
DPG Media haalt advertentieverkoop in de apps uit open markt
Vanaf 1 november stopt DPG Media met het aanbieden van advertentieruimte in de apps van haar nieuws- en magazinetitels via de open market. Advertenties in de apps van o.a. NU.nl, AD, de Volkskrant, Libelle en Margriet zijn alleen nog in te kopen via directe inkoop, private deals of via DPG Media’s eigen advertentieplatform Ad Manager.
Via de open market wordt advertentieruimte over de hele wereld via een veiling aangeboden en verkocht. Via een dergelijk veilingmodel staan publishers niet in direct contact met de inkopende partijen. Door de open market uit te faseren maakt DPG Media haar best presterende advertentieruimte beschikbaar voor directe adverteerders.
Stefan Havik, Chief Digital Officer: “Stap voor stap hebben we onze afhankelijkheid van Big Tech afgebouwd. We zetten veel meer in op onze eigen verkoopkanalen en investeren in onze eigen producten, zoals seamless advertising en (selfservice)platforms als Datalab en Ad Manager, waarmee we de beste campagneresultaten leveren. Ook voorkomen we datalekken én wordt de gebruikerservaring in onze apps verbeterd, omdat de advertentieformaten veel beter bij de omgeving van de apps passen en onze apps bovendien sneller zullen laden.
Er lekt geen geld weg naar allerlei onbekende tussenpartijen, waardoor we de media-inzet van adverteerders zo efficiënt mogelijk maken. Tegelijkertijd waarborgen we de privacy van de gebruiker. De open market als inkoopkanaal hoort daar niet meer in thuis.”
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
DPG Media lanceert AI-suite Ad Manager+
Voetbal International en Libelle lanceren podcast
Consument zoekt zekerheid in onzekere tijden
Radiostation JOE sponsor van PSV
DPG Media en Tribe Company starten videoserie Padelpraat
Gepubliceerd door: Daan Dekkers