[Content Marketing Awards 2024] Truus: De klanten van HEMA

Dit is een inzending voor de Content Marketing Awards 2024

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024 -> www.cmta.nl

Elevator Pitch

"De klanten van HEMA"-campagne zet HEMA’s klanten centraal in vrolijke Instagram Reels, waarin ze producten bespreken, tips & tricks krijgen of challenges aangaan. HEMA was hiermee de eerste grote retailer die op deze manier échte klanten als ambassadeurs presenteerde, waarna vele andere retailers volgden. De authentieke campagne brengt HEMA dichter bij de consument en zorgt in alleen 2024 al voor ruim 19.7 miljoen organische views.

Briefing

"De klanten van HEMA"-campagne zet HEMA’s klanten centraal in vrolijke Instagram Reels, waarin ze producten bespreken, tips & tricks krijgen of challenges aangaan. HEMA was hiermee de eerste grote retailer die op deze manier échte klanten als ambassadeurs presenteerde, waarna vele andere retailers volgden. De authentieke campagne brengt HEMA dichter bij de consument en zorgt in alleen 2024 al voor ruim 19.7 miljoen organische views.

Insights

"De klanten van HEMA"-campagne zet HEMA’s klanten centraal in vrolijke Instagram Reels, waarin ze producten bespreken, tips & tricks krijgen of challenges aangaan. HEMA was hiermee de eerste grote retailer die op deze manier échte klanten als ambassadeurs presenteerde, waarna vele andere retailers volgden. De authentieke campagne brengt HEMA dichter bij de consument en zorgt in alleen 2024 al voor ruim 19.7 miljoen organische views.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Op maandelijkse basis worden er meerdere video's gemaakt als onderdeel van de "De klanten van HEMA"-campagne. Elke video speelt in op actuele productaanbiedingen en omvat authentieke interacties met klanten. Zo proefden klanten bijvoorbeeld de nieuwste tompouce, shoppen kinderen voor een nieuwe lente-outfit en raden klanten welk nieuw product ze in handen hebben. Hierbij wordt niets in scène gezet, alles wat je op beeld ziet zijn de oprechte eerste reacties van onze klanten.

Door echte klanten te tonen, weerspiegelt de content een diverse doorsnede van de samenleving, wat hielp om brede herkenning en identificatie te creëren. De campagne doorbrak de oververzadigde contentmarkt met video’s die niet alleen informatief waren, maar ook vermakelijk en relevant. Dit resulteerde in een indrukwekkende gemiddelde viewrate van 437K organische views per video en een totaal bereik van meer dan 19,7 miljoen views in 2024. Met talloze reacties en likes en een actieve online community die de content omarmde, bereikte de campagne zijn doel met succes.

 
 

Dit is een inzending voor Content Marketing Awards 2024

Content Marketing Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketingcases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

De laatste dag dat je cases kunt insturen is maandag 16 september 2024

Lees alles over de Content Marketing Awards 2024 en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Partners CMTA

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.