Dit zijn de genomineerden voor de AMMA Awards 2024

De laatste genomineerden voor de AMMA Awards 2024 zijn bekendgemaakt. Met een lijst van 39 genomineerden verspreid over 13 categorieën, belooft de uitreiking op 16 mei in het Koninklijk Theater Tuschinski een onvergetelijke viering van de media-industrie te worden: The Night of the Masters.   

AMMA Nomination Week  

Afgelopen week stond in het teken van de AMMA Nomination Week. Dit jaar met een vernieuwende aanpak in samenwerking met Brave Media, waarbij elke dag via video de genomineerden per domein werden onthuld. Tjitske Maathuis, dit jaar verantwoordelijk voor de Nomination Week binnen de AMMA-commissie: "Dit jaar willen we nog meer diepgang en inhoud in het programma brengen. Na de bekendmaking van de genomineerden komen er binnenkort interviews online waarin we dieper ingaan op de cases van de genomineerden. Met Tuschinski als eindbestemming van de AMMA Awards vonden we de nominatievideo's een passende nieuwe manier van de onthulling van de genomineerden." De video's werden gepresenteerd door de juryvoorzitters en Hélène Hendriks, die op 16 mei ook de presentatie op zich zal nemen. 

De uitreiking 

De kaartverkoop voor de AMMA Awards is van start gegaan. Voor de 23e editie van de AMMA Awards is gekozen voor het thema The Night of the Masters, dresscode gala/black tie. Voorafgaand aan de uitreiking zijn er een beperkt aantal plekken beschikbaar voor het AMMA-diner bij Kitchen & Bar van Rijn. Na de uitreiking zullen de festiviteiten voortgezet worden tijdens de afterparty in Oliva aan het Rembrandtplein. Tickets zijn nu beschikbaar via de AMMA-website

Alle genomineerden op een rij:

 
BESTE PERFORMANCE DOOR MEDIA

Bureau: EssenceMediacom
Adverteerder: IKEA
Case: Significante omzetgroei bij IKEA door inzicht in de incrementele waarde van extra media-investeringen

Bureau: Publicis Groupe
Adverteerder: Hewlett Packard
Case: Hoe we met een intent based SEA strategie de omzet van HP printers fors lieten stijgen

BESTE GEBRUIK VAN DATA & TECHNOLOGIE

Bureau: dentsu
Adverteerder: Greenchoice
Case: Van Insights tot Impact: Hoe een gecombineerde aanpak van innovatieve datastrategieën resulteerde in Greenchoice's succesverhaal.

Bureau: Wavemaker
Adverteerder: Hills Pet Nutrition
Case: Worlds first cross-media, cross DSP AI tool for Awareness impact optimalisation

Bureau: Mindshare
Adverteerder: NS International  
Case: Op het juiste spoor naar personalisatie bij NS International

BESTE RESEARCH

Media-exploitant: Ster
Case: De Magie van Afleiding

Organisatie: Nationaal Media Onderzoek
Case: Het NMO Luisteronderzoek

BESTE INZET VAN EEN MEDIUM

Bureau: DPG Media
Adverteerder: Praxis     
Case: Van spookhuis tot droomhuis: Hoe Praxis met lokale verhalen het domein verduurzaming claimt

Bureau: Mindshare
Adverteerder: Unilever
Case: SheaMoisture #haartok

Bureau: Initiative
Adverteerder: Voedingscentrum
Case: Het paard van Troje; met de schijf van vijf in de supermarkt

Bureau: Mindshare
Adverteerder: KPN
Case: TikTokTalkshow

BESTE SMART IMPACT

Bureau: Initiative
Adverteerder: Ministerie van justitie en veiligheid
Case: Laat je niet interneppen

Bureau: Megawatt
Adverteerder: Netflix    
Case: Ferry Bouman is back!

Bureau: Weber Shandwick
Adverteerder: Mars Nederland (Pedigree)          
Case: Pedigree Dogfishing

BESTE MEDIA-INNOVATIE

Bureau: DPG Media
Case: Ad Manager, het duurzame self-service advertentieplatform van DPG Media

Bureau: EssenceMediacom
Adverteerder: Porsche Nederland
Case: Elegance in Motion: How AI and Insights Captured the Hearts of Porsche Driven Females.

