
Company.info, Validators en FD Mediagroep lanceren tweede editie Mid-Year Marketing Monitor
In samenwerking met Validators en FD Mediagroep lanceert Company.info de tweede editie van de Mid-Year Marketing Monitor (MMM). Dit rapport is samengesteld door bijdragen van marketingprofessionals en geeft zowel inzicht in de uitdagingen die marketeers in de dagelijkse praktijk tegenkomen als in toekomstige hot topics.
De MMM heeft als doel marketingprofessionals te helpen bij het verfijnen van strategieën en stimuleren van creativiteit binnen hun vakgebied. Het rapport biedt een uitgebreid overzicht van de hot topics binnen het marketingspeelveld, ervaringen en praktische tips en wordt vooral gekenmerkt door de B2B-marketeer. 53 procent van de respondenten is actief in B2B-Marketing. Daarnaast bekleedt ongeveer 15 procent een functie in het hoger management, terwijl 10% de titel van Marketeer draagt en 8 procent zichzelf Online Marketeer noemt.
Enkele belangrijke bevindingen en verrassende verschuivingen uit de tweede editie van het rapport zijn:
- Creativiteit en duurzaamheid stonden de afgelopen 12 maanden hoog op de agenda en digitale en online marketing blijven de boventoon voeren.
- KPN, Jumbo en Lidl domineren de merkherinnering; gedreven door social media en EK-campagnes.
- De marketingprioriteiten verschuiven: Social Commerce leidt, gevolgd door Demand Generation en Duurzaamheid.
- AI evolueert van ‘frontier’ naar standaardpraktijk in de dagelijkse marketingactiviteiten.
- ChatGPT is nog steeds de meest gebruikte AI-tool, maar visuele AI-tools winnen terrein.
- Marketeers zijn optimistisch: 72 procent verwacht niet dat de marketeer binnen 5 jaar volledig wordt vervangen door AI.
- Digitale media, vooral sociale platforms, domineren de budgetallocaties.
- De aandacht voor employer branding en recruitment marketing groeit, maar nog zonder concrete doelstellingen.
- Marktonderzoek evolueert naar een hybride model: interne expertise wordt versterkt en aangevuld met externe ondersteuning en self-service tools.
- Tips van de Marketeers: zorg voor een goede balans tussen het omarmen van innovatie en het behoud van authenticiteit, klantgerichtheid en persoonlijke ontwikkeling.
- Het winnende marketingteam voor 2025: een diverse samenstelling van technisch bekwame professionals die ook creatief, adaptief en samenwerkingsgericht zijn.
De volledige tweede versie van het rapport is via deze link beschikbaar.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Jacqueline Reinders: Wecycle staat voor bewust recyclen
[Vacatures] Media Info Groep zoekt een Marketing- en Communicatiemanager
[Vacatures] Media Info Groep zoekt een Accountmanager Binnendienst Media Monitoring
Media Info Groep: Benchmarkanalyse geeft inzicht in PR-impact
Continu bezig het aanbod te verfijnen
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen