Crocodile Agency start campagne Viper Hard Iced Tea

De zomercampagne van hard drinks merk Viper is gestart met een opvallende PR-actie, uitgevoerd door reclamebureau Crocodile Agency. In diverse supermarkten ontstonden lange rijen en lege schappen, nadat Viper op sociale media beelden deelde van de introductie van de smaken Hard Iced Tea. De campagne markeert het begin van de landelijke zomertour van Viper.

Crocodile Agency ontwikkelde een social-first campagne waarbij onder meer user generated content, een influencerlaag en een contentserie centraal staan. De Hard Iced Tea, verkrijgbaar in Green Tea Lemon en Black Tea Mango, bevat vier procent alcohol per blikje, zestig kilocalorieën en is zonder koolzuur.

Lange rijen en landelijke aandacht

Op 26 mei verschenen online de eerste beelden van rijen voor supermarkten. Het bleek te gaan om bezoekers die specifiek kwamen voor Viper Hard Iced Tea. Kort daarop verspreidde Viper beelden van lege schappen, waarmee het merk veel aandacht trok en de landelijke campagne stevig van start ging.

Ambassadeurs bezoeken evenementen en festivals

Na de aftrap in Amsterdam trekken ambassadeurs Indigo Oord en Stefan Jurriens het land door. Zij bezoeken voor de driedelige contentserie uiteenlopende evenementen en locaties waar het thema hard gaan centraal staat. Voorbeelden hiervan zijn een feesttent op de ijsbaan van Rasquert en een Drakenbootrace in Apeldoorn. De serie is te volgen via YouTube Shorts en Instagram.

Credits:
Videograaf: Eat The Frog | Verantwoordelijk bij Viper: Yara Pelzer, Justine Kist | Crocodile Agency: Tamara Couperus (Founder) | Barbara Vos (Senior Account Manager) | Sterre Kunzler (Creative) | Carmell Kusters (Strateeg) | Bente Scholten (Senior Project Manager)

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Crocodile lanceert Robijn-campagne met Bizzey en René Froger

23-05-2025 | 18:00:00
Crocodile heeft een campagne ontwikkeld voor de introductie van Robijn Quickwash. Centraal in de campagne staat een speed-up versie van Wasmasjien uit 1985

Crocodile Agency aan de slag voor pladis

17-02-2025 | 07:59:00
Het Turkse zoetwaren- en snackbedrijf pladis heeft Crocodile Agency gekozen als creatief bureau voor alle below the line activiteiten

Roorda ontwikkelt campagne IenW: Top, jij blijft Bob

09-12-2024 | 12:00:00
Roorda Reclamebureau (Rabula Rasa) heeft een Bob-publiekscampagne gelanceerd onder de noemer Top, jij blijft Bob!

Crocodile Agency lanceert activatie: Tantu On The Tracks

16-10-2024 | 11:52:00
Tijdens het ADE slaan GVB en Tantu Beats, de handen ineen voor een activatie aan boord van de ADE GVB-tram: Tantu On The Tracks

[Content Marketing Awards 2024] Crocodile Agency: Bram Krikke op het Doek

06-10-2024 | 08:00:00
Wat krijg je als je Bram Krikke en Philips OneBlade, hoofdsponsor van het Rijksmuseum, bij elkaar in één ruimte zet?


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Junior Creatieve Designer

04-09-2025 | 08:44:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Junior Creatieve Designer - Amsterdam

NRC lanceert campagne over houvast in een wereld vol ruis

03-09-2025 | 14:35:00
NRC is gestart met een campagne die inspeelt op de effecten van de overvloed aan nieuws en desinformatie. De campagnefilm is ontwikkeld met We Agency

[Vacancy] Kinesso zoekt een Programmatic Consultant

03-09-2025 | 09:09:00
Kinesso is per direct op zoek naar Programmatic Consultant - Amsterdam

Natwerk en AM ontwikkelen campagne rond leefomgevingen

02-09-2025 | 15:39:00
Met de campagne wil AM laten zien hoe het bedrijf kijkt naar de mogelijkheden van gebiedsontwikkeling en hoe leefomgevingen met maatschappelijke waarde kunnen worden gecreëerd.

Persuade ontwikkelt campagne voor betaalbare diamant Zeeman

02-09-2025 | 14:38:00
De campagne moet laten zien dat diamanten niet altijd duur hoeven te zijn en maakt de vaak ondoorzichtige markt toegankelijker.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.