Caren Wassink, Jildou van der Bijl en Mariëlle Arts starten Studio The Editors

Caren Wassink en Mariëlle Arts, Jildou van der Bijl zijn onder de naam Studio The Editors een bureau begonnen dat zich richt op een hoofdredactionele visie bij merken en organisaties.

Studio The Editors helpt klanten met het neerzetten van een contentstrategie, mediaformule en contentorganisatie, waarbij de oprichters zich profileren als merkbouwers, verbinders en strategen. De oprichters hebben langdurig samengewerkt bij LINDA. (Mood for Magazines/Talpa Network).

Via zijn eigen netwerk zet Studio The Editors daarbij makers in met ervaring bij digitale platformen, publiekstijdschriften, journalistieke uitgaves, prime time talkshows en podcasts. Studio The Editors wil bedrijven daarbij laten denken als een hoofdredacteur om content te maken die zorgt voor connectie en conversie. 

De motor van LINDA.

Caren, Mariëlle en Jildou vormden de motor achter het succes van LINDA., vernieuwend, eigenwijs, creatief en commercieel succesvol. LINDA. werd uitgebouwd tot de grootste vrouwenglossy in Nederland. Met een kwaliteitsstandaard en -uitstraling op eenzame hoogte. Ook toen al werd in speciale projecten intensief samenwerkt met klanten in commerciële redactionele producties, onder meer met HEMA.

Over de oprichters

Caren Wassink is werkzaam geweest voor onder meer het toenmalige Endemol, SBS Broadcasting en Sanoma. Van 2015 tot 2021 was zij commercieel directeur en directeur B2B bij LINDA. (Mood for Magazines/Talpa Network) en was in 2022/2023 één jaar commercieel directeur voor WPG Uitgevers.

Mariëlle Arts is werkzaam geweest als onder meer Marketing Manager, Marketing Director en Zakelijk Directeur voor het toenmalige Sanoma Uitgevers (2000-2009), LINDA. (Mood for Magazines/Talpa Network, 2009-2020). Sinds 2021 heeft ze op interim-basis gewerkt voor onder meer LINDA.Foundation, Partou Kinderopvang, Talpa eCommerce, The Next Closet en Studio Anneloes.

Jildou van der Bijl was van 2006 tot maart 2023 werkzaam bij LINDA. (Mood for Magazines/Talpa Network) waar zij hoofdredacteur en Chief Creative Officer was. Per 1 januari 2024 is zij benoemd tot hoofdredacteur bij de HEMA.

www.studiotheeditors.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Matter verenigt labels en richt zich op merken en retailmedia

16-10-2025 | 09:00:00
Matter werkt voortaan wereldwijd onder één naam. De labels MPG, SOCIAL.INC, Gicom en Matter New York verdwijnen

Britse IPA: Influencers genereren de hoogste langetermijn-ROI

10-10-2025 | 16:45:00
Volgens een onderzoek van het Britse Institute of Practitioners in Advertisers (IPA) levert influencer marketing commerciële rendementen die vergelijkbaar zijn met andere mediakanalen op korte termijn, en presteert aanzienlijk sterker na verloop van tijd

Social mediabureau Team5pm overgenomen door Samy

09-10-2025 | 09:34:00
Het social media bureau Team5pm is overgenomen door Samy. Team5pm is actief vanuit Stockholm, Kaapstad en Warschau en het Amsterdamse hoofdkantoor.

Nominaties Influencer & Content Marketing Awards 2025

07-10-2025 | 15:17:00
Wie wint op 19 november welke Awards en Medals tijdens de uitreiking van de Influencer & Content Marketing Awards?

Shopsuite/Discover Media neemt LinkPizza na faillissement over

23-09-2025 | 22:30:00
Shopsuite heeft op 15 september 2025 de activa van influencer- en marketingplatform LinkPizza overgenomen. Daarmee maakt Linkpizza een doorstart.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: PR balanceert tussen AI en authenticiteit

24-10-2025 | 11:48:00
De pr-industrie bevindt zich op een kritiek punt en navigeert in een landschap waarin mediagedrag gefragmenteerd is

[Vacancy Kinesso has a position for Paid Social Associate Account Director - Nike

24-10-2025 | 09:26:00
Kinesso is directly looking for Paid Social Associate Account Director - Nike - Amsterdam

DUDE en FM koppelen emotie en AI voor Maserati

24-10-2025 | 08:45:37
DUDE en FM hebben een wereldwijde campagne ontwikkeld voor Maserati rond de vraag in hoeverre kunstmatige intelligentie emotie kan begrijpen.

INDIE bouwt voort op OH YEAH-campagne voor Vodafone

23-10-2025 | 17:42:00
Iedereen die sinds 8 september 2022 een telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht, ontvangt tot 3 jaar gratis Batterij Garantie.

FCB ontwikkelt Pets Know Best-campagne voor Purina PRO PLAN

23-10-2025 | 15:37:00
De campagne is gebaseerd op een herkenbaar inzicht: huisdieren lijken een gezondere levenshouding te hebben dan veel mensen en weten vaak wat goed voor ons is.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.