Co-creatie Alfred en Postcode Loterij bedankt deelnemers met zingende deuren

De Nationale Postcode Loterij lanceert de eindejaarscampagne PostcodeKanjer 2024, met een film waarin zingende voordeuren van Nederlandse huizen centraal staan als metafoor voor verbondenheid. Deze campagne is een co-creatie van het creatieve team van de Postcode Loterij en reclamebureau Alfred.

In de film zingen meerdere voordeuren – symbool voor de deelnemers in duizenden postcodes – samen We All Stand Together van Paul McCartney. Dankzij de deelnemers heeft de Postcode Loterij dit jaar 349 miljoen euro kunnen bijdragen aan goede doelen, die zich inzetten voor een groene, gezonde en rechtvaardige wereld.

Marie-Claire Lintz, Head of Marketing van de Nationale Postcode Loterij: “Met de start van de PostcodeKanjer 2024-campagne willen we onze deelnemers bedanken. De film laat zien hoe we samen, vanuit onze postcodes, een verschil maken. De deuren staan symbool voor al onze deelnemers, die met hun deelname niet alleen dromen najagen, maar ook bijdragen aan een betere wereld.”

Jeroen van de Sande, Creative Director Alfred: “Het nummer ‘We all stand together’ past zo goed bij ons idee, dat je zou denken dat het ervoor gemaakt is. Het is een optimistisch nummer, dat draait om samenkomen en elkaar steunen. Met een speelse opbouw (bom-bom-bom) die zich perfect leent voor een luchtige invulling met de zingende deuren. En hoewel het geen officieel kerstnummer is, past het feilloos in de sfeer van de feestdagen.”

De campagne bestaat uit een brede mix in middelen, zoals TVC, RC, OOH en online doorvertalingen. Naarmate 1 januari nadert, verschuift de aandacht steeds meer naar de trekking van de PostcodeKanjer.

Credits:
Klant: Nationale Postcode Loterij | Verantwoordelijk bij Postcode Loterij: Marie-Claire Lintz, Koen Coopmans, Lonneke Mouton-Bavinck | Bureau(s): Alfred, Nationale Postcode Loterij | Strategie en creatie: Team Alfred, Nationale Postcode Loterij Concept Center | Regie: Martin Werner | Post productie: Compound | Productie: Czar | Media: Abovo Media, dentsu Benelux

www.alfred.nl

www.postcodeloterij.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] Alfred zoekt een Designer

10-10-2025 | 10:22:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Designer - Full-time · Amsterdam

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

Tobias Vermeiren Strategy Director Alfred

22-09-2025 | 15:36:00
Tobias Vermeiren stapt na 3,5 jaar over van Dentsu Creative naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als Strategy Director

ALFRED x ADNIGHT | Vrienden van Alfred Live

17-09-2025 | 11:08:44
Join us for drinks, dancing, and good vibes, while also diving deeper into the big questions of creativity today


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.