[Campagne] SuperRebel: Echte Mannekes kunnen de pot op

Wie niet groot is moet slim zijn. Dat geldt zeker voor de Echte Mannekes. Qua smaak overtreffen ze alle concurrenten, maar qua budget moeten ze het afleggen. Dat is zeg maar een beetje uitgekleed. Ondanks dat zijn de verschillende Mannekes zeer gewild in de supermarkt en bij benzinestations. Niet in de laatste plaats dankzij de slimme, exclusieve marketing. Eigenlijk is er maar één relevante plek waar de Mannekes zichzelf aanprijzen, en dat is het toilet. 

Door exclusief te kiezen voor toiletvertising refereren de Mannekes niet alleen aan hun beroemde evenbeeld Manneke Pis, maar krijgt hun boodschap ook een extra lading. Door te kiezen voor één middel, scheelt de Mannekes een hoop. Niet alleen budget, maar ook gezeik. Van bijvoorbeeld mediabureaus, die menen dat de Mannekes op TV moeten, of op de radio. Wat de Mannekes betreft kunnen die de pot op. Als ze iets doen naast toiletvertising, dan is het hooguit een potcast. De enige uitzondering die ze maken zijn de Zure Mannekes, die zitten op X, voorheen Twitter. Maar dat noemen ze niet voor niets het riool van socicial media. 

Zie de campagne  hier

Het mooie van toiletvertising is, dat het op verschillende plekken kan. Natuurlijk binnen de horeca, maar vooral ook onderweg, op benzinestations. Dit is voor de Mannekes een geweldige plek, omdat ze hier niet alleen op het toilet te koop lopen, maar ook in het schap liggen. Een andere plek waar je de Echte Mannekes op het toilet kunt vinden, is in voetbalstadions. Zo is iedere voetbalfan iedere wedstrijd verzekerd van een lekkere pot. Op dit moment zijn er contractbesprekingen om te kijken of de Mannekes zich niet exclusief aan een voetbalclub kunnen verbinden

Uiteindelijk zorgt de keuze voor de pot ervoor dat het budget van de Mannekes niet verwatert en marketing fungeert als een krachtige, gerichte straal. Het toilet is voor de Mannekes in potentie de beste plek om de doelgroep te raken.

www.superrebel.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] SuperRebel.Agency zoekt een Project Manager

26-09-2025 | 10:08:00
SuperRebel.Agency is per direct op zoek naar Project Manager

[Vacatures] SuperRebel.Agency zoekt een Creative Lead Social

26-09-2025 | 09:56:00
SuperRebel.Agency is per direct op zoek naar Creative Lead Social

[Vacatures] SuperRebel.Agency zoekt een Social Account/Project Manager

26-09-2025 | 09:29:00
SuperRebel.Agency is per direct op zoek naar Social Account/Project Manager

[Vacatures] SuperRebel.Agency zoekt een Traffic Manager

24-09-2025 | 15:19:00
SuperRebel.Agency is per direct op zoek naar Traffic Manager


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.