[CMTA] AudienceFirst: Platform Veilig Ondernemen

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023 | www.cmta.nl

Het digitale landschap van morgen vraagt om producten waarbij de mens centraal staat. AudienceFirst helpt organisaties de mens achter de user te bereiken. Dit doen we door middel van digitale platformen die (social) impact maken. Hiermee laten we organisaties groeien, maken we het dagelijks leven van mensen aangenamer en leveren we een positieve bijdrage aan de maatschappij. Bij AudienceFirst gaat het dan ook niet om de mensen die je bereikt, maar om het bereiken van de mensen waarom het gaat.

Elevator Pitch

Platform Veilig Ondernemen is de nationale kennisleider voor een veilig ondernemersklimaat. Door betrouwbare informatie online te centraliseren bouwen we aan autoriteit en een veiliger Nederland.

Briefing

Vandaag de dag blijkt dit een steeds groter wordende prioriteit om ondernemers aan te zetten en te informeren over de mogelijkheden van criminaliteitspreventie.

In het Nederlandse veiligheidsdomein is het Platform Veilig Ondernemen (PVO) stimulator, facilitator en makelaar. Binnen het PVO werken politie, justitie, gemeenten, brancheorganisaties en ondernemers samen aan de oplossing van veiligheidsproblemen. Ze organiseren onder meer voorlichtingsbijeenkomsten, trainingen en themabijeenkomsten voor ondernemers en stimuleren lokale initiatieven die criminaliteit helpen voorkomen. Het

Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid wil PVO op de nationale en regionale kaart zetten als dé kennisleider rondom een veilig ondernemersklimaat.

Insights

Op basis van relevante data vanuit Het CCV, MKB Nederland en onderzoek zijn er diverse belangrijke insights over de doelgroep, van ruim 2 miljoen bedrijven en haar ondernemers, naar boven gekomen. Zo werken we in kennisartikelen altijd vanuit de zoekvraag, met een korte introductie van het artikel voor ondernemers met weinig tijd. We passen de juiste semantiek toe voor het snel scannen van de content en we maken het menselijk en herkenbaar door andere ondernemers aan het woord te laten.

Strategie | Aanpak | Resultaat

Op basis van de ruwe data zijn we gestart met het creëren van meerdere persona’s. Deze hebben we met behulp van empathy maps vertaald naar behoeften, angsten, context en beinvloedingsfactoren van de persona. Na diverse pressure cooker brainstormsessies ontstonden oplossingen die zonder uitzondering waarde toe voegen aan het kennisplatform.

Platform Veilig Ondernemen is een nationaal orgaan, met in iedere politieregio een aparte aftakking én website. We kozen ervoor om één hoofdsite op te zetten, met 10 regio websites. De hoofdsite dient als een regiooverstijgend geheel en zal voornamelijk kennisleiderschap omarmen en zo autoriteit uitbouwen op owned media.

De regionale websites dienen als lokale specialist, waarin een ondernemer binnen zijn of haar regio toegang krijgt tot events, trainingen en nieuws uit de buurt. Relevante content wordt via een slimme API-koppeling ontsloten van diverse regio’s en getoond op de nationale website. Daarnaast monitoren we de gebruikersdata van de lezers om zo een betere match in onderwerpen, interesse en opbouw van artikelen te faciliteren welke zowel online (social, platform etc.) als offline (lezingen, beleid etc.) gebruikt kunnen worden.

Om meer herkenning en betrokkenheid te creëren, tonen we op de nationale website diverse ervaringsverhalen van ondernemers die te maken hebben gehad met criminaliteit. Door ondernemers een gezicht te geven, maken we abstracte onderwerpen menselijk. Alle formats worden in lijn met de contentmarketingstrategie op diverse kanalen gedeeld.

www.audience.nl/cases/platform-veilig-ondernemen

www.pvo-nl.nl

www.pvo-nl.nl/themas/fenomenen/cybercrime/

Dit is een inzending voor Content Marketing | The Awards 2023

Content Marketing | The Awards vormen een grootse en feestelijke erkenning voor de beste contentmarketing cases, de beste expertise op gebied van creatie en distributie en de beste mensen en partijen in het vakgebied.

Binnen elk van de vijf award-categorieën wordt door de vakjury een Bronzen, Zilveren en Gouden Award toegekend. De beoordeling van de cases richt zich op de samenhang tussen briefing, strategie, aanpak en resultaten met substantiële aandacht voor consistentie en lange-termijn inzet die eigen is aan contentmarketing.

Je kunt tot en met 18 september inzenden voor Content Marketing | The Awards. Lees alles over The Award en hoe in te zenden op www.cmta.nl

Lees ook:

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:
 

Partners CMTA

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.