Campagne Kaliber voor Slachtofferhulp van start

Slachtofferhulp Nederland is gestart met een landelijke wervingscampagne. De organisatie wil met het initiatief meer vrijwilligers en betaalde krachten aantrekken. De campagne is ontwikkeld door Kaliber Interactive.

Volgens Slachtofferhulp Nederland weten veel mensen niet dat er uiteenlopende functies beschikbaar zijn binnen de organisatie. Daarnaast leeft het beeld dat het werk te emotioneel zwaar is of dat men niet over de juiste papieren beschikt. De campagne, getiteld Mag ik even je aandacht?, richt zich op het wegnemen van deze drempels.

Onbekendheid met functies en misvattingen over zwaarte

Slachtofferhulp Nederland werkt met zo’n 750 vrijwilligers en 650 betaalde medewerkers. Toch blijkt het steeds moeilijker om vacatures in te vullen. De organisatie ziet dat veel potentiële kandidaten zichzelf bij voorbaat uitsluiten.

Jacqueline Hissink, hoofd HRM Slachtofferhulp Nederland: “Ik snap de twijfel over geschiktheid. Zeker als je ons wel eens in het nieuws ziet bij zware delicten. Toch is in al onze functies één aangeboren eigenschap het allerbelangrijkst: dat je aandacht hebt voor anderen. In ons werk maak je met simpelweg luisteren al grote impact. Met de rest helpen wij je vooruit; wij zorgen dat je de juiste training en begeleiding krijgt. Daarnaast zijn de meeste hulpvragen minder heftig dan de excessen die in het nieuws voorbij komen. Ons werk, dat echt iets betekent voor een ander, is dus voor meer mensen weggelegd dan vaak wordt gedacht.”

Campagne richt zich op betekenis en bereikbaarheid

Kaliber Interactive vertaalde de boodschap naar een campagne die inzet op de kracht van aandacht. Centraal staan drie verhalen van medewerkers die vertellen over hun ervaringen en de impact van hun werk.

Hugo van de Hoef, Creative Director Kaliber Interactive: “Slachtofferhulp Nederland kent de kracht van aandacht. Het is een vaardigheid die je bij Slachtofferhulp Nederland om kunt zetten in waardevol werk. In de campagne laten we zien wat aandacht kan betekenen in het leven van een slachtoffer. Daarnaast nemen drie medewerkersverhalen twijfels weg over bekwaamheid en de belasting van het werk. Zo maken we de doelgroep in de campagne bewust van de betekenis en de bereikbaarheid van dit nobele werk.”

De campagne wordt vanaf 7 juli verspreid via YouTube, META, LinkedIn, display advertenties en SEA.

Credits:

Klant: Slachtofferhulp Nederland (Jacqueline Hissink, Ashley Pino, Nadja van Winden, Elise Vreema, Brenda Prins) | Bureau: Kaliber Interactive | Fotografie: Marjolein Busstra | Productiemaatschappij: Fotoformation

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List


Lees ook:

FFF Studios en Queer Beer lanceren IPGAY ON THE WAY

28-07-2025 | 12:51:25
De actie vraagt aandacht voor de zichtbaarheid en veiligheid van de queer community en is te zien in de straten van Amsterdam en via online kanalen.

[Vacatures] ACE zoekt een Senior Project Manager

28-07-2025 | 11:49:00
ACE is per direct op zoek naar Senior Project Manager - Fulltime · Amsterdam

DEPT en Viper activeren feestpubliek met Sjaak Aanhaak

28-07-2025 | 11:18:00
Viper lanceert een zomercampagne waarin het drankmerk inspeelt op het fenomeen Sjaak Afhaak, de persoon die op het laatste moment afzegt voor een feestje.

Peter van Wijnaerde: Al minstens 100 marketeers geloven hetzelfde

28-07-2025 | 10:08:00
Ze zijn al met honderd, onze gasten van Time To Make Sense. Op papier doen ze allemaal hetzelfde: marketing.

Cees Faes: Mag het een onsje AI meer zijn?

25-07-2025 | 15:13:01
Cees Faes: Mag het een onsje AI meer zijn? We stonden er weer. Op het terras van het Palais des Festivals in Cannes

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.