Creative Agency Food Cabinet lanceert label Good Food PR

Food Cabinet breidt haar bureau uit met een apart label dat zich volledig richt op PR. Hiermee opent het creative agency for good food haar deuren voor bestaande en nieuwe klanten voor doorlopende PR op het gebied van B2B en B2C. Zo speelt het bureau in op de groeiende vraag van foodmerken en organisaties naar PR.

Ad-hoc op het nieuws inspelen

Met dit label biedt Food Cabinet PR niet alleen als onderdeel van een bredere campagne, maar ook als aparte dienst. Zo is het mogelijk om klanten jaarrond te bedienen, en dus ook ad-hoc, proactief en inspelend op de actualiteit.

Laura Emous, pr-specialist Food Cabinet: "PR is een belangrijk onderdeel van onze campagnes geweest. We hebben in de afgelopen elf jaar een netwerk van food-journalisten en influencers opgebouwd, en we merken steeds meer dat onze klanten doorlopend met ons willen samenwerken aan een PR-strategie. Uit ervaring blijkt hoe waardevol het is om doorlopend met klanten te schakelen en op die manier jaarlijks meerdere keren op een relevante manier in het nieuws te kunnen komen. De kracht van PR zit sterk in blijvende zichtbaarheid. Daar gaan we als bureau meer merken en organisaties in ondersteunen."

Specialistisch food agency

Samuel Levie, founder en mede-eigenaar Food Cabinet: "De afgelopen jaren heb ik als ondernemer, Brandt & Levie, Support Your Locals & Butcha, gezien hoe belangrijk PR is voor je merk en om je missie uit te dragen. Omdat we als specialistisch food agency goed weten wat er op B2B en B2C vlak speelt, kunnen we de juiste originele PR-invalshoek vinden om op te vallen. Als sparringspartner helpen we om een bepaald thema als thought leader te claimen. We spreken dezelfde taal als foodbedrijven- en ondernemers, en maken de vertaling naar wat voor de doelgroep en bijpassende media het meest relevant is. Ik heb ontzettend veel zin om de komende tijd met onze klanten een nog grotere impact te gaan maken."

Van Piepershow tot Vrijheidssoep

Zeker als het om thema’s als duurzaamheid en gezondheid gaat is het voor organisaties van belang om scherp en transparant te communiceren. Food Cabinet start haar PR-label met een track record voor zowel commerciële merken en start-ups als NGO’s, overheden en stichtingen. Bredere campagnes waarin PR een rol speelde waren onder meer de opening van het kleinste aardappelrestaurant Piepershow op de Amsterdamse Wallen voor de Nederlandse Aardappel Organisatie, en de Vrijheidssoep voor het Nationaal- en het Amsterdams 5 en 5 mei comité inclusief jaarlijkse Vrijheidsmaaltijd. Als aparte dienst deed het bureau onder meer al PR rondom de lanceringen van de revolutionaire duurzame kweekzalm van Fish Tales en Coffee Free Coffee van de start-up Northern Wonder en ondersteunde het Faja Lobi met een funding campagne en verzorgt het al een aantal jaar de persaanpak rondom de Bewuste Visweek van keurmerken MSC en ASC.

www.foodcabinet.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Zakelijk leasen of toch kopen? Dit moet je weten

19-12-2025 | 10:25:58
Het allersterkste punt van leasen is simpel: je houdt je werkkapitaal beschikbaar. Een auto kopen is een enorme aanslag op je bankrekening

Kim Klaver: PR vraagt om betere tooling en relevantie

17-12-2025 | 09:46:00
Tijdens een uitzending van Marketing Report Radio gaat zij in gesprek met Bas Vlugt over de overname van het bedrijf, de rol van technologie en AI in PR

Abonnementen stijgen terwijl fysieke eigendom afneemt

11-12-2025 | 16:04:03
Consumenten kiezen steeds vaker voor abonnementen in plaats van definitieve aankopen.

Impact-koffiemerk Wakuli kiest Numen voor PR

11-12-2025 | 08:00:00
Wakuli heeft PR-bureau Numen geselecteerd als partner voor communicatiestrategie en public relations

Zo verbeteren AFAS-consultants processen en verkleinen risico’s

10-12-2025 | 16:16:46
Veel organisaties willen sneller, slimmer en efficiënter werken. Maar je kent het vast wel: in de praktijk lopen cruciale interne processen vaak stroperig.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.