Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025

De genomineerden voor de Audify Awards 2025 zijn bekend. Op 23 september beoordeelden twee vakjury’s de ingezonden cases en aangedragen kandidaten. De prijzen worden jaarlijks uitgereikt aan de meest opvallende prestaties in audioreclame en audio-innovatie. De winnaars worden vrijdag 3 oktober bekendgemaakt tijdens de Dag van de Audio.

Vijf kanshebbers voor beste audiocommercial

Voor de categorie Beste Audiocommercial 2025 selecteerde de jury vijf campagnes:

  • Albert Heijn – Klinkt als Weekend (TBWA, Public Audio, dentsu)

  • Stichting ALS Nederland – De genadeloze aftakeling van Juliette (Joe Public, Soundcircus, Resident)

  • Boldking – We Love Hair (Louk & Bram, Soundcircus, Zuiver)

  • OHRA – (On)verstandig (Joe Public, Public Audio, Mindshare)

  • sneleentaxi – sneleentaxi (Ceci n'est pas un bureau, TAMBR, De Mediaboerderij)

De jury keek naar de kracht van geluid, auditieve originaliteit en de manier waarop merk en boodschap elkaar versterken.

Drie cases in branded content

In de categorie Beste Branded Content 2025 dingen drie cases mee:

  • Albert Heijn – branded podcast Dieren laten van zich horen (TBWANEBOKO, Airborne Network, dentsu)

  • Albert Heijn – branded content radio Dit klinkt als weekend (Radio 538 Evers & Co)

  • Moneybird – native podcastreclame in Zogenaamd Succesvol en Jong Beleggen (Talent Lab, Podimo)

De jury beoordeelde hoe merken non-spot audioreclame inzetten met een natuurlijke fit en relevantie voor de luisteraar.

Vier genomineerden voor audio-ambassadeur

De titel Audio-ambassadeur van het jaar gaat naar een professional die audio vernieuwend inzet en blijvend bijdraagt aan de ontwikkeling van het medium. De genomineerden zijn Dion Scheepmaker (ZIGT), Hella de Weger (ASR), Michel Ouwens (Double O) en Michel Tiggelman (Randstad).

Uitreiking tijdens Dag van de Audio

De Audify Awards worden uitgereikt op vrijdag 3 oktober tijdens de Dag van de Audio, waar de audiobranche samenkomt om de kracht en toekomst van het medium te vieren.

www.audify.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Audioreclame groeit met 8,7 procent in derde kwartaal 2025

11-11-2025 | 11:16:00
In het derde kwartaal van 2025 investeerden merken samen 55,3 miljoen euro in audioreclame, een groei van 8,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar

NMO Luistercijfers oktober: Edwin Evers scoort, Gordon Heuckeroth niet en NPO Radio 2 marktleider

05-11-2025 | 20:15:00
Marketing Report heeft de oktober 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek.

Liedewij Hentenaar: Hoe klinkt jouw merk?

29-10-2025 | 13:04:00
Peter Wybenga ging in gesprek met Liedewij Hentenaar. Ze vertelt over het meten van audiobereik, de groeiende inzet van merkgeluid en de kracht van creatie

NMO Luistercijfers september: Qmusic stijgt weer; 60-jarige NPO 3FM blijft zorgenkind

08-10-2025 | 22:04:00
Marketing Report heeft de september 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek.

Stichting ALS, Boldking, Albert Heijn en Michel Tiggelman winnen bij Audify Awards

03-10-2025 | 22:25:00
Stichting ALS, Boldking en Albert Heijn winnen bij Audify Awards; Michel Tiggelman (Randstad) is Audio-ambassadeur 2025
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.