagen gelukkig vorig jaar dat we veel sterke creatieve cases ontvingen en verwachten dat die trend zich dit jaar verder doorzet. Dus als jouw creatieve oplossing heeft gezorgd voor bewezen resultaat, stuur dan je case in bij de Esprix Awards.

Kun je ook een merkcase insturen?

Edward van de Ridder (Alfred): Bij de Esprix winnen nog steeds veel activerende ideeën, zoals afgelopen jaar Unox - De Langste Aanloop Ooit en Randstad - Andersom solliciteren. Maar het meest opvallende waren de vele sterke merkcases. Soms gaat het daarbij om een aanscherping van de positionering, zoals bij Kruidvat, Skoda of Volkswagen. En soms om een relatief nieuw merk, zoals bij Naïf Good Care. Sterke merkcases zagen we door alle categorieën heen: Naïf won in Fast Moving, Kruidvat in Business to Consumer en Volkswagen in Durables. Daarnaast was het het eerste jaar voor onze nieuwe categorie Long Term waarin, naast merkcases van Zeeman en Skoda, Staatsloterij zelfs bekroond werd met een Gouden Esprix voor het neerzetten van de traditie rond de Oudejaarstrekking.

Dit jaar heeft Esprix de randvoorwaarde voor de categorie Long Term aangescherpt: een campagne moet op 1 januari minstens 3 jaar gelopen hebben. Inzenden in alle categorieën kan vanaf 2 januari via www.esprix.nl.

www.esprix.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Hans Bauman: Gouden Esprix bekroont 25 jaar Bob

07-07-2025 | 09:00:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Hans Bauman over het winnen van een Gouden Esprix met de Bob-campagne, die dit jaar 25 jaar bestaat.

DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking

11-04-2025 | 15:09:54
Tijdens de Esprix-uitreiking op 15 mei in het STRAAT Museum in Amsterdam ontvangen 26 campagnes in totaal 32 bekroningen.

Deadline Esprix Awards verlengd, inzenden tot 21 februari

03-02-2025 | 08:32:52
Vanwege de drukte rondom alle inzendingen is de deadline voor het inzenden van een campagne voor de Esprix Awards verlengd tot vrijdag 21 februari 17:00 uur. 

Esprix Awards geopend voor inzendingen

02-01-2025 | 14:22:01
Nieuw dit jaar is de nadruk op de categorie Long Term, waarin langdurige campagnes worden bekroond die minstens drie jaar consistent succes hebben behaald

Annette Menheere eindjuryvoorzitter Esprix, Edward van de Ridder treedt toe tot het bestuur

10-12-2024 | 11:43:00
Na vier jaar voorzitterschap treedt Edward van de Ridder af en treedt hij toe tot het Esprix-bestuur, naast Jacqueline Smit en Jur Baart.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.

Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst

27-11-2025 | 12:19:00
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.

Tien jaar awesome.: creativiteit blijft sterker dan algoritmes

27-11-2025 | 10:31:00
Inmiddels werkt awesome. voor organisaties als ANWB, BOVAG, Picnic, bol. en KNGF.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.