Cannes Lions viert gendergelijkheid met 2025 See It Be It

2025 See It Be It talent programme is bedoeld om de carrières van vrouwen en niet-binair talent te versnellen.

De selectie voor dit leer- en ontwikkelingsprogramma omvat twintig creatievelingen uit veertien landen, waarbij Trinidad en Tobago en Venezuela voor het eerst zijn vertegenwoordigd. Het programma vindt plaats tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity, van 16 tot 20 juni 2025, en biedt mentorschapsmogelijkheden, privémasterclasses met marktleiders, backstage-toegang en sessie-uitnodigingen die zijn afgestemd op de carrièredoelen van elke deelnemer.

Sinds de lancering in 2014 heeft See It Be It meer dan 100 vrouwen en niet-binaire mensen uit 35 markten samengebracht, waarbij 75 procent van de alumni van het programma promotie heeft gemaakt en 63 procent nu op het niveau van Creative Director of hoger opereert. Meer informatie over het programma is hier beschikbaar, en richtlijnen voor het versnellen van inspanningen op het gebied van gendergelijkheid zijn te vinden in The Progress Check: Gender-rapport, exclusief op The Work.

De selectie van 2025 zal worden ondersteund door mentor Atiya Zaidi, CEO en Chief Creative Officer, BBDO Pakistan, Pakistan, en Alumni Tutors Estefanía López, Strategy Director, Connections, TBWA\Chiat\Day New York, VS, en Nicky Lorenzo, oprichter en Executive Creative Director, Twice on Sunday, VS.

Lorenzo: “Het vermogen om als rentmeester op te treden voor deze ongelooflijke groep enorm getalenteerde individuen is echt een voorrecht. See It Be It was – en blijft – een drijvende kracht van inspiratie, leren en groei voor mij, en ik hoop hetzelfde te faciliteren voor de cohort van dit jaar terwijl ze aan deze ongelooflijke reis beginnen. Het is nu meer dan ooit de tijd om vrouwen te steunen die erkenning en sponsoring verdienen.”

López: “Deze groep ongelooflijke creatieven eert de erfenis van See It Be It en markeert het eerste jaar van een nieuw decennium voor het programma. Iconischer dan dit wordt het niet. Hun stemmen zullen van cruciaal belang zijn bij het hervormen van de toekomst van onze industrie. Als hun mentor en vriend kijk ik ernaar uit om hen te helpen hun potentieel te ontsluiten en te beseffen dat leiderschap niet om rechtvaardiging gaat – het gaat om het bezitten van je sterke punten en het helpen van anderen om hetzelfde te doen.”

Deelnemersoverzicht

  • Aidovhioghie Anani, Deputy Creative Director, X3M Ideas, Nigeria
  • Archana Mahadevan, SVP, Strategy Director, Arnold Worldwide, USA
  • Charlotte Berry, Senior Creative, Howatson+Company, Australia
  • Connie Chweh, Senior Art Director & Co-founder, Peloton Interactive & AZN AMERICANA, USA
  • Daniela Cabezas Narbona, Senior Copywriter, VML Santiago, Chile
  • Érika Moreira, Copywriter, Wieden+Kennedy Amsterdam, the Netherlands
  • Giulia Ferrarezi, Associate Creative Director, DAVID Madrid, Spain
  • Irina - Andreea Blanșek, Group Creative Director, Tribal Worldwide Romania, Romania
  • Jawahira Javed, Creative Director, BBDO Pakistan, Pakistan
  • Jess Lilley, Creative Partner, The Open Arms, Australia
  • Karen Lopes, Senior Copywriter, DM9, Brazil
  • Katie Dean, SVP Creative Director, 21GRAMS, USA
  • Kelly M. Garcia, Copywriter, Apple, USA
  • Kyra Matthews, Associate Creative Director (Copy), UAE & India
  • Leena Gupta, Creative & Founding Member, Talented Agency, India
  • Mahima Kukreja, Independent Senior Creative Director, India
  • Natasha Lashly, Chief Creative Officer, Piña Colada, Venezuela
  • Pooja Ambulkar, Creative Director, Accenture GN Song, India
  • Renata Muratova, Creative Group Head, Progression CA, Kazakhstan
  • Tuere Kareem, Creative Director, Lonsdale Saatchi & Saatchi Advertising Ltd, Trinidad and Tobago


Frank Starling, Chief DEI Officer, LIONS: “Het See It Be It-programma is opgezet als reactie op de genderongelijkheid in de sector. Ondanks dat vrouwen volgens de IPA Agency Census 2024 55,6 procent van het personeelsbestand van Adland vertegenwoordigen, stelt onderzoek van de Creative Equals dat slechts 24 procent van de vrouwen wereldwijd Creative Directors zijn. Nu de genderkloof in de sector groter wordt, is het belangrijker dan ooit dat we mondiale creatieven de tools blijven bieden om uit te blinken in hun carrière en zo deze kloof te helpen overbruggen. Dit jaar ontving het programma meer dan 1500 aanmeldingen, wat de impact ervan en het werk van ons indrukwekkende netwerk van alumni laat zien. Dit collectief blijft onze See It Be It-gemeenschap helpen groeien en de weg vrijmaken voor de industrie. Felicitaties aan het cohort van 2025 en hartelijk dank aan onze alumni voor al het werk dat zij doen om de impact van See It Be It te vergroten.”

Madonna Badger, voorzitter en ambassadeur van See It Be It, oprichter/CEO/Chief Operating Officer, BADGER AGENCY: "Terwijl we 11 jaar See It Be It vieren, is het duidelijk dat het koesteren van divers talent niet langer optioneel is – het is essentieel. De cohort van dit jaar bestaat uit een generatie creatieven die niet alleen de toekomst vormgeven – ze herdefiniëren deze met elk gedurfd idee en elke doorbraak. Je bewijst dat een meer inclusieve industrie niet alleen mogelijk, maar niet te stoppen.

Via de pijlers onderhandeling, vertrouwen, veerkracht en aanpassingsvermogen zullen we samen de instrumenten ontwikkelen om elke uitdaging met kracht en gratie het hoofd te bieden. We kunnen niet wachten om te zien hoe jij de industrie leidt, inspireert en transformeert. Je toekomst ziet er rooskleurig uit en we zijn zo opgewonden om in jouw sterrenlicht te staan!”

Het Founders International Network zal fungeren als de officiële mediapartner voor See It Be It 2025. Verhalen van het cohort en de alumni van het programma zullen worden gedeeld via het podcastkanaal.

See It Be It staat open voor alle vrouwen en niet-binaire mensen.

www.canneslions.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk

03-11-2025 | 12:14:00
De centrale boodschap: hoe snel technologie ook verandert, menselijk gedrag blijft het startpunt voor effectieve media- en marketingkeuzes.

Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor

03-11-2025 | 11:20:00
Wie mij een beetje kent, weet het. Ik geniet van budgetteren. Niet omdat ik goed ben in cijfertjes, maar omdat het dromen is in getallentaal.

Koen van Rijn sluit zich aan bij met melk

03-11-2025 | 11:12:38
Met melk, het creatieve bureau uit Rotterdam, verwelkomt Koen van Rijn als nieuwste lid van het team. Van Rijn is artdirector, fotograaf en zinemaker

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.