DDMA publiceert whitepaper over conversational AI binnen contactcenters

We moeten iets met conversational AI, is een kreet die je weleens lukraak door de gangen van contactcenters hoort galmen. Het implementeren van Conversational AI om klantcontact te automatiseren is echter een precaire zaak. Welke stappen moet je doorlopen? Hoe kies je de juiste tooling? Hoe zorg je dat alles juridisch geborgd is? Om organisaties hierbij te helpen publiceert de DDMA Commissie Conversational AI het whitepaper: Hoe pas je Conversational AI toe binnen je contactcenter? 

Whitepaper met zesstappenplan

In dit whitepaper komt het volgende aanbod. Het bepalen van het hele trajectproces in zes stappen en de benodigde expertise die er bij elke stap nodig is (1), het vaststellen van doelen (2), het kiezen van passende contactcenter-tooling (3) en het kiezen van een Conversational AI-tooling (4). Tot slot wordt afgesloten met de juridische overwegingen die je moet nemen (5), een verdiepingshoofdstuk met toelichting van hoe Conversational AI precies werkt (6) en een aantal bruikbare use cases (7).

Marike van de Klomp, voorzitter van de DDMA Commissie Conversational AI: "De mogelijkheden van conversational AI zijn eindeloos. En die zijn met de opkomst van Large Language Models nog groter geworden. Dankzij Conversational AI zijn wij in staat op basis van data, het advies aan klanten persoonlijker te maken, en kunnen we tijd besparen voor klant en medewerker op repetitieve en handmatige taken. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen en zich richten op meer waardevolle zaken zoals inhoudelijke adviesgesprekken en verbetering van klantenservice. Voorwaarde voor een succesvolle inzet van conversational AI is wel dat het hele traject, van idee tot implementatie, zorgvuldig is uitgedacht. Dat is precies de reden waarom we dit whitepaper met de commissie hebben geschreven. Om bedrijven te voorzien van concrete tips en handvatten om Conversational AI in te zetten en om de klant nóg beter van dienst te kunnen zijn."

Download de whitepaper hier

www.ddma.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Job Deibel: AI is geen doel maar een transformatietool

03-07-2025 | 10:56:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Job Deibel over de expertise van DEPT op het gebied van AI en data, de transformatiekracht van technologie

Victor Knaap: Er moet veel sterker AI beleid komen vanuit de overheid

03-07-2025 | 07:29:00
Gezien de enorme AI revolutie die gaande is, moet er de komende jaren veel sterker beleid en regie komen vanuit de overheid

Denise van Ooijen: AI kijkt verder dan zoekwoorden

02-07-2025 | 17:03:05
PR-Dashboard sprak met Denise van Ooijen, managing director van B2B-PR-bureau Marcommit, over de kansen én valkuilen van AI in PR.

GTIA houdt Benelux community meeting in Eindhoven

02-07-2025 | 11:02:00
GTIA organiseert op 25 september 2025 de Benelux Community Meeting in Eindhoven.

Bob Koigi: Grote merken versnellen hun AI-strategie

02-07-2025 | 09:19:31
Kunstmatige intelligentie (AI) blijft een revolutie teweegbrengen in de manier waarop wereldwijde bedrijven opereren
 

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.