Clear Channel Nederland wint alsnog concessie buitenreclame tram en bus in Rotterdam

Clear Channel Nederland heeft alsnog de concessie voor de (analoge) abri’s en metropanlen van de tram- en bushaltes gewonnen alsmede de metropanelen. De concessie gaat op 1 augustus 2024 in. Deze concessie omvat ruim 2.800 analoge vakken.

Eerder had Clear Channel Nederland deze concessie al gewonnen, maar de aanbesteding (waarbij CS Digital de metro-aanbesteding won) werd on hold gezet waarna Global tijdelijk de concessie kon invullen in afwachting van een definitieve gunning, aangezien die door een kort geding werd betwist. Daarvoor had JCDecaux deze concessie.

De gewonnen concessie omvat het beheer, onderhoud, schadeherstel en exploitatie van de abri's en analoge metropanelen in het vervoersgebied van de RET. Deze abri’s en metropanelen zijn grotendeels te vinden in Rotterdam, maar ook in omliggende gemeenten als Vlaardingen, Albrandswaard en Barendrecht en op stations van de Randstadrail.CS Digital Media heeft de concessie voor de reclame in de metro in Rotterdam en omgeving definitief verkregen.

Naast deze abri’s en metropanelen valt ook station domination op metrostation Beurs binnen de concessie. De concessie heeft een looptijd van 5 jaar, met daarna een optie tot verlenging van 1 jaar.

Een van de grootste concessies van Nederland

Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel Nederland: "RET is een van de grootste concessies van Nederland, dus wij zijn enorm blij om ruim 2.800 analoge vakken in Rotterdam en omgeving toe te voegen aan ons portfolio.

Vanaf 1 augustus zijn wij dé exploitant in Rotterdam. Kijkend naar de top steden van Nederland, vind je ons in Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Almere, Den Bosch, Leiden, Leeuwarden en Maastricht. Steden om trots op te zijn en een combinatie die zorgt voor een verbetering van ons landelijke bereik en een nog betere landelijke dekking voor onze adverteerders.”

Bijdrage media aspiraties RET

Jean Paul Duurland, Manager Marketing, Verkoop en Services bij RET.: "Wij zijn enorm verheugd met onze nieuwe mediapartner, Clear Channel, die dankzij hun ruime ervaring in media-exploitatie en brede adverteerdersnetwerk een onmisbare aanvulling is voor de ontwikkeling van onze media aspiraties.”

www.ret.nl

www.clearchannel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List



Lees ook:

Gerechtshof bevestigt concessie RET voor Clear Channel

02-04-2025 | 12:25:00
Het gerechtshof Den Haag heeft op 1 april 2025 uitspraak gedaan in het hoger beroep over de RET-concessie.

Clear Channel voortaan Bauer Media Outdoor

01-04-2025 | 19:16:00
Het Duitse Bauer Media Group heeft met ingang van 1 april 2025 de overname van Clear Channel Noord-Europa afgerond. Het bedrijf heeft aangekondigd de naam te wijzigen in Bauer Media Outdoor

OOH-markt 2024: 8 procent stijging tot 300 miljoen euro

21-02-2025 | 14:37:00
De buitenreclamemarkt (OOH) boekte in 2024 een groei van 8 procent en kwam uit op 302 miljoen euro omzet. Dat is ruim 23 miljoen euro meer dan 2023

Clear Channel verkoopt Latijns-Amerikaanse tak

17-02-2025 | 11:44:00
Clear Channel Outdoor Holdings, Inc. heeft de verkoop van zijn activiteiten in Mexico, Peru en Chili aan Global Media US LLC afgerond

Clear Channel’s ambitieuze reis naar Carbon Net Zero

06-02-2025 | 10:40:00
Anika Ramamurthy is Sustainability Manager bij Clear Channel. Zij schrijft een column naar aanleiding van haar presentatie tijdens de WhitePapers Sessions

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.