Creative Gym en AH starten Boosting Retail Creativity programma

Creative Gym en AH Retail Media Services bieden met Boosting Retail Creativity een gezamenlijk programma aan voor merken en bureaus die actief zijn in retail media. In interactieve sessies krijgen deelnemers handvatten om de creatieve kwaliteit van campagnes te verbeteren.

De samenwerking is bedoeld voor multidisciplinaire teams die verantwoordelijk zijn voor strategie, creatie en productie binnen retail media. In trainingen wordt gewerkt aan het versterken van creatief leiderschap en het optimaal benutten van kansen binnen het retaildomein.

Focus op samenwerking en creatief vakmanschap

Dinesh Sonak, Founder van Creative Gym: "Veel merken benutten nog niet het volledige creatieve potentieel van hun investeringen in retail media. Met het Boosting Retail Creativity programma willen we bijdragen aan de creatieve ontwikkeling van retail media en zorgen voor meer ‘wow’ bij shoppers in apps en in de winkel. Dit vraagt om specifieke kennis in combinatie met lef. Merken krijgen van ons concrete tools, inzichten en oplossingen om hun creativiteit in retail campagnes te versterken."

De sessies richten zich op praktische tools, benchmarks en best practices. Daarnaast krijgen deelnemers feedback van coaches en een Retail Creativity Scorecard om opgedane inzichten direct toe te passen in hun werk.

Structurele verbetering van retail media kwaliteit

Max de Jong, Senior Manager Media Performance & Consumer Insights bij AH Retail Media Services: "Door samen te trainen, versterken we niet alleen de samenwerking tussen merk, media en creatie, maar zorgen we er ook voor dat de kwaliteit van retail media structureel verbetert."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Dille & Kamille op Green Friday 2022: alle winkels en webwinkel dicht

30-09-2022 | 16:39:00
Op vrijdag 25 november 2022, de wereldwijde dag van Black Friday, sluit Dille & Kamille alle winkels in Nederland, België en Duitsland alsmede alle webwinkels. Het familie bedrijf doet een oproep aan andere retailers om hetzelfde te doen

N=5 ontwikkelt eerste campagne voor Picnic: Het enorme voordeel van het kleine wagentje

03-10-2022 | 14:51:00
Picnic lanceert deze week haar eerste campagne, waarbij we ‘het enorme voordeel van het kleine wagentje’ ontdekken. Een eigenzinnige, unieke propositie die past bij Nederlands snelst groeiende online supermarkt

[Vacancy] Initiative is looking for a Digital Planning Manager, Performance

13-10-2022 | 10:17:00
Initiative is directly looking for a Digital Planning Manager, Performance

[Vacancy] Initiative is looking for App Marketing, Associate Director

13-10-2022 | 10:30:00
Initiative is directly looking for App Marketing, Associate Director

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Productmanager Retail

13-10-2022 | 10:43:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Productmanager Retail

VIA: Taskforce e-commerce voortaan retailmedia; Rogier Lammers voorzitter

20-10-2022 | 15:19:00
VIA Nederland, de branchevereniging van onder meer  reclame, media- en communicatiebureaus, heeft de naam van de taskforce e-commerce gewijzigd in retail media

[Interview] Michael van Kerkwijk (De Combinatie van Factoren): Mensen in beweging brengen met slimme creativiteit

21-10-2022 | 12:35:00
In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam doen wij een serie interviews met genomineerden. Wij spreken met Michael van Kerkwijk, mede-eigenaar van De Combinatie van Factoren

ACM: Werk aan eenduidig keurmerk voor duurzame Nederlandse producten

21-10-2022 | 14:08:00
De overgang naar duurzamere landbouw in Nederland slaagt alleen als de vraag van consumenten naar duurzamere producten omhoog gaat. Om consumenten te helpen bij hun duurzame keuze, is een éénduidig en betrouwbaar keurmerk voor duurzame producten nodig. Dit stelt de Autoriteit Consument & Markt (ACM)

[Column] Martijn Nillesen: Travel Retail: aanpassen aan de nieuwe wereld

25-10-2022 | 10:07:00
Ieder jaar wordt begin oktober in Cannes de Travel Retail Global Summit gehouden. Een ontmoetingsplaats voor iedereen die te maken heeft met de wereld van duty free retail (winkels op vliegvelden, cruiseschepen, ambassades en militaire bases)

ShoppingTomorrow presenteert 25 bluepapers over e-commerce

26-10-2022 | 09:24:55
ShoppingTomorrow presenteert het jubileumboek Be the Change, waarin 600 experts de laatste inzichten over en visies op e-commerce en de toekomst daarvan onderzoeken in 25 bluepapers

[MarketingReport Radio] Marcel Aalders over CarpetRights all-inclusive-campagne

26-10-2022 | 10:25:00
Marcel Aalders is Marketing & e-Commerce Director bij Carpetright. Hij noemt zichzelf een vakidioot op het gebied van merken bouwen, en vertelt er graag over, ook op een podium. We spreken hem over het merk Carpetright en de all-inclusive-strategie die het bedrijf hanteert

[Column] Michael van Kerkwijk: Help, er zit minder purpose in mijn portemonnee!

02-11-2022 | 13:46:00
De dalende koopkracht zorgt ervoor dat mensen steeds vaker kiezen voor de goedkoopste in plaats van de duurzame optie.

[Column] Arno Peperkoorn: Betweten

02-11-2022 | 21:18:00
Persoonlijk vind ik dat Alfred met de Hoofdspencer een geweldig iets heeft bedacht. Alles aan t concept klopt. Op dat stukkie na….. En dat stukkie is het verschil tussen winnen en verliezen

[DPG Grow] Zo zet je een succesvolle Black Friday-campagne op

11-11-2022 | 10:23:39
Op vrijdag 25 november is het weer zover: Black Friday. Hét moment in het jaar voor consumenten om hun winkelmandje vol te laden met afgeprijsde producten. Voor ondernemers is het belangrijk om daar goed op voorbereid te zijn

Creative Result Communication trekt Raymond Ros aan

12-11-2022 | 08:03:00
CRC meldt dat Raymond Ros per 1 November is aangesteld als Business Development Director. In deze rol gaat Ros de propositie van het bedrijf meer vormgeven en deze verder uitdragen naar de markt. Ros werkte eerder bij onder andere datatechnologiebedrijf EDM, dtc media en Sanoma


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.

ReumaNederland kiest Media Reverse voor mediaplanning

30-10-2025 | 14:58:20
De samenwerking is gericht op het vergroten van de merkbekendheid en het activeren van doelgroepen via relevante mediakanalen.

DJI werft vakmensen voor rol als arbeidsbegeleider

30-10-2025 | 12:34:00
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een doelgroepcampagne met de titel Als arbeidsbegeleider leer je mensen méér dan een vak.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.