DDMA publiceert whitepaper over conversational AI binnen contactcenters

We moeten iets met conversational AI, is een kreet die je weleens lukraak door de gangen van contactcenters hoort galmen. Het implementeren van Conversational AI om klantcontact te automatiseren is echter een precaire zaak. Welke stappen moet je doorlopen? Hoe kies je de juiste tooling? Hoe zorg je dat alles juridisch geborgd is? Om organisaties hierbij te helpen publiceert de DDMA Commissie Conversational AI het whitepaper: Hoe pas je Conversational AI toe binnen je contactcenter? 

Whitepaper met zesstappenplan

In dit whitepaper komt het volgende aanbod. Het bepalen van het hele trajectproces in zes stappen en de benodigde expertise die er bij elke stap nodig is (1), het vaststellen van doelen (2), het kiezen van passende contactcenter-tooling (3) en het kiezen van een Conversational AI-tooling (4). Tot slot wordt afgesloten met de juridische overwegingen die je moet nemen (5), een verdiepingshoofdstuk met toelichting van hoe Conversational AI precies werkt (6) en een aantal bruikbare use cases (7).

Marike van de Klomp, voorzitter van de DDMA Commissie Conversational AI: "De mogelijkheden van conversational AI zijn eindeloos. En die zijn met de opkomst van Large Language Models nog groter geworden. Dankzij Conversational AI zijn wij in staat op basis van data, het advies aan klanten persoonlijker te maken, en kunnen we tijd besparen voor klant en medewerker op repetitieve en handmatige taken. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen en zich richten op meer waardevolle zaken zoals inhoudelijke adviesgesprekken en verbetering van klantenservice. Voorwaarde voor een succesvolle inzet van conversational AI is wel dat het hele traject, van idee tot implementatie, zorgvuldig is uitgedacht. Dat is precies de reden waarom we dit whitepaper met de commissie hebben geschreven. Om bedrijven te voorzien van concrete tips en handvatten om Conversational AI in te zetten en om de klant nóg beter van dienst te kunnen zijn."

Download de whitepaper hier

www.ddma.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[Vacatures] Persuade zoekt een AI Creator

14-10-2025 | 08:07:00
Persuade is per direct op zoek naar AI Creator - 28-40 uur p/w

Michiel Frackers: OpenAI in vrije val

13-10-2025 | 10:56:16
Afgelopen week was ik in Singapore voor Token2049, waar tienduizenden mensen uit de cryptowereld bijeen kwamen.

Peter van Wijnaerde: Een like is geen connectie

13-10-2025 | 08:52:40
De wereld bestaat uit duidelijke, gedefinieerde buckets. Algoritmes, politici en marketeers houden daarvan. 

Monks introduceert Insights Agent

10-10-2025 | 17:11:00
Het datagedreven bureau Monks heeft zijn AI-agent ecosysteem Monks.Flow uitgebreid met de lancering van Insights Agent. Insight Agent is een tool die marketeers helpt culturele trends te begrijpen en daar direct op te reageren.

Creative Jam op Dutch Design Week richt zich op misinformatie

09-10-2025 | 11:26:00
Tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven nemen studenten uit het hele land het op tegen misinformatie en fake news, versterkt door AI
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.