Christian van Thillo behoudt eerste positie Nieuwsmedia50

Christian van Thillo is onveranderd de meest invloedrijke man in de Nieuwsmedia50. Alhoewel hij al jaren geen CEO meer is, is hij samen met zijn familie (via Epifin) de eigenaar van DPG Media en actief als executive chairman. Who Saved the Newspaper is zijn motto in het laatst verschenen jaarverslag van DPG Media. 

Top10

AD columnist Angela de Jong stijgt van plaats 3 naar 2. Crime Reporter van De Telegraaf en RTL Nederland John van den Heuvel gaat van 7 naar 5. AD hoofdredacteur Rennie Rijpma komt de top 10 binnen;12 naar 6. Ook nieuw in de top 10 NRC columnist en televisiemaker Marcel van Roosmalen (van 11 naar 7) en De Telegraaf hoofdredacteur Kamran Ullah (vanuit het niets op 9).

Stijgers

Hoogste stijgers in de Nieuwsmedia50 2024 zijn Volkskrant hoofdredacteur Pieter Klok (van 26 naar 14) en Mediahuis CEO Rien van Beemen (van 30 naar 22), gevolgd door Barbara Hazenberg (van 34 naar 26), Rennie Rijpma (van 12 naar 6) en Boaz Shkolnik (van 29 naar 23).

Nieuwskomers

Hoogste nieuwkomer in de Nieuwmedia50 2024 is De Telegraaf hoofdredacteur Kamran Ullah. Hij maakt een grootste enteee in de lijst op plaats 9. Ander hoge nieuwkomers zijn NU.nl hoofdredacteur Lindsay Mossink (16), De Telegraaf hoofdredacteur Esther Wemmers (18) en RTL Middenoosten correspondent Olaf Koens (24).

De Nieuwsmedia50 2024

Christian van Thillo 1[1]
Angela de Jong 2[3]
Sander Schimmelpennick 3[2]

Columnist Volkskrant
Mede-eigenaar Tonny Media

Erik Roddenhof 4[5]
Rennie Rijpma  6[12]
Marcel van Roosmalen 7[11]

Tv-presentator, columnist, opiniemaker, podcastmaker | NPO (BNNVARA), NRC (Mediahuis NRC)

Lauren van der Heijden 10[8]

Chief Commercial Officer (CCO)
DPG Media Nederland & België

Gert Ysebaert 11[10]
Lindsay Mossink 16[-]

Hoofdredacteur
NU.nl (DPG Media)

Gert-Jaap Hoekman 17[4]
Bas Heijne 19[22]
Annechien Steenhuizen 20[14]
Madelon Fortuin 21[24]
Rien van Beemen 22[30]
Olaf Koens 24[-]

Journalist/correspondent Midden-Oosten
RTL Nieuws (RTL Nederland)

Erik van Gruijthuijsen 25[15]

Algemeen Directeur Publishing
DPG Media

Astrid Kersseboom 29[25]

Presentator
NOS Radio 1 Journaal (NPO)

Frits Wester 30[-]

Parlementair Verslaggever
RTL Nieuws (RTL Nederland)

Dennis Van Luling 31[35]
Kamilla Leupen 33[32]
Giselle van Cann 34[27]
Freek Staps 36[33]
Bernard Hammelburg 38[-]

Buitenlandcommentator, presentator, podcastmaker, Amerikakenner
BNR Nieuwsradio (FD Mediagroep)

Philippe Remarque 39[18]
René Moerland 42[-]

Hoofdredacteur NRC
Mediahuis NRC

Rob Trip 43[40]

Journalist
NOS Acht Uur Journaal

Lamyae Aharouay 44[42]
Dominic Stas 45[]
Dominique van der Heyde 49[50]
Cees van der Laan 50[-]


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.