Defensie start wervingscampagne Tijd voor Defensie

Dentsu Creative Amsterdam heeft voor het Ministerie van Defensie het communicatieplatform Tijd voor Defensie ontwikkeld. Met dit platform wil Defensie jongeren activeren om te kiezen voor een loopbaan bij de organisatie en zo bijdragen aan vrede en veiligheid.

Communicatie gericht op maatschappelijke betrokkenheid

De campagne sluit aan op de veranderende maatschappelijke context en de toegenomen veiligheidsrisico’s. Volgens Defensie vraagt deze realiteit om een andere benadering van arbeidsmarktcommunicatie, waarin urgentie en maatschappelijke relevantie centraal staan.

Paul Klaessen, hoofd-Arbeidsmarktcommunicatie van Defensie: “De huidige tijd vraagt om daadkrachtige mensen die onze grenzen willen bewaken en grenzen willen verleggen. Met dit nieuwe communicatieplatform, een look & feel en pay-off spelen we in op deze realiteit en hebben we urgentie toegevoegd in de communicatie om te laten zien, voelen en horen dat het nu meer dan ooit tijd is om voor Defensie te kiezen.”

Van bewustwording naar activering

In eerdere campagnes lag de nadruk op het doorbreken van vooroordelen en het creëren van herkenning. Met Tijd voor Defensie zet Defensie in op activatie, waarbij jongeren worden aangespoord daadwerkelijk een stap te zetten richting een carrière bij Defensie.

De eerste campagne is zichtbaar via televisie, online, social media, buitenreclame en print. Ook wordt de campagne ingezet via radio en podcasts.

www.werkenbijdefensie.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

DEPT herpositioneert Raleigh met uitgesproken campagne

07-08-2025 | 14:24:50
Raleigh, het Britse fietsmerk dat sinds 1887 bekendstaat, start een nieuw hoofdstuk met een vernieuwde merkpresentatie

Heinz en Smoothie King maken smoothie met ketchup

07-08-2025 | 10:39:00
Heinz en Smoothie King brengen samen een tijdelijke smoothie op de markt met Heinz Simply Tomato Ketchup als hoofdingrediënt.

NYX en Netflix lanceren Wednesday-campagne

07-08-2025 | 10:25:00
Ter ondersteuning van de lancering brengen de merken een capsulecollectie uit met vier make-upproducten

Pepsi MAX zet smaak centraal met campagne van creators

07-08-2025 | 10:02:00
Onder de naam Pepsi Pioneers werkt het frisdrankmerk samen met makers aan zowel strategie als uitvoering.

Slotstuk Levi’s-campagne toont Beyoncé in hoofdrol

07-08-2025 | 09:35:00
Levi’s en Beyoncé hebben The Denim Cowboy gelanceerd, het slotstuk van de gezamenlijke REIIMAGINE-campagne die het afgelopen jaar liep.

 

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.