Cees van der Laan stopt als hoofdredacteur van Trouw

Cees van der Laan stopt als hoofdredacteur van Trouw. Na tien jaar de krant te hebben geleid, vindt hij het tijd het stokje over te geven. Hij blijft wel aan Trouw verbonden, op welke manier is niet bekendgemaakt.

Cees van der Laan werkt sinds 1999 bij Trouw. Hij trad op 1 januari in 2014 aan als hoofdredacteur na eerder chefsfuncties te hebben bekleed op de politieke redactie en de nieuwsdienst. Sindsdien maakte Trouw een transitie door van een papieren krant met één deadline naar een nieuwstitel die op allerlei digitale platformen verschijnt, en op tal van momenten publiceert.

Vernieuwingen

Onder zijn leiding voerde Trouw veel vernieuwingen door, zoals de fusie tussen de redactie Duurzaamheid en Economie, de versterking van de online redactie, en de fusie van de zaterdagbijlagen Tijd en Letter&Geest tot het huidige Tijdgeest. Bovendien investeerde Trouw fors in onderzoeksjournalistiek en journalistieke samenwerking, zowel nationaal als internationaal. Zo publiceerde de krant over de PanamaPapers en won ze prijzen met onthullingen over de Toeslagenaffaire, de financiering van Syrische verzetsgroepen en de bijwerkingen van medische hulpmiddelen.

Als dieptepunt in zijn tijd als hoofdredacteur ziet Cees van der Laan de journalistieke fraude gepleegd door een Trouw-redacteur. Die fraude kwam in 2014 naar boven. Wel zorgde de affaire volgens Van der Laan voor een forse verbetering van de interne kwaliteitscontroles.

www.trouw.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

[Vacatures] DPG Media zoekt een Operationeel Projectmanager Magazines

30-10-2025 | 08:56:00
DPG Media is per direct op zoek naar Operationeel Projectmanager Magazines (7 maanden) - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek

Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI

05-11-2025 | 09:15:00
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken

Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne

05-11-2025 | 08:44:00
De KPN-campagne Stukje Van Mij is tijdens de Global SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne ter wereld.

Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers

05-11-2025 | 08:00:00
Het bureau combineert digital marketing, technologie en AI om bedrijven te helpen groeiplafonds te doorbreken.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist

05-11-2025 | 07:31:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Senior Strategist - 32u-40u · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.