
Eigen Fabrikaat wordt DDB Retail
Karina Buitenhuis, Client Services Director DDB Retail: "In de praktijk waren we al één voor klanten als Kruidvat, en recent ook voor Veilig Verkeer Nederland. Daar geven we in- en extern nu nog meer duidelijkheid over. We bundelen alle merk- en retailkrachten in één huis."
Joris Gruiters, Head of Strategy bij DDB Amsterdam: "DDB en DDB Retail bieden een integrale aanpak die de effectiviteit in de hele funnel vergroot. Ontwikkeld door bewezen specialisten in lange-termijn-merkbouw en korte-termijn-volume-effecten. Samen zetten we de theorie van the long and short of it om in de dagelijkse praktijk. En laten we alles nog beter op elkaar aansluiten. Zodat je merk nog harder voor je werkt en we samen nog meer mensen in beweging brengen.”
Slim denken en snel doen, zit met alle retail- en activatie-ervaring stevig verankerd in het DNA van DDB Retail. Met effectieve, activerende communicatie vol (merk)eigenheid, die shoppers net dat laatste duwtje geeft richting aankoop. Shoppermarketing en gedragsturende communicatie is de focus van DDB Retail.
Barbara Bijlard, Managing Director DDB Amsterdam: "Retailen doe je niet alleen voor retailklanten. Onze klanten willen geliefd én gewild zijn. Vaak zie je dat het los staat. Maar als het naadloos in elkaar overloopt, dan zie je dat dat echt ten goede komt aan de effectiviteit. Daarom verbinden we DDB Retail heel nadrukkelijk aan het DDB merk."
Karina Buitenhuis: "Het retailspel van vandaag is elke dag weer superuitdagend en leuk. De toenemende complexiteit van fysieke en digitale conversie en de potentie van integrale aanpak met retailmedia bieden enorm veel kansen. Die kunnen we optimaal benutten door de samenwerking met de inhuis merk-, data- en social-specialisten. En tegelijkertijd voegen we als DDB Retail vanuit ons Eigen Fabrikaat-DNA ook echt eigenheid toe aan content en retailuitingen die je anders in veel gevallen mist. We geloven niet alleen dat herkenbare eigenheid harder optelt voor je merk, we zien het ook in de cijfers."
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Finalisten Gouden Loekie bekend
Luuk van de Put en Jurre van de Ven starten bij DDB
DDB Retail lanceert guerrilla-stunt voor Beter Bed
DDB Amsterdam en DDB Retail ontwikkelen Kruidvat-campagne met AI
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen