Eric Kip verlaat Global

Na bijna tien jaar heeft Eric Kip besloten om Global te verlaten. Per 1 januari 2025 zal de buitenreclame-exploitant een nieuwe managing director hebben.

Behalve managing director van Global is Erik Kip ook bestuurslid van SIRE, The Operations Company en DuGut Foundation. van 2015 tot en met 2022 was hij bestuursvoorzitter van OUTREACH Nederland.

Recentelijk deed Marketing Report een interview met Eric Kip, bij de laatste vraag wist hij het nieuws van zijn aanstaande vertrek goed voor zich te houden...

Eric Kip: "Wat een reis is het geweest! Met ons team hebben we Global laten groeien van een goed bedrijf naar een toonaangevende speler in het Nederlandse medialandschap.

In deze periode is ons gemeentelijke portfolio aanzienlijk versterkt. We hebben vele nieuwe gemeenten verwelkomd en belangrijke contracten verlengd. Soms hebben we bewust gekozen om dure concessies aan de concurrentie over te laten.

Een van de grootste uitdagingen was het verlies van de NS-concessie in 2019. Maar met vastberadenheid en teamwork hebben we de nieuwe aanbesteding glorieus gewonnen en zijn we deze nu bijna twee jaar zeer succesvol aan het exploiteren.

Onze digitale transformatie is een ander hoogtepunt. Door strategische overnames van Centercom, MMD en Hillenaar, en deze verder te laten groeien, hebben we een uniek digitaal portfolio opgebouwd. In 2015 was onze digitale omzet 0%, maar dit jaar zal maar liefst 60% van onze omzet digitaal zijn.

Ook spelen we een leidende rol in de ontwikkeling van digitale programmatic advertising en zijn onze campagne performance-dashboards een voorbeeld voor de industrie.

Daarnaast zijn we altijd maatschappelijk betrokken geweest. We steunen goede doelen zoals ondet meer Fight Cancer en we bieden onze medewerkers volop kansen om zichzelf te ontwikkelen. Dit zorgt ervoor dat ze continu veel leren en klaar zijn voor de toekomst, of dat nu binnen of uiteindelijk buiten Global is.

Al onze inspanningen zijn niet onopgemerkt gebleven. Elk jaar ontvangen we lovende recensies van onze klanten en bureaus, en onze evenementen, zoals de jaarlijkse kerstbomenborrel, zijn uniek in de markt. Global’s DNA is kenmerkend: jong, open, dynamisch, commercieel en transparant. Dit is, na 2019, dit jaar opnieuw beloond met de AMMA voor het beste mediabedrijf van Nederland.

Als ik terugkijk op alles wat we samen hebben bereikt, ben ik enorm trots. En erg dankbaar dat ik met een geweldig managementteam en de mensen in de teams heb mogen werken.

Tegelijkertijd voel ik dat dit het juiste moment is om mezelf opnieuw uit te dagen en op zoek te gaan naar een nieuwe omgeving waar nog veel moet worden opgebouwd en/of omgebouwd. Heb je interesse om eventuele mogelijkheden te verkennen? Ik maak er graag tijd voor vrij!

Tot eind dit jaar blijft alles zoals het is. We gaan werken aan mijn opvolging en zodra we nieuws hebben, zullen we jullie uiteraard informeren.

Ik kijk vooral uit naar een mooi en succesvol vierde kwartaal van 2024!"


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

Inter lanceert INTERISTA met DEPT

13-11-2025 | 11:00:23
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Volkswagen en TeamNL lanceren Hey, is dat niet?!

13-11-2025 | 10:42:00
Na een pauze van acht jaar is de samenwerking tussen Volkswagen en TeamNL opnieuw opgestart.

[Vacatures] INDIE zoekt een Account Manager / Account Director

13-11-2025 | 10:25:00
INDIE Amsterdam is per direct op zoek naar Account Manager / Account Director

Natwerk wint pitch Slachtofferhulp en start merkcampagne

13-11-2025 | 09:58:00
Natwerk is in september 2025 na een pitch verkozen als creatief bureau van Slachtofferhulp Nederland. Natwerk is direct aan de slag gegaan met de merkpositionering en een campagne voor Slachtofferhulp Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.