Het is hun eerste keer in Cannes. “We zijn echt Cannes-groentjes,” lacht het duo. “Al voelt het niet zo, want we maken alles voor het eerst mee en hebben een vol programma met gesprekken en diners. Vanavond eten we ook met jullie, heel gezellig.”
Over samenwerking en aanbestedingen
“We zijn geen traditioneel reclamebureau, maar we hebben wel strategie en creatie in huis. Soms denken we: we kunnen zelf meedoen aan een tender. Maar vaak is het slimmer om als creatief productiehuis samen te werken met een reclamebureau en zo de krachten te bundelen. De gesprekken hier helpen enorm om de juiste connecties te leggen,” legt het duo uit.
Netwerken in Cannes
Het bezoek aan Cannes is vooral bedoeld om nieuwe mensen te ontmoeten en bestaande contacten te versterken. “We hadden vooraf al veel afspraken gemaakt, maar er komen hier ter plekke ook zoveel spontane kansen bij. Nog geen tien minuten na de landing kregen we al de vraag of we konden aanschuiven bij een lunch. Dat is echt heel leuk. Mensen gunnen het ons ook om erbij te zijn en helpen actief mee om ons verder te brengen.”
Wat maakt BRUUT anders?
BRUUT maakt videocontent van A tot Z, met oog voor strategie én impact. “Veel productiehuizen kunnen een mooie video maken, maar wij combineren dat met strategisch meedenken. We hebben data-experts in huis die zorgen dat de content echt iets doet bij de doelgroep. We willen dat mensen denken: was dat niet die video van BRUUT? We voelen ons medeverantwoordelijk voor het effect van wat we maken,” zegt het duo.
Daarnaast werkt BRUUT regelmatig samen met reclamebureaus: “Steeds vaker komen bureaus naar ons toe voor specifieke expertise. We bedenken een campagne-idee, maar kunnen ook de vertaling maken naar social uitwerkingen. Die samenwerking vinden we heel leuk — ook bij pitches.”
Recente projecten en ambities
Op dit moment is BRUUT volop bezig met nieuwe pitches, onder andere voor een groot modemerk met een jaarcontract. “We hebben ook een nieuwe samenwerking met WeFilm (inmiddels WeAgency) die binnenkort start. Daarnaast zijn we trots op langdurige partnerships zoals met Lidl en op projecten voor Stichting Beschermde Wieg en het Rode Kruis. Het is mooi om werk te maken dat echt impact heeft,” aldus het duo.
Beluister de uitzendingen hier
www.canneslions.com
www.newbusinessradio.nl
Partners Marketing Report Cannes 2025
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
07-07-2025 | 09:02:17
Nu de wereldhandel steeds volatieler wordt, bevinden marketing- en reclamebureaus zich op onbekend terrein.
02-07-2025 | 09:44:02
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.
02-07-2025 | 09:19:31
Kunstmatige intelligentie (AI) blijft een revolutie teweegbrengen in de manier waarop wereldwijde bedrijven opereren
01-07-2025 | 11:44:00
De Cannes Lions-organisatie gaat vanaf de Cannes Lions-editie 2026 strengere regels invoeren naar aanleiding van ingetrokken Braziliaanse inzendingen waar misleiding en manipulatie is vastgesteld
27-06-2025 | 01:33:00
De Gouden Lion die GUT Amsterdam heeft gewonnen in de categorie Creative Effectiveness met een campagne voor het biermerk Hertog Jan (van AB-InBev) zou onterecht vergeven zijn