
Defensie start wervingscampagne Tijd voor Defensie
Dentsu Creative Amsterdam heeft voor het Ministerie van Defensie het communicatieplatform Tijd voor Defensie ontwikkeld. Met dit platform wil Defensie jongeren activeren om te kiezen voor een loopbaan bij de organisatie en zo bijdragen aan vrede en veiligheid.
Communicatie gericht op maatschappelijke betrokkenheid
De campagne sluit aan op de veranderende maatschappelijke context en de toegenomen veiligheidsrisico’s. Volgens Defensie vraagt deze realiteit om een andere benadering van arbeidsmarktcommunicatie, waarin urgentie en maatschappelijke relevantie centraal staan.
Paul Klaessen, hoofd-Arbeidsmarktcommunicatie van Defensie: “De huidige tijd vraagt om daadkrachtige mensen die onze grenzen willen bewaken en grenzen willen verleggen. Met dit nieuwe communicatieplatform, een look & feel en pay-off spelen we in op deze realiteit en hebben we urgentie toegevoegd in de communicatie om te laten zien, voelen en horen dat het nu meer dan ooit tijd is om voor Defensie te kiezen.”
Van bewustwording naar activering
In eerdere campagnes lag de nadruk op het doorbreken van vooroordelen en het creëren van herkenning. Met Tijd voor Defensie zet Defensie in op activatie, waarbij jongeren worden aangespoord daadwerkelijk een stap te zetten richting een carrière bij Defensie.
De eerste campagne is zichtbaar via televisie, online, social media, buitenreclame en print. Ook wordt de campagne ingezet via radio en podcasts.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
DPG Media lanceert AI-suite Ad Manager+
Renault werkt met OMD aan serie over elektrisch rijden
[Vacancy] Serviceplan has a position for Creative Production Manager
[Vacatures] Qmusic zoekt een Marketeer Qmusic & JOE
Lebara en UNLIKE lanceren Logisch!? Award-campagne
Gepubliceerd door: Saskia van Weert