Dentsu lanceert LEGO Party! via SMG Studio

[International] Multiplayergame combineert klassieke LEGO-thema’s met co-op en online play

SMG Studio, onderdeel van Dentsu, heeft in samenwerking met de LEGO Group en uitgever Fictions de game LEGO Party! uitgebracht. Het spel is ontwikkeld als multiplayergame voor zowel couch co-op als online play en bevat vier Challenge Zones gebaseerd op klassieke LEGO-thema’s, waaronder Pirates, Space en Ninjago.

Het in Australië gevestigde SMG Studio ontwikkelde de game met steun van VicScreen en Screen Queensland. Het project markeert een volgende stap in Dentsu’s groeiende investering in gaming als platform waar merken verbinding kunnen maken met een wereldwijd publiek.

LEGO-universum in partygame

Ash Ringrose, Head van SMG Studio: "LEGO Party! tot leven brengen is een droom die uitkomt voor ons team. Samen met Australische LEGO-designers hebben we letterlijk elk personage steen voor steen opgebouwd, met meer dan een miljoen LEGO-stenen. We zijn trots op ons team van ontwerpers, developers en creatives. Wat ons enthousiast maakt, is dat een game als deze mensen bij elkaar kan brengen – of dat nu families in dezelfde kamer zijn, of vrienden die online spelen. LEGO Party! draait om creativiteit, spel en verbinding, op een manier die alleen gaming kan bieden."

Ringrose benadrukt ook het belang van partners in de ontwikkeling: "We zijn VicScreen en Screen Queensland enorm dankbaar voor hun steun. Hun investering in lokaal talent en ontwikkeling gaat verder dan dit project alleen; het positioneert Australië als een wereldspeler in digitale entertainment, games en innovatie."

Gaming als merkplatform

De lancering van LEGO Party! sluit aan bij Dentsu’s strategie om merken te helpen hun aanwezigheid in gaming uit te bouwen.

Brent Koning, Global Head of Gaming bij Dentsu: "Gaming is niet alleen advertising, het is cultuur. Met meer dan 3,4 miljard gamers wereldwijd zien merken steeds vaker dat gaming een kanaal is waar ze authentiek contact kunnen maken met diverse communities, op manieren die interactief, meeslepend en meetbaar zijn. Sterke IP overstijgt grenzen, en opnieuw zien we hoe een fysieke ervaring kan worden vertaald naar een digitale beleving die fans en families samenbrengt."


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkel kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.