Eigen Fabrikaat wordt DDB Retail

Karina Buitenhuis, Client Services Director DDB Retail: "In de praktijk waren we al één voor klanten als Kruidvat, en recent ook voor Veilig Verkeer Nederland. Daar geven we in- en extern nu nog meer duidelijkheid over. We bundelen alle merk- en retailkrachten in één huis."

Joris Gruiters, Head of Strategy bij DDB Amsterdam: "DDB en DDB Retail bieden een integrale aanpak die de effectiviteit in de hele funnel vergroot. Ontwikkeld door bewezen specialisten in lange-termijn-merkbouw en korte-termijn-volume-effecten. Samen zetten we de theorie van the long and short of it om in de dagelijkse praktijk. En laten we alles nog beter op elkaar aansluiten. Zodat je merk nog harder voor je werkt en we samen nog meer mensen in beweging brengen.”

Slim denken en snel doen, zit met alle retail- en activatie-ervaring stevig verankerd in het DNA van DDB Retail. Met effectieve, activerende communicatie vol (merk)eigenheid, die shoppers net dat laatste duwtje geeft richting aankoop. Shoppermarketing en gedragsturende communicatie is de focus van DDB Retail.

Barbara Bijlard, Managing Director DDB Amsterdam: "Retailen doe je niet alleen voor retailklanten. Onze klanten willen geliefd én gewild zijn. Vaak zie je dat het los staat. Maar als het naadloos in elkaar overloopt, dan zie je dat dat echt ten goede komt aan de effectiviteit. Daarom verbinden we DDB Retail heel nadrukkelijk aan het DDB merk."

Karina Buitenhuis: "Het retailspel van vandaag is elke dag weer superuitdagend en leuk. De toenemende complexiteit van fysieke en digitale conversie en de potentie van integrale aanpak met retailmedia bieden enorm veel kansen. Die kunnen we optimaal benutten door de samenwerking met de inhuis merk-, data- en social-specialisten. En tegelijkertijd voegen we als DDB Retail vanuit ons Eigen Fabrikaat-DNA ook echt eigenheid toe aan content en retailuitingen die je anders in veel gevallen mist. We geloven niet alleen dat herkenbare eigenheid harder optelt voor je merk, we zien het ook in de cijfers."

www.ddbamsterdam.nl

www.eigenfabrikaat.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT

24-11-2025 | 08:50:00
In zijn functie geeft Hoenderboom creatieve leiding aan klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf.

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.

Omnicom lanceert sportbureau Dark Horses in Nederland

08-07-2025 | 07:00:00
Dark Horses is oorspronkelijk opgericht in Londen en werkte internationaal voor merken als Adidas, Lay’s, Just Eat, TikTok en Nissan.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Van AI-hype naar harde besluiten voor CMO’s

28-11-2025 | 11:51:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Campaign Manager bij Mediaplus

28-11-2025 | 08:46:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Digital Campaign Manager bij Mediaplus

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.