Du Mosch, Peterse en Zwinkels starten PR-bureau numen

Rituals binnengehaald als eerste klant

In Hilversum is PR-bureau numen van start gegaan, opgericht door Frank du Mosch, Stijn Zwinkels en Kirsten Peterse. Het bureau richt zich op het versterken van merken door communicatie te combineren met maatschappelijke waarde en commerciële doelen. Met Rituals als eerste klant beleeft numen een vliegende start.

Bureau op het Mediapark

Numen is gevestigd op het Mediapark in Hilversum. De oprichters brengen jarenlange ervaring mee uit de journalistiek en PR-wereld. Het bureau werkt met een integrale aanpak waarbij PR de basis vormt voor creatieve corporate campagnes, thought leadership, stakeholdermanagement en interne communicatie.

Het Resilience Model, ontwikkeld door numen, helpt merken om relevante maatschappelijke thema’s te kiezen en daarover te communiceren. Het doel is een toekomstbestendige reputatie opbouwen.

Samenwerking en ervaring

Zwinkels benadrukt de samenwerking binnen het team: "Onze eerdere samenwerking bewees niet alleen dat we elkaar perfect aanvullen en impactvol werk maakten, maar ook dat we ontzettend met elkaar en klanten kunnen lachen. Daarom voelde het starten van een eigen bureau als een logische stap."

Peterse vult aan: "Stijn en ik weten dit vervolgens te vertalen naar een sterke strategie en pr-campagnes. Dit hebben we jarenlang gedaan voor grote merken in verschillende sectoren. Mijn hart gaat sneller kloppen nu we creativiteit en commerciële boodschappen combineren met AI en maatschappelijke impact."

Du Mosch: "Jarenlang heeft Stijn meegebouwd en leidinggegeven aan een van de toonaangevende PR-bureaus van Nederland. Kirsten brengt oog voor detail, snapt het nieuws op nieuwe kanalen en zelf breng ik veel ervaring in, maar ik ben juist een jonge hond in het PR-vak. Samen hebben we enorm veel zin om onze kennis en ervaring te delen met onze klanten."

Mediatraining en AI

Numen werkt volgens het mediatraining first-principe, waarbij mediatraining niet alleen een voorbereiding is op mediaoptredens, maar een strategisch instrument om het kernverhaal van organisaties bloot te leggen en te vertalen naar een geloofwaardig extern verhaal.

Daarnaast zet het bureau AI in om repetitieve taken te automatiseren. Hierdoor houdt het team meer tijd over voor strategie, creativiteit en klantrelaties. Het resultaat is een kleiner, toegewijd team dat efficiënter werkt en nauwer samenwerkt met klanten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Zuivelhoeve kiest Creative Media Network als bureau

01-10-2025 | 11:24:00
Zuivelhoeve heeft na een bureaukeuze Creative Media Network (CMN) aangesteld voor de ontwikkeling en productie van marketingcampagnes.

Wehkamp kiest na pitch voor Dawn

01-10-2025 | 10:00:00
Wehkamp heeft na een landelijke pitch gekozen voor bureau Dawn. Het resultaat is een merkplatform met de pay-off Altijd Wehkamp. Sinds 1952.

Salsa Shop kiest New Story als digitaal bureau

30-09-2025 | 18:18:00
Met plannen voor uitbreiding in Nederland en daarbuiten wil Salsa Shop zijn digitale fundament versterken

The Kitchen, Dentsu en PRSSKD werken samen aan Heinz-campagne

30-09-2025 | 17:42:00
Heinz mengt zich de komende weken in de campagnekoorts met het grote Friet vs. Patat debat 2025.

mønaerk produceert Organic-campagne voor Prominent

30-09-2025 | 16:14:37
Prominent zet rust en zitcomfort centraal tijdens de woonmaand en presenteert de Organic collectie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.