Dentsu versterkt programmatic met AI-partnerschap

Dentsu’s Media Practice is een samenwerking aangegaan met Index Exchange en Chalice AI binnen het NextGen-transformatieprogramma. Het bureau wil hiermee het programmatic-ecosysteem uitbreiden door sell-side audiencedata te combineren met AI-gestuurde besluitvorming.

Index Exchange en Chalice AI

Index Exchange wordt de primaire supply-side partner voor Dentsu in meerdere Europese markten en ondersteunt het NextGen-algoritmisch tradingmodel. Chalice AI levert platformonafhankelijke AI-bidding agents, waarmee klanten van Dentsu op maat gemaakte modellen kunnen inzetten om specifieke zakelijke doelen te bereiken.

Door AI-besluitvorming naar de supply-side te verplaatsen, wil Dentsu de toepassing van signalen en audience-modellering versnellen. Daarmee kunnen kopers al vóór een biedingsverzoek aangepaste algoritmes toepassen op gedetailleerde audiencesignalen.

Lancering NextGen AI

Binnen het programma introduceert Dentsu NextGen AI, een oplossing die sneller beslissingen mogelijk maakt, toegang biedt tot geselecteerde supply paths, betere data-inzichten genereert en prestaties nauwkeuriger meet.

Freddie Turner, managing director Chalice AI EMEA: "Wanneer je beslissingen kunt nemen op paginaniveau, ontsluit je een nieuwe laag van precisie. Dat is de belofte van dit partnerschap – sneller, slimmer en meer verantwoord."

John Tigg, senior vice president buyer development, Index Exchange: "Naarmate bureaus verder inzetten op AI-gestuurde besluitvorming aan de supply-side, vragen zij om slimmere en transparantere supply paths en meer controle over hoe media wordt geleverd en gemeten. Dentsu EMEA loopt daarin voorop met een strategie die audience delivery en prestaties op schaal optimaliseert. Wij zijn trots daar een belangrijke rol in te spelen."

Toekomst van de supply-side

Door gebruik te maken van de infrastructuur van Index Exchange en de geavanceerde modellen van Chalice AI wil Dentsu inzetten op innovatie, maatwerk in biedstrategieën en premium audience delivery.

Nicholas Halas, head of product Global Amplifi, Dentsu EMEA: "Dit partnerschap is een fundamentele stap in de ontwikkeling van een next-generation programmatic capability die aansluit bij onze bredere NextGen-transformatie. Chalice’ decisioningtechnologie en de schaal van Index geven ons de mogelijkheid een intelligentere, transparantere en waardegerichte mediasupply chain voor onze klanten te bouwen."


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Dentsu overweegt verkoop internationale tak

29-08-2025 | 17:35:00
De Japanse reclamegroep Dentsu is zich aan het oriënteren op de verkoop van de niet-Japanse activiteiten. Daarmee zou een einde komen aan de ambitie om te concurreren met de andere grote spelers als Omnicom/IPG, WPP, Publicis en Havas.

DPG Media: 3 tips om op te vallen als challenger-merk

04-08-2025 | 09:00:00
Onlangs deed dentsu in samenwerking met DPG Media onderzoek naar de mate van aandacht die challenger-merken krijgen in vergelijking tot gevestigde merken

Lynk & Co lanceert campagne rond vernieuwde 01

01-08-2025 | 14:00:00
Lynk & Co trapt eind juli 2025 af met een grootschalige Europese campagne ter ondersteuning van de vernieuwde Lynk & Co 01.

Dentsu wint Europees mediacontract BMW Group

30-07-2025 | 13:06:00
Vanaf 1 januari 2026 is het bureau verantwoordelijk voor de geïntegreerde mediastrategie en -uitvoering van BMW, MINI en BMW Motorrad in 23 Europese markten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.