Cannes 2025: Stephanie Broertjes & Suzanne Zonneveld over BRUUT

New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag ontvangen Bas Vlugt en Peter Wybenga toonaangevende gasten uit media en marketingcommunicatie. In deze uitzending zijn Stefanie Broertjes en Suzanne Zonneveld van contentbureau BRUUT te gast.

Het is hun eerste keer in Cannes. “We zijn echt Cannes-groentjes,” lacht het duo. “Al voelt het niet zo, want we maken alles voor het eerst mee en hebben een vol programma met gesprekken en diners. Vanavond eten we ook met jullie, heel gezellig.”

Over samenwerking en aanbestedingen

“We zijn geen traditioneel reclamebureau, maar we hebben wel strategie en creatie in huis. Soms denken we: we kunnen zelf meedoen aan een tender. Maar vaak is het slimmer om als creatief productiehuis samen te werken met een reclamebureau en zo de krachten te bundelen. De gesprekken hier helpen enorm om de juiste connecties te leggen,” legt het duo uit.

Netwerken in Cannes

Het bezoek aan Cannes is vooral bedoeld om nieuwe mensen te ontmoeten en bestaande contacten te versterken. “We hadden vooraf al veel afspraken gemaakt, maar er komen hier ter plekke ook zoveel spontane kansen bij. Nog geen tien minuten na de landing kregen we al de vraag of we konden aanschuiven bij een lunch. Dat is echt heel leuk. Mensen gunnen het ons ook om erbij te zijn en helpen actief mee om ons verder te brengen.”

Wat maakt BRUUT anders?

BRUUT maakt videocontent van A tot Z, met oog voor strategie én impact. “Veel productiehuizen kunnen een mooie video maken, maar wij combineren dat met strategisch meedenken. We hebben data-experts in huis die zorgen dat de content echt iets doet bij de doelgroep. We willen dat mensen denken: was dat niet die video van BRUUT? We voelen ons medeverantwoordelijk voor het effect van wat we maken,” zegt het duo.

Daarnaast werkt BRUUT regelmatig samen met reclamebureaus: “Steeds vaker komen bureaus naar ons toe voor specifieke expertise. We bedenken een campagne-idee, maar kunnen ook de vertaling maken naar social uitwerkingen. Die samenwerking vinden we heel leuk — ook bij pitches.”

Recente projecten en ambities

Op dit moment is BRUUT volop bezig met nieuwe pitches, onder andere voor een groot modemerk met een jaarcontract. “We hebben ook een nieuwe samenwerking met WeFilm (inmiddels WeAgency) die binnenkort start. Daarnaast zijn we trots op langdurige partnerships zoals met Lidl en op projecten voor Stichting Beschermde Wieg en het Rode Kruis. Het is mooi om werk te maken dat echt impact heeft,” aldus het duo.

Beluister de uitzendingen hier

www.canneslions.com

www.newbusinessradio.nl

Partners Marketing Report Cannes 2025


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

RA*W opent inschrijving Cannes Summer Course 2026

04-12-2025 | 13:00:00
De organisatie wil jonge creatieven meer tijd geven om met hun bureau het gesprek aan te gaan over deelname en de benodigde investering.

Cannes Lions presenteert jury voor LIONS Scholarship 2026

26-11-2025 | 11:00:34
Vanuit Nederland is alleen Sadira E. Furlow, Global Chief Brand and Comms Officer bij Tony’s Chocolonely, onderdeel van het panel.

Lex Bradshaw-Zanger wordt Academy Dean bij Cannes Lions

17-11-2025 | 12:20:00
De Brand Marketing Academy helpt marketingprofessionals hun strategische en creatieve vaardigheden te verdiepen en verbinding te maken met vakgenoten

Cannes Lions introduceert de Creative Brand Lion

13-11-2025 | 11:46:58
Omdat commerciële creativiteit wereldwijd business blijft veranderen, erkennen de Awards in 2026 baanbrekend werk met de Creative Brand Lion

Meld je nu aan voor de Cannes Lions 2026 Jury!

22-09-2025 | 08:45:00
Ja, je leest het goed. Ook jij kunt zitting nemen in de jury van Cannes Lions 2026!


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.