
[Column] Arjan Hoekstra (SuperRebel): De omgekeerde wereld
De beste PR is een advertentie. Billboard. Of een video. Tijdens de PR Awards was het de omgekeerde wereld en vielen we als creative agency tussen de PR-bureaus in de prijzen. Een PR-award voor de abricampagne voor Blooming Oosterhout. En een nominatie voor een billboard van Bosch Car Service. Het leidde achteraf tot de vraag, wat is nu eigenlijk PR?
Opblazen
In onze beleving is alles PR en grijpen we als SuperRebel alles aan om reuring te creëren. Nu waren de cases van Blooming en Bosch genomineerd, maar bij ons staat alles op de nominatie om op te blazen en groter te maken. Achteraf gezien hadden we ons eigen merk ook in kunnen sturen, want Hotel SuperRebel is misschien nog wel de mooiste PR-case die we hebben. Over hoe je van een verhuizing een plakkend verhaal kunt maken.
Altijd vanuit idee
Wat dat betreft staat Hotel SuperRebel symbool van de manier waar wij als creative agency PR genereren. Altijd vanuit een idee en een scherp geformuleerde boodschap. Zo is Hotel SuperRebel het eerste hotel waar je niet kunt blijven slapen. Blooming Oosterhout het appartement waar je wel dood gevonden wil worden en Bosch Car Service het Not so moving billboard. En zit de beste juwelier van Amsterdam in Breda. Zoeken we chauffeurs zonder rijbewijs. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Op z’n kop
Het is de omgekeerde wereld bij SuperRebel die op PR-gebied scoort. Of de wereld op z’n kop. Een boodschap die zo gedraaid is, dat het nieuw is. Of uitgesproken. Scherp. Spraakmakend. Een boodschap die je wereld omdraait en je denken op z’n kop zet. Dat is wat voor PR zorgt, en of dat nu een advertentie, billboard of liedje is, dat maakt niet uit. Als het maar een goed idee is, dan komt de PR vanzelf. Wat dat betreft is het de omgekeerde wereld.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
SuperRebel Agency ontwikkelt vervolgcampagne Alle Kanten
SuperRebel.Agency, The Best Social en Today’s Milk fuseren
SuperRebel.Agency ontwikkelt merkidentiteit YourSurprise
SuperRebel.Agency brengt spontane sausmix tot leven
Fusie SuperRebel, The Best Social en Today’s Milk
Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen