Campagne Bruut en Rode Kruis richt zich op extreem weer

Bruut heeft in samenwerking met het Rode Kruis Nederland een campagne ontwikkeld die de maatschappelijke impact van extreem weer onder de aandacht brengt. Met het project wil de hulporganisatie gesprekken over het weer inhoud geven en oproepen tot actie.

De campagne ging op 21 mei van start en bestaat uit een cinematische video, content van online makers en een driedelige vox-popserie. In de video confronteert de jongste ambassadeur van het Rode Kruis drie volwassenen met een zogenaamde extreem weermachine.

Campagneconcept vertaald naar social content

Het Rode Kruis vroeg Bruut om een creatief concept te ontwikkelen dat geschikt is voor sociale media. De nadruk ligt op het vergroten van de weerbaarheid van lokale gemeenschappen tegen extreme weersomstandigheden.

Christopher Fernando, manager team content bij Rode Kruis Nederland: "Als Rode Kruis hadden we één helder doel met deze campagne: mensen bewust maken van hoe wij samen gemeenschappen weerbaarder maken tegen de gevolgen van extreem weer. Bruut bleek de perfecte partner: ze luisterden scherp, dachten creatief mee en vertaalden ons campagnedoel naar een concept dat niet alleen klopt, maar ook raakt. Het eindresultaat overtrof onze verwachtingen en raakte precies de juiste snaar."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Allianz Direct en Somention richten zich op GenZ met video’s

13-06-2025 | 12:00:00
Met deze serie wil de verzekeraar jongeren bewust maken van het belang van verzekeren, op een manier die aansluit bij hun leefwereld.

Jeroen Oppatja Managing Director van VML Nederland

13-06-2025 | 09:58:23
Oppatja is sinds tien jaar verbonden aan het bureau en was de afgelopen periode actief als Chief Operating Officer.

[Vacatures] Springbok zoekt een Digital Media Buyer

13-06-2025 | 09:11:46
Springbok is per direct op zoek naar Digital Media Buyer - Den Bosch

Countdown to Cannes - Emily Oostveen, Crip

13-06-2025 | 09:00:00
In the countdown to Cannes Lions, MarketingReport will be introducing you to the RA*W Summercourse 2025 delegation

[Vacancy] Scooperz has a position for Account Director EMEA

13-06-2025 | 08:29:00
Scooperz is directly looking for Account Director EMEA - Breda

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.