
Cannes Lions kondigt voorzitters jury 2025 aan
Het Cannes Lions International Festival of Creativity heeft de mogelijkheid om cases in te zenden voor de 72e editie van de Awards geopend en tegelijkertijd de namen bekendgemaakt van de wereldwijde experts die de jury's van 2025 zullen voorzitten. Inzenden van cases kan tot 10 april 2025
De juryvoorzitters, die in juni 2025 bijeenkomen in Cannes, zullen helpen bij het benchmarken van 's werelds beste creatieve en effectieve werk. Tot de juryvoorzitters van dit jaar behoort Ali Ali, medeoprichter en filmregisseur van Good People Films, die voor het eerst Egypte vertegenwoordigt als voorzitter van de Film Craft Lions-jury. Er is geen Nederlandse juryvoorzitter benoemd.
Cannes Lions heeft belangrijke updates aangekondigd voor 2025, waaronder de wijziging van de Social & Influencer Lions naar de Social & Creator Lions, om de groeiende rol van makers in het marketinglandschap te erkennen.
Beth Keamy, Chief Digital Officer bij TBWA\Media Arts Lab, Global, wordt juryvoorzitter voor de Social & Creator Lions en brengt haar expertise in digitale innovatie in om de jury te leiden bij het erkennen van baanbrekend creatief werk.
Voor de tiende keer zal de Glass: The Lion for Change award worden uitgereikt. Dit jaar opnieuw gedefinieerd om een bredere visie op sociale gelijkheid te weerspiegelen. In 2025 zal het bereik van de Award breder zijn dan alleen geslacht om creatieve uitmuntendheid te vieren die een meer rechtvaardige vertegenwoordiging bevordert in een breder scala van gemeenschappen - van handicap en ras tot seksualiteit en sociale ongelijkheid.
Inzenders wordt gevraagd de specifieke gemeenschap aan te duiden die hun werk vertegenwoordigt, het probleem te schetsen dat het probeert aan te pakken en aan te tonen dat het zinvol is en een lange levensduur heeft.
KR Liu, Global Head of Disability Innovation bij Google, een pleitbezorger van inclusie en innovatie, zal als juryvoorzitter een belangrijke rol spelen bij het verdedigen van deze transformatieve creatieve oplossingen.
Simon Cook, CEO van LIONS: “We zijn verheugd om een diverse en vooruitdenkende groep leiders te verwelkomen die de transformatieve kracht van creatieve excellentie begrijpen om zakelijke groei en impact te stimuleren.
Ze zijn allemaal experts op hun vakgebied en hun ongelooflijke talent, in combinatie met de toewijding en het leiderschap dat ze in hun functie aan de dag leggen, garandeert de hoogste integriteit en strengheid in het beoordelingsproces. We danken hen voor alles wat ze zullen bijdragen aan de belangrijke taak die in juni voor hen ligt.”
Een overzicht van de voorzitters van de verschillene jury’s:
Audio & Radio
Xolisa Dyeshana, Chief Creative Officer, Joe Public, Africa and Middle East
Brand Experience & Activation
Tara Ford, Chief Creative Officer, Droga5 ANZ and Accenture Song, APAC
Creative b2b
Wendy Walker, Vice President Marketing ASEAN, Salesforce, ASEAN
Creative Business Transformation
Jane Lin-Baden, CEO APAC, Member of the Global Management Committee, Publicis Groupe
Creative Commerce
Gabriel Schmitt, Global Chief Creative Officer, Grey, Global
Creative Data
Tina Allan, Global Chief Data and Intelligence Officer, FCB, Global
Creative Effectiveness
Andrea Diquez, Global CEO, GUT, Global
Creative Strategy
Pats McDonald, Global Chief Strategy Officer, Dentsu Creative, Global
Digital Craft
Naoki Tanaka, Chief Creative Officer, Dentsu Lab, Dentsu, Global
Direct
Gaëtan du Peloux, President and Chief Creative Officer, Marcel, France
Entertainment Lions
David Rolfe, Global Head of Production, WPP / Hogarth, Global
Entertainment Lions for Gaming
Sue Anderson, Vice President, Creative, Roblox, USA
Entertainment Lions for Music
Seiya Matsumiya, CEO and Co-Founder, Black Cat White Cat Music, Global
Film
Kate Stanners, Chairwoman and Global Chief Creative Officer, Saatchi & Saatchi, Global
Film Craft
Ali Ali, Co-Founder and Film Director, Good People Films, Egypt
Glass: The Lion for Change
KR Liu, Global Head of Disability Innovation, Google, Global
Health & Wellness
Eric Weisberg, Global Chief Creative Officer, Havas Health Network, Global
Industry Craft
Matthias Spaetgens, Chief Creative Officer, Scholz & Friends, Germany, Austria and Switzerland
Innovation
Courtney Brown Warren, Chief Marketing Officer, Kickstarter, Global
Luxury
Mathilde Delhoume Debreu, Global Brand Officer, LVMH, Global
Media
Dan Clays, CEO, Omnicom Media Group, EMEA
Outdoor
Keka Morelle, Chief Creative Officer LATAM, Ogilvy, LATAM
Pharma
Franklin Williams, Executive vice-president, Executive Experience Director, AREA 23, an IPG Health company, USA
Pr
Tom Beckman, Global Chief Creative Officer, Weber Shandwick, Global
Print & Publishing
Icaro Doria, President and Chief Creative Officer, DM9, Brazil
Social & Creator
Beth Keamy, Chief Digital Officer, TBWA\Media Arts Lab, Global
Sustainable Development Goals
Josy Paul, Chairperson and Chief Creative Officer, BBDO, India
Dan Wieden Titanium Lions
Judy John, Global Chief Creative Officer, Edelman, Global
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Countdown to Cannes - Britt Oude Lenferink
RA*W laat creatief talent pitchen tijdens vlucht naar Cannes
Bob Koigi: Cannes International Festival of Creativity
Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip
Marketing Report en New Business Radio live vanuit Cannes
Gepubliceerd door: David de Jong