DDB Amsterdam en Lexus Nederland ontwerpen Seatbelt Buckle ter ere van Beyoncé's Cowboy Carter

Lexus Nederland maakt een speciale Seatbelt Buckle ter ere van het nieuwe album Cowboy Carter van Beyoncé. Deze Seatbelt Buckle is ontworpen als eerbetoon aan de invloedrijke artiest, die in het refrein van het nummer Texas Hold 'Em over Lexus zingt: Sopark your Lexus (woo) and throw your keys up (hey), wat de inspiratie vormde voor dit idee.

Lexus Seatbelt buckle by Lexus

De Lexus Seatbelt buckle is geïnspireerd op de iconische grille van de Lexus, die een vleugje luxe en verfijning toevoegt aan het ontwerp. Als eerbetoon aan Beyoncé's roots is een Texas Lone Star ingebed in het buckle-ontwerp, terwijl de grote diamanten in de buckle de grootsheid van haar 32 Grammy Awards symboliseren. De Seatbelt buckle past niet alleen op elke riem, maar ook op elke Lexus-autoriem. Beyoncé ontvangt van Lexus Nederland een uniek exemplaar en ook jij kan een exemplaar bemachtigen. Hoe dit gaat werken, wordt later bekend gemaakt door Lexus op Instagram.

John de Wit, campagnemanager Toyota en Lexus bij Louwman & Parqui B.V.: "Super cool dat de wereldster Beyoncé op deze manier over Lexus zingt. Met haar single Texas Hold 'Em en nieuwe country album weet ze wederom iedereen te verrassen. Met de unieke Seatbelt bucklewillen wij haar verrassen, ik hoop dat ze het leuk vindt! En natuurlijk de campagne rondom deze exclusieve Seatbelt buckle. Ik heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd, nu al!."

Sander Litjens en Willem Slegers van DDB Amsterdam: "Toen we het nummer van Beyoncé hoorden, dachten we meteen: hier moeten we op inhaken met Lexus Nederland en zij zagen de creatieve potentie ook meteen. Echt geweldig. Zo ontstond de Seatbelt buckle die op verrassende wijze de werelden en culturen van muziek en automotive samenbrengt. Dat is een merk op z’n best."

Credits:

Client: Lexus Netherlands | Agency: DDB Amsterdam | Product design: DDB Amsterdam & Jord Beets | DOP: Timo Blanksma | Photographer: Eduard Haumahu

www.ddbamsterdam.nl

www.lexus.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT

24-11-2025 | 08:50:00
In zijn functie geeft Hoenderboom creatieve leiding aan klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf.

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Eerste veertig bureaus voor ADNIGHT Amsterdam bekend

08-07-2025 | 11:33:16
Op 10 oktober openen onder meer DEPT, Monks, AI AM, 100%, Ace en Dawn hun deuren voor het publiek.

Omnicom lanceert sportbureau Dark Horses in Nederland

08-07-2025 | 07:00:00
Dark Horses is oorspronkelijk opgericht in Londen en werkte internationaal voor merken als Adidas, Lay’s, Just Eat, TikTok en Nissan.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 

[Vacatures] Follo zoekt een Performance Manager

26-11-2025 | 07:13:00
Follo is per direct op zoek naar Performance Manager - Hybride
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.