Creatieve motor TBWA lanceert regionale Nissan-unit

TBWA\NEBOKO lanceert samen met Nissan en Omnicom een regionale marketingunit: Nissan United SPARK (NU SPARK). Het team, gevestigd in Amsterdam, fungeert als incubator voor marketinginnovatie en ondersteunt activiteiten in de Benelux, Denemarken, Zweden en Noorwegen. Doel is om nieuwe werkwijzen op het gebied van creatie, media en realtime marketing te testen en bij succes op te schalen binnen de AMIEO-regio.

NU SPARK is onderdeel van het bredere Nissan United-model. Binnen dit model wordt expertise gedeeld tussen lokale markten en het Europese hoofdkantoor in Parijs. TBWA\NEBOKO vervult hierin een centrale rol als creatief partner.

Data, AI en realtime marketing centraal

De samenwerking richt zich op een geïntegreerde aanpak waarin creatie, media en distributie samenvloeien. Door data, automatisering en AI te benutten in het volledige klanttraject wil het team creativiteit en performance met elkaar verbinden.

Rik Ledder, CEO van TBWA\NEBOKO: "Dit is samenwerking 2.0. Samen met Nissan herdefiniëren we wat merkbeleving betekent – we doorbreken conventies en zetten een nieuwe standaard voor de relatie tussen merk en bureau. De energie om creativiteit en performance naar een hoger niveau te tillen is voelbaar."

Leon Dorssers, Chief Commercial Officer van Nissan AMIEO: "We bouwen aan een strategische motor voor de toekomst: sneller kunnen inspelen op de markt, scherper kunnen targeten, en directe verbinding met onze klanten. Impact staat voorop, aangedreven door technologie en efficiëntie."

Lokale activaties als testcase voor nieuwe aanpak

Ook OMD Nederland is als mediapartner nauw betrokken. Roland Teerenstra, Managing Director: "De echte doorbraak zit in het volledig samensmelten van creatie, media en distributie. Door traditionele silo’s op te heffen en alles via data en technologie te verbinden, kan Nissan in realtime inspelen op consumentengedrag – met maximale relevantie en meetbaar resultaat."

De eerste campagnes, waaronder de lanceringen van de Leaf en Micra, worden gebruikt om de NU SPARK-aanpak in praktijk te brengen. De activaties zijn afgestemd op lokale marktdynamiek en sluiten tegelijkertijd aan op de internationale strategie van Nissan.

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Wim Jan Zijlstra: Bij TBWA draait creativiteit altijd om groei

20-11-2025 | 10:46:00
In de studio van New Business Radio spraken Peter Wybenga en Bas Vlugt met Wim Jan Zijlstra, Head of Strategy bij TBWA\NEBOKO

Whitepaper TBWA onthult succesformule van merken

14-11-2025 | 13:54:00
Willem Maijvis en Philippine Eijsvoogel, strategen bij TBWA\NEBOKO, lanceren het whitepaper How to Build a Brand in the Modern Age.

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

TBWA\NEBOKO maakt Sinterklaas-commercial voor Albert Heijn

13-11-2025 | 14:00:00
Albert Heijn bereidt zich voor op het jaarlijkse Sinterklaasfeest en richt zich dit jaar sterk op de traditie van het schoentje zetten.

TBWA en Centraal Beheer lanceren ProefPensioen-campagne

10-11-2025 | 17:19:33
Met een prikkelende campagne vraagt Centraal Beheer aandacht voor een serieus onderwerp: miljoenen Nederlanders zijn nog niet klaar voor later.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Frank Goren: The Invaders helpt merken in gamingcultuur

24-11-2025 | 14:00:26
In Marketing Report TV gaat Frank Goren, Strategy Officer bij The Invaders, in gesprek met Bas Vlugt over de ontwikkeling van gaming als marketingdomein.

Unlike ontwikkelt Sinterklaascampagne voor RAAK

24-11-2025 | 09:58:46
Met Reine Clause zet RAAK een personage in dat op een luchtige manier aandacht vraagt voor online gedrag.

Happiness Amsterdam en Fitzroy winnen bij ADCE

24-11-2025 | 09:58:00
Tijdens de 34e editie van de ADCE Awards in Barcelona zijn twee Nederlandse bureaus in de prijzen gevallen.

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een Hubspot Specialist

24-11-2025 | 08:11:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar Hubspot Specialist - Hybride, Zwolle
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.