BESTE CONTENT- EN ENGAGEMENTSTRATEGIE

Bureau: Mindshare
Adverteerder: Zilveren Kruis
Case: Preventie huidkanker; “Wat je ook beweert, zorg dat je smeert!”

Bureau: dentsu & Bol
Adverteerder: Bol
Case: Hoe bol blije koppies creëert met een magisch Sinterklaasfeest

Bureau: Publicis Groupe
Adverteerder: Het Nationaal Comité 4 en 5 mei
Case: De Onvergetelijke 2 Minuten

BESTE COLLABORATION

Bureau: EssenceMediacom bv
Adverteerder: IKEA
Case: Ieder meubel verdient een tweede kans.’  (Green Friday: IKEA)

Bureau: Wavemaker      
Adverteerder: Perfetti Van Melle
Case: Mentos Grote Prijs van Nederland. Een partnership waar muziek in zit!

Media-exploitant: Talpa Network 
Adverteerder: ING
Case: Ongelijke kansen: vrouwenvoetbal verdient meer

BESTE MEDIASTRATEGIE

Bureau: dentsu & Bol
Adverteerder: Bol
Case: Hoe bol de Sinterklaasmagie op alle fronten versterkte

Bureau: dentsu
Adverteerder: Heineken
Case: Heineken’s omarming van Nederlandse gezelligheid

Bureau: Initiative
Adverteerder: Ministerie van Defensie
Case: Defensie - Generatie D 

MEDIA-EXPLOITANT VAN HET JAAR

DPG Media

Global Media & Entertainment

Ahold Delhaize European Sourcing         

Clear Channel

BUREAU VAN HET JAAR

dentsu

Wavemaker

Mindshare

ADVERTEERDER VAN HET JAAR

Adverteerder: Hornbach
Bureau: Mediaplus  
Case: Hornbach: van retailmerk naar mediamerk

Adverteerder: Bol
Bureau: dentsu
Case: Hoe bol met lef en focus de jongere doelgroep opnieuw aan zich heeft weten te binden

Adverteerder: Unilever
Bureau: Mindshare
Case: Unilever zet de nieuwe standaard!

YIM TALENT VAN HET JAAR

Nathan van Gisbergen
CS Digital Media

Roos van Ginkel
dentsu

Jasper van Lingen
StudioM

Jorn Zwetsloot
Ahold Delhaize

www.vianederland.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Digitale advertentiemarkt groeit naar 4,1 miljard euro

17-04-2025 | 13:58:00
De stijging betekent een verdubbeling van het groeipercentage ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study 2024, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van VIA.

VIA draagt drie bestuursleden voor

10-04-2025 | 10:16:54
Brancheplatform VIA heeft drie kandidaten voorgedragen voor een bestuursfunctie: Danijel Dercksen, Fiona Vanderbroeck en Tim Geenen

bvA en VIA lanceren stappenplan Samenwerken voor duurzame impact

14-01-2025 | 10:47:00
In de samenwerking tussen adverteerders en bureaus staat het realiseren van duurzame impact van merken steeds vaker op de agenda. Om bedrijven hierbij te helpen, hebben bvA en VIA samen met een groep koplopers de gids Samenwerken voor duurzame impact en een bijbehorend stappenplan ontwikkeld. De gids beschrijft alle facetten van de samenwerking, van partnerselectie tot aan evaluatie. 

AMMA Awards 2025 zijn geopend met thema: Diamonds are Forever

12-12-2024 | 12:00:00
Op 22 mei 2025 worden de prijzen voor het beste werk uit de media-industrie in het Tuschinski Theater uitgereikt

VIA Nederland, DDMA en bvA presenteren de Marketinggids Responsible AI

12-12-2024 | 11:11:00
Deze gids, ontwikkeld als een levende leidraad, biedt marketeers concrete richtlijnen en principes voor het verantwoord toepassen van kunstmatige intelligentie (AI) in marketingactiviteiten
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.