Campagne Joe Public benadrukt dagelijkse realiteit van reuma

Bureau Joe Public heeft voor Reuma.nl, het platform van ReumaNederland, de campagne In gesprek op reuma.nl ontwikkeld. Met een serie video’s wil het platform meer van de ruim twee miljoen mensen met reuma in Nederland bereiken en met elkaar verbinden. In de video’s gaan reumapatiënten met elkaar in gesprek over de dagelijkse uitdagingen en ervaringen van het leven met deze chronische ziekte.

De campagne geeft een gezicht aan de gesprekken die elke dag plaatsvinden in de gespreksgroepen van het platform. Het zijn herkenbare verhalen, met zowel humor als emotie, waarin patiënten laten zien hoe het is om met reuma te leven.

Serie video’s als hart van de campagne

Waar eerdere campagnes van ReumaNederland de pijnlijke realiteit van reuma benadrukten, richt Joe Public zich in deze campagne op de dagelijkse realiteit. De toon is positief en realistisch, met ruimte voor moeilijke én lichte momenten. Leven met reuma vraagt immers al genoeg energie.

De campagne wordt uitgerold via social video’s en de eigen kanalen van Reuma.nl, waaronder de website, advertenties, nieuwsbrieven en banners die doorverwijzen naar de volledige gesprekken.

Breed team betrokken bij realisatie

De campagne is tot stand gekomen met medewerking van een groot aantal makers en deelnemers. Patiënten als Tim, Milène, Rosalie en Gerwin spelen een rol in de serie. Vanuit Joe Public waren onder meer Tom Klaver en Marcel Hartog verantwoordelijk voor de creatie, terwijl Anita Witzier de voice-over verzorgde.

Met deze campagne onderstreept Joe Public de kracht van verhalen die herkenning en verbinding bieden aan mensen die dagelijks met reuma leven.

www.joepublic.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Van Geloven

21-11-2025 | 14:22:00
Joe Public heeft de in oktober uitgezette pitch van Van Geloven gewonnen. Daarmee neemt Van Geloven na vele jaren afscheid van Alfred als creatief bureau

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.

Marcel Surendonk: Evenementen zijn geen decor, maar context

18-11-2025 | 11:38:00
In het gesprek legt hij uit waarom live-evenementen niet los moeten staan van campagnes, en hoe merken die het goed aanpakken blijvend impact maken.

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor

03-11-2025 | 11:20:00
Wie mij een beetje kent, weet het. Ik geniet van budgetteren. Niet omdat ik goed ben in cijfertjes, maar omdat het dromen is in getallentaal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.