
DDB Amsterdam en Lexus Nederland ontwerpen Seatbelt Buckle ter ere van Beyoncé's Cowboy Carter
Lexus Nederland maakt een speciale Seatbelt Buckle ter ere van het nieuwe album Cowboy Carter van Beyoncé. Deze Seatbelt Buckle is ontworpen als eerbetoon aan de invloedrijke artiest, die in het refrein van het nummer Texas Hold 'Em over Lexus zingt: Sopark your Lexus (woo) and throw your keys up (hey), wat de inspiratie vormde voor dit idee.
Lexus Seatbelt buckle by Lexus
De Lexus Seatbelt buckle is geïnspireerd op de iconische grille van de Lexus, die een vleugje luxe en verfijning toevoegt aan het ontwerp. Als eerbetoon aan Beyoncé's roots is een Texas Lone Star ingebed in het buckle-ontwerp, terwijl de grote diamanten in de buckle de grootsheid van haar 32 Grammy Awards symboliseren. De Seatbelt buckle past niet alleen op elke riem, maar ook op elke Lexus-autoriem. Beyoncé ontvangt van Lexus Nederland een uniek exemplaar en ook jij kan een exemplaar bemachtigen. Hoe dit gaat werken, wordt later bekend gemaakt door Lexus op Instagram.
John de Wit, campagnemanager Toyota en Lexus bij Louwman & Parqui B.V.: "Super cool dat de wereldster Beyoncé op deze manier over Lexus zingt. Met haar single Texas Hold 'Em en nieuwe country album weet ze wederom iedereen te verrassen. Met de unieke Seatbelt bucklewillen wij haar verrassen, ik hoop dat ze het leuk vindt! En natuurlijk de campagne rondom deze exclusieve Seatbelt buckle. Ik heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd, nu al!."
Sander Litjens en Willem Slegers van DDB Amsterdam: "Toen we het nummer van Beyoncé hoorden, dachten we meteen: hier moeten we op inhaken met Lexus Nederland en zij zagen de creatieve potentie ook meteen. Echt geweldig. Zo ontstond de Seatbelt buckle die op verrassende wijze de werelden en culturen van muziek en automotive samenbrengt. Dat is een merk op z’n best."
Credits:
Client: Lexus Netherlands | Agency: DDB Amsterdam | Product design: DDB Amsterdam & Jord Beets | DOP: Timo Blanksma | Photographer: Eduard Haumahu
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
DDB en Fitzroy aan kop bij Esprix-uitreiking
Finalisten Gouden Loekie bekend
Luuk van de Put en Jurre van de Ven starten bij DDB
DDB Retail lanceert guerrilla-stunt voor Beter Bed
DDB Amsterdam en DDB Retail ontwikkelen Kruidvat-campagne met AI
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen