Al 20 jaar in it to win it!

[Interview] Bram Verbogt viert zijn 20 jarig jubileum bij Fightclub

Bram Verbogt (43) viert zijn 20 jarig jubileum bij Fightclub. Marketing Report spreekt hem.

Gefeliciteerd Bram! Twintig jaar lang verbonden aan één bureau, dat zie je niet vaak. Wat zegt dat over jou?

Haha, met mijn stages erbij al 22 jaar eigenlijk. Dus mijn CV is flinterdun. Misschien zegt het iets over mijn loyaliteit en eerlijk gezegd vind ik dat in onze branche een waardevolle eigenschap. