Dove en Ciara lanceren campagne rond zelfvertrouwen en huid

Dove is een samenwerking aangegaan met Grammy-winnares Ciara om vrouwen te stimuleren zich zekerder te voelen over hun huid. Uit onderzoek van het merk blijkt dat 76 procent van de vrouwen kleding vermijdt die oneffenheden zichtbaar maakt, wat invloed heeft op dagelijkse keuzes, van outfit tot strandbezoek.

Om dat patroon te doorbreken, brachten Dove en Ciara een herinterpretatie uit van het kinderlied The Hokey Pokey. Waar het nummer oorspronkelijk draait om het bewegen van lichaamsdelen, is het nu omgevormd tot een anthem dat vrouwen aanspoort hun huid zonder terughoudendheid of excuses te omarmen.

Persoonlijke ervaring als basis voor samenwerking

Ciara:"Omdat ik het grootste deel van mijn carrière in de schijnwerpers heb gestaan, heb ik de druk gevoeld om dingen als striae of een slechte huid te verbergen. Maar in de loop der tijd heb ik geleerd dat zelfvertrouwen gaat over het accepteren, waarderen en verzorgen van je huid. Deze versie van The Hokey Pokey moedigt ons aan om van onze huid te houden en te doen waar we gelukkig van worden, zonder angst of filter, omdat we het allemaal verdienen om gezien, gewaardeerd en gesteund te worden."

Met de campagne viert Dove het eenjarig bestaan van de Cream Serums, ontwikkeld samen met dermatologen. De producten zijn gericht op huidproblemen zoals ongelijkmatige teint, ruwe textuur en droogheid, en bieden 72 uur hydratatie.

Dove wil huidvertrouwen versterken

Met de Cream Serums zet Dove in op de dermo-cosmetische bodylotioncategorie, waarbij de producten inspelen op veelvoorkomende zorgen van vrouwen. Volgens het merk moeten de serums bijdragen aan het verminderen van onzekerheden en het verbeteren van huidstructuur en -uiterlijk.

Bérengère Loubatier, Senior Global Brand Vice President Hair and Skin Care bij Dove: "De missie van Dove is altijd geweest om schoonheid te zien als een bron van geluk en zelfvertrouwen, niet van onzekerheid. Met onze bewerkte versie van The Hokey Pokey, in samenwerking met Ciara, hopen we vrouwen te inspireren hun skin-hibitions los te laten."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Bolsius lanceert socialcampagne #deeldevlam

27-10-2025 | 12:05:00
Bolsius is gestart met de social campagne #deeldevlam, ontwikkeld in samenwerking met Initiative en Yune.

Jutta Leerdam ambassadeur van Odido en TeamNL

23-10-2025 | 15:46:00
Vanaf dit seizoen staat het Odido-logo op het zwarte wedstrijdpak van Leerdam en op het internationale wedstrijdpak van TeamNL.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

PostNL en SuperRebel zetten klachten om in complimenten

20-10-2025 | 15:41:00
PostNL werkt met SuperRebel aan een social-aanpak die klachten omzet in waardering.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.