Cees van der Laan stopt als hoofdredacteur van Trouw

Cees van der Laan stopt als hoofdredacteur van Trouw. Na tien jaar de krant te hebben geleid, vindt hij het tijd het stokje over te geven. Hij blijft wel aan Trouw verbonden, op welke manier is niet bekendgemaakt.

Cees van der Laan werkt sinds 1999 bij Trouw. Hij trad op 1 januari in 2014 aan als hoofdredacteur na eerder chefsfuncties te hebben bekleed op de politieke redactie en de nieuwsdienst. Sindsdien maakte Trouw een transitie door van een papieren krant met één deadline naar een nieuwstitel die op allerlei digitale platformen verschijnt, en op tal van momenten publiceert.

Vernieuwingen

Onder zijn leiding voerde Trouw veel vernieuwingen door, zoals de fusie tussen de redactie Duurzaamheid en Economie, de versterking van de online redactie, en de fusie van de zaterdagbijlagen Tijd en Letter&Geest tot het huidige Tijdgeest. Bovendien investeerde Trouw fors in onderzoeksjournalistiek en journalistieke samenwerking, zowel nationaal als internationaal. Zo publiceerde de krant over de PanamaPapers en won ze prijzen met onthullingen over de Toeslagenaffaire, de financiering van Syrische verzetsgroepen en de bijwerkingen van medische hulpmiddelen.

Als dieptepunt in zijn tijd als hoofdredacteur ziet Cees van der Laan de journalistieke fraude gepleegd door een Trouw-redacteur. Die fraude kwam in 2014 naar boven. Wel zorgde de affaire volgens Van der Laan voor een forse verbetering van de interne kwaliteitscontroles.

www.trouw.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Ad Alliance en RTL Nederland testen split screen-reclames

07-10-2025 | 16:51:00
Van begin juni tot half juli 2025 hebben Ad Alliance en RTL Nederland het fenomeen split screen-reclames getest tijdens reclameblokken van RTL Boulevard

DPG Media richt Stichting Nu.nl en Stichting RTL Nieuws op

07-10-2025 | 08:08:00
DPG Media heeft op 29 september 2025 de stichting NU.nl opgericht en op 1 oktober de stichting RTL Nieuws. Deze stichtingen dienen de identiteit en continuïteit van NU.nl en RTL Nieuws te waarborgen en zijn als voorwaarde opgelegd aan DPG Media door de ACM

Inzichten in het koopgedrag van de Nederlandse consument

03-10-2025 | 08:00:00
DPG Media onderzocht samen met Panel Inzicht het koopgedrag van 1000 Nederlanders. Ze keken naar hoe duurzaamheid, prijs en digitale winkelervaringen

Zo wordt jouw merk thuis het onderwerp van gesprek

01-10-2025 | 12:03:00
In dit artikel van DPG Grow neemt Marieke Wolthers je mee in de bevindingen en geeft adviezen waarmee jouw merk een plek verovert aan de keukentafel

Whazzup?! in Media #6 De folder: Stervend of juist heel relevant?

30-09-2025 | 16:32:09
In deze aflevering analyseren we de laatste onderzoeksresultaten van GfK, Spotta en NMO en bekijken we de toekomst van folders als marketinginstrument.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.