Cannes 2025: Stephanie Broertjes & Suzanne Zonneveld over BRUUT

New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag ontvangen Bas Vlugt en Peter Wybenga toonaangevende gasten uit media en marketingcommunicatie. In deze uitzending zijn Stefanie Broertjes en Suzanne Zonneveld van contentbureau BRUUT te gast.

Het is hun eerste keer in Cannes. “We zijn echt Cannes-groentjes,” lacht het duo. “Al voelt het niet zo, want we maken alles voor het eerst mee en hebben een vol programma met gesprekken en diners. Vanavond eten we ook met jullie, heel gezellig.”

Over samenwerking en aanbestedingen

“We zijn geen traditioneel reclamebureau, maar we hebben wel strategie en creatie in huis. Soms denken we: we kunnen zelf meedoen aan een tender. Maar vaak is het slimmer om als creatief productiehuis samen te werken met een reclamebureau en zo de krachten te bundelen. De gesprekken hier helpen enorm om de juiste connecties te leggen,” legt het duo uit.

Netwerken in Cannes

Het bezoek aan Cannes is vooral bedoeld om nieuwe mensen te ontmoeten en bestaande contacten te versterken. “We hadden vooraf al veel afspraken gemaakt, maar er komen hier ter plekke ook zoveel spontane kansen bij. Nog geen tien minuten na de landing kregen we al de vraag of we konden aanschuiven bij een lunch. Dat is echt heel leuk. Mensen gunnen het ons ook om erbij te zijn en helpen actief mee om ons verder te brengen.”

Wat maakt BRUUT anders?

BRUUT maakt videocontent van A tot Z, met oog voor strategie én impact. “Veel productiehuizen kunnen een mooie video maken, maar wij combineren dat met strategisch meedenken. We hebben data-experts in huis die zorgen dat de content echt iets doet bij de doelgroep. We willen dat mensen denken: was dat niet die video van BRUUT? We voelen ons medeverantwoordelijk voor het effect van wat we maken,” zegt het duo.

Daarnaast werkt BRUUT regelmatig samen met reclamebureaus: “Steeds vaker komen bureaus naar ons toe voor specifieke expertise. We bedenken een campagne-idee, maar kunnen ook de vertaling maken naar social uitwerkingen. Die samenwerking vinden we heel leuk — ook bij pitches.”

Recente projecten en ambities

Op dit moment is BRUUT volop bezig met nieuwe pitches, onder andere voor een groot modemerk met een jaarcontract. “We hebben ook een nieuwe samenwerking met WeFilm (inmiddels WeAgency) die binnenkort start. Daarnaast zijn we trots op langdurige partnerships zoals met Lidl en op projecten voor Stichting Beschermde Wieg en het Rode Kruis. Het is mooi om werk te maken dat echt impact heeft,” aldus het duo.

Beluister de uitzendingen hier

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Lex Bradshaw-Zanger wordt Academy Dean bij Cannes Lions

17-11-2025 | 12:20:00
De Brand Marketing Academy helpt marketingprofessionals hun strategische en creatieve vaardigheden te verdiepen en verbinding te maken met vakgenoten

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!

Nicola Tillin: Creativiteit werkt pas met bewijs

20-08-2025 | 12:23:00
In dit interview vertelt Nicola Tillin, hoe het wereldwijde marketing intelligence-platform merken, bureaus en mediapartijen helpt om hun weg te vinden

Strenger beoordelingskader voor Cannes Lions Awards

11-07-2025 | 09:53:00
Cannes Lions introduceert vanaf 2026 een integriteitskader voor inzendingen op het festival.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager

20-11-2025 | 09:38:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Brand Manager - Maastricht

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior Creator Manager bij SPIL NEWS

20-11-2025 | 08:18:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Senior Creator Manager bij SPIL NEWS - Amsterdam

KVK en N=5 geven twijfels ondernemers hoofdrol

19-11-2025 | 14:27:08
KVK en N=5 lanceren de volgende fase van Houvast voor Ondernemers, waarin twijfels en vragen van ondernemers centraal staan.

[Vacatures] Ever Ready zoekt een Community Marketeer

19-11-2025 | 13:33:07
Ever Ready is per direct op zoek naar een Community Marketeer

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.