DPG Media en Panel Inzicht brengen verschillen en overeenkomsten tussen jong en oud in kaart

Het XYZ-denken viert hoogtij Er is veel vraag naar informatie over Generatie Z, die  Generatie Y (de millennials) en Generatie X opvolgt - het aantal online zoekopdrachten stijgt, artikelen die een x-aantal kenmerken over deze groep beloven worden grif gelezen en er worden zelfs workshops Kom in verbinding met Generatie Z en Omgaan met millennials’ georganiseerd.

Maar in hoeverre zijn deze grote groepen homogeen? Zijn de individuele verschillen niet groter dan de onderlinge overeenkomsten? In hoeverre delen jong en oud bepaalde kenmerken?

Bij het denken in generaties zijn behoorlijk wat kanttekeningen te plaatsen en sommige wetenschappers gaan zo ver dat ze het als kwaadaardig bestempelen.

Aangezien segmentatie in de marketingwereld gemeengoed is en er ook een duidelijke behoefte bestaat om mensen in bereikbare doelgroepen in te delen, zijn we nader in deze materie gedoken. Op basis van deskresearch en een grootschalig doelgroeponderzoek schijnen we licht op deze discussie én delen we interessante inzichten.

Download hier de whitepaper!

Benieuwd naar de resultaten van het onderzoek? Download de whitepaper dan via de site van Grow by DPG Media.

www.dpgmediagroup.com/grow

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 
Lees ook:

Hoe speel je in op woonbehoeften van leeftijdsgroepen?

12-06-2025 | 16:03:00
Het koopgedrag van consumenten in de woonmarkt verandert continu.

3 tips om relevant te blijven bij woonliefhebbers

03-06-2025 | 16:15:41
De woonbranche verandert continu. Van een groeiend tekort op de woningmarkt tot stijgende prijzen voor meubels en woonaccessoires.

User generated content versterkt merkverhalen

27-05-2025 | 15:34:00
Voorafgaand aan een aankoop richten consumenten zich steeds meer op platforms die echte, onbevooroordeelde meningen bieden.

Groot denken met een kleiner budget: 6 praktische tips

22-05-2025 | 07:30:00
Veel ondernemers denken dat marketing pas waardevol is als het vandaag iets oplevert. Maar marketing draait niet alleen om directe conversie

Storytelling in audiocommercials zorgt voor meer aandacht

21-05-2025 | 08:48:00
In de dynamische marketingwereld is storytelling een krachtig middel om een merk te positioneren en groei te realiseren.?

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.