[Column] Ramses Braakman (Hart voor de Zaak): Blijven investeren in onze relaties en community

Ons bureau bestaat bijna 30 jaar. Genoeg crises doorstaan en ontwikkelingen zien komen, gaan of blijven. Maar altijd zijn wij stabiel op koers gebleven.

Onze toverformule? Het werk wordt ons gegund. Omdat we kiezen voor continuïteit in plaats van winstmaximalisatie. Wij focussen op investeren in lange termijn relaties. Als businesspartner, niet alleen als creatief of uitvoerend bureau.

Meedenken, echt proactief zijn en het lef hebben om mee te investeren en samen de uitdagingen aan te gaan. Daarnaast nemen we in de omgeving waar wij gevestigd zijn altijd een stevige rol in met de duurzame ondersteuning van maatschappelijke organisaties, goede doelen en topsport. Dat is echt wel onze signatuur. Dan blijf je ook relevant.

Als ondernemer probeer ik bovendien altijd te anticiperen op externe ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op ons bedrijf. Dat betekent openstaan voor veranderingen en regelmatig uit mijn comfortzone stappen.

In een tijdperk waarin kunstmatige intelligentie het speelveld radicaal verandert, is stilstand een luxe die we ons niet kunnen veroorloven. Maar er is één ding is dat AI niet kan vervangen: menselijke creativiteit. En laat dat nou precies ons bestaansrecht zijn als reclamebureau. Creativiteit is niet zomaar een formule die kan worden toegepast of een algoritme dat kan worden geoptimaliseerd.

Het is een levend, ademend proces dat gedijt op menselijke interactie, emotie en intuïtie. Het speelveld van designers, artdirectors en tekstschrijvers.

Bij ons is de “0 tot 1 fase” het heiligdom van ons creatieve proces. Het is het moment waarop een idee voor het eerst het daglicht ziet, een flits van inspiratie die de vonk vormt voor een hele campagne. Het is een fase die niet kan worden gereproduceerd of geïmiteerd, want het draait allemaal om dat unieke moment van genialiteit dat alleen kan ontstaan ​​wanneer de juiste mensen op het juiste moment samenkomen. Het is een tijdloze kracht die de tand des tijds doorstaat en altijd relevant blijft, omdat het geworteld is in de diepste hoeken van de menselijke geest.

Kort gezegd: creativiteit is de onvervangbare bron, de inspiratie achter elke reclamecampagne, terwijl innovatie de motor is die deze creatieve ideeën in beweging zet en ze transformeert in tastbare resultaten. Beide zijn essentieel voor het succes van ons bedrijf, maar ze vertegenwoordigen verschillende aspecten van het proces.


Ramses Braakman is Managing Creative Director bij Hart voor de Zaak

www.hartvoordezaak.nl

Deze column is onderdeel van [Forum] De moderniteit van vandaag zet bureaus onder druk. Hoe nu verder?

Lees dat forum hier

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Mike Hendrixen: AI neemt je baan niet, nog niet

05-09-2025 | 09:37:00
Ik ben niet op zoek naar een andere baan, maar ik zag dat er meer dan 315 vacatures openstaan op de website van OpenAI

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

Negen op de tien Nederlanders leest folders

05-09-2025 | 09:23:02
Lezers besteden gemiddeld vijftien minuten per week aan folders, vooral in het weekend en op maandag.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.