Dit zijn de genomineerden voor de Audify Awards 2025

De genomineerden voor de Audify Awards 2025 zijn bekend. Op 23 september beoordeelden twee vakjury’s de ingezonden cases en aangedragen kandidaten. De prijzen worden jaarlijks uitgereikt aan de meest opvallende prestaties in audioreclame en audio-innovatie. De winnaars worden vrijdag 3 oktober bekendgemaakt tijdens de Dag van de Audio.

Vijf kanshebbers voor beste audiocommercial

Voor de categorie Beste Audiocommercial 2025 selecteerde de jury vijf campagnes:

  • Albert Heijn – Klinkt als Weekend (TBWA, Public Audio, dentsu)

  • Stichting ALS Nederland – De genadeloze aftakeling van Juliette (Joe Public, Soundcircus, Resident)

  • Boldking – We Love Hair (Louk & Bram, Soundcircus, Zuiver)

  • OHRA – (On)verstandig (Joe Public, Public Audio, Mindshare)

  • sneleentaxi – sneleentaxi (Ceci n'est pas un bureau, TAMBR, De Mediaboerderij)

De jury keek naar de kracht van geluid, auditieve originaliteit en de manier waarop merk en boodschap elkaar versterken.

Drie cases in branded content

In de categorie Beste Branded Content 2025 dingen drie cases mee:

  • Albert Heijn – branded podcast Dieren laten van zich horen (TBWANEBOKO, Airborne Network, dentsu)

  • Albert Heijn – branded content radio Dit klinkt als weekend (Radio 538 Evers & Co)

  • Moneybird – native podcastreclame in Zogenaamd Succesvol en Jong Beleggen (Talent Lab, Podimo)

De jury beoordeelde hoe merken non-spot audioreclame inzetten met een natuurlijke fit en relevantie voor de luisteraar.

Vier genomineerden voor audio-ambassadeur

De titel Audio-ambassadeur van het jaar gaat naar een professional die audio vernieuwend inzet en blijvend bijdraagt aan de ontwikkeling van het medium. De genomineerden zijn Dion Scheepmaker (ZIGT), Hella de Weger (ASR), Michel Ouwens (Double O) en Michel Tiggelman (Randstad).

Uitreiking tijdens Dag van de Audio

De Audify Awards worden uitgereikt op vrijdag 3 oktober tijdens de Dag van de Audio, waar de audiobranche samenkomt om de kracht en toekomst van het medium te vieren.

www.audify.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

NMO Luistercijfers september: Qmusic stijgt weer; 60-jarige NPO 3FM blijft zorgenkind

08-10-2025 | 22:04:00
Marketing Report heeft de september 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek.

Stichting ALS, Boldking, Albert Heijn en Michel Tiggelman winnen bij Audify Awards

03-10-2025 | 22:25:00
Stichting ALS, Boldking en Albert Heijn winnen bij Audify Awards; Michel Tiggelman (Randstad) is Audio-ambassadeur 2025

Nederlandse mediasector komt met gezamenlijke aanpak politieke reclames

18-09-2025 | 05:00:00
De grote Nederlandse uitgevers, tv- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia, Outreach en Screenforce hebben onder de naam politiekereclame.nl een gezamenlijk platform gelanceerd

Audify Awards uitgereikt tijdens Dag van de Audio

05-09-2025 | 09:58:00
Deze prijzen belonen de beste audiocommercials, de meest impactvolle non-spot audioreclames en de audio-ambassadeur van het jaar.

NMO Luistercijfers augustus 2025: NPO Radio 2 13+ marktleider; Qmusic 20-49 en 25-67

03-09-2025 | 23:59:00
Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Marketing Report heeft de augustus 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic in de doelgroepen 20-49 en 25-67 marktleider blijft, maar dat NPO Radio 2 ondanks dalende cijfers in de doelgroep 13+ weer marktleider is
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.