Chiquita lanceert Pop by Nature 2.0 met Sebastian Curi

Chiquita wil natuur en kunst samenbrengen met een campagne vol interactieve installaties en een AI-gedreven limited-edition stickercollectie.

Na de samenwerking met Romero Britto vorig jaar, kiest Chiquita dit keer voor de Argentijnse kunstenaar en illustrator Sebastian Curi. Zijn speelse, surrealistische pop-artstijl moet de campagne een frisse en levendige boost geven. 

Peter Bolijn, marketingmanager voor Chiquita in de Benelux: "Pop by Nature 2.0 laat zien hoe Chiquita al jaren pop-art omarmt: felle kleuren, fantasievol design en een flinke dosis tropische vibes. Met Curi's creatieve energie zetten we de banaan in de schijnwerpers als hét ultieme pop-articoon. Dit draait om fun, lef en een glimlach op ieders gezicht!" 

Banaan als ultiem popfruit 

Deze campagne wil de banaan in de spotlights zetten als het ultieme popfruit. Sebastian Curi's kunstwerken brengen dat idee tot leven in verschillende acties. Zo komen er in februari bijvoorbeeld gelimiteerde Blue Stickers, geïnspireerd op AI-kunst. Tijdens Milan Design Week kun je bij Chiquita's interactieve installatie zelf een banaan worden en Sebastian Curi ontmoeten. Curi's kunst siert bovendien binnenkort monumenten wereldwijd met gigantische OOH-installaties. Ook in winkels worden acties gestart.

Sebastian Curi: "Ik ben superenthousiast om mijn kleurrijke wereld met Chiquita te delen. Bananen zijn hét symbool van geluk, en deze samenwerking draait helemaal om het verspreiden van die blijdschap." 

Allianz Direct en Somention richten zich op GenZ met video’s

13-06-2025 | 12:00:00
Met deze serie wil de verzekeraar jongeren bewust maken van het belang van verzekeren, op een manier die aansluit bij hun leefwereld.

Jeroen Oppatja Managing Director van VML Nederland

13-06-2025 | 09:58:23
Oppatja is sinds tien jaar verbonden aan het bureau en was de afgelopen periode actief als Chief Operating Officer.

[Vacatures] Springbok zoekt een Digital Media Buyer

13-06-2025 | 09:11:46
Springbok is per direct op zoek naar Digital Media Buyer - Den Bosch

Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip

13-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

[Vacancy] Scooperz has a position for Account Director EMEA

13-06-2025 | 08:29:00
Scooperz is directly looking for Account Director EMEA - Breda

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.