
Donald Duck grootste bereik van kidstitels DPG Media
Uit onderzoek van NMO Kids Monitor blijkt dat de kidstitels van DPG Media het grootste bereik hebben onder kinderen in de leeftijd van zes tot twaalf jaar. Donald Duck heeft daarbij het grootste bereik.
Donald Duck grootste bereik
De resultaten van de NMO Kids Monitor 2023 zijn beschikbaar voor de hele markt. Het onderzoek omvat ruim duizend kinderen in de leeftijd van zes tot twaalf jaar. Uit deze gegevens komt naar voren dat één nummer van de Donald Duck het grootste bereik heeft van 26 procent. Ook de andere titels uit het kidsportfolio van DPG Media behalen goede bereikcijfers, zoals te zien in onderstaande grafiek.
Print nog steeds populair
Uit het onderzoek blijkt dat 70 procent van de zes- tot twaalfjarigen weleens strips leest. Ruim de helft van de jeugd (57%) leest weleens een tijdschrift. Uit de bereikcijfers komt ook naar voren dat printmedia meer kinderen bereiken dan de digitale platformen van deze merken. Zo heeft 70 procent van de jeugd in de afgelopen twaalf maanden een papieren versie van het Donald Duck magazine gelezen ten opzichte van 21 procent die dat digitaal deed.
Leonore Tilleman, titelspecialist van Donald Duck en Tina: "We zien uit het onderzoek dat 70 procent van de doelgroep strips leest. We weten dat het lezen van strips een grote bijdrage levert aan leesbevordering onder kinderen. Doordat er nu vier kidstitels van DPG Media meedoen met het onderzoek, maakt dat we een serieuze gesprekspartner zijn voor kids-adverteerders."
Integratie van Kidsweek en Samsam
De recent overgenomen kidstitels Kidsweek en Samsam behalen goede resultaten. Op 1 december 2022 heeft DPG Media deze titels aan haar portfolio toegevoegd. Nu, zes maanden later, blijkt uit de NMO Kids Monitor dat Kidsweek in totaal één op de drie kinderen heeft bereikt in de afgelopen twaalf maanden en Samsam ruim één op de acht kinderen in de leeftijd van zes tot twaalf jaar.
Budi Goudsmit, titelspecialist Kidsweek en Zo Zit Dat: "Wij zijn met Kidsweek en Samsam nu zes maanden onderdeel van DPG Media en de afgelopen maanden hebben we de titels goed kunnen integreren in het kidsportfolio. Zo zijn er al verschillende campagnes opgezet waarbij alle kidstitels zijn ingezet, zoals de Bandencheck-campagne van het Ministerie Infrastructuur en Waterstaat. Dit soort campagnes hebben enorme impact dankzij het grote bereik onder de jonge lezers. We zullen blijven innoveren om de behoeften van onze jonge doelgroep te blijven vervullen."
Lees ook:
[DutchMedia Podcast]: over overname RTL Nederland & EMF Act
Betting Wonen vergroot zichtbaarheid met campagne
[Column] David de Jong: DPG Media heeft slim spel gespeeld
Fusie DPG en RTL NL: Kans of risico voor adverteerders?
ACM: DPG Media krijgt vergunning voor overname RTL Nederland
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen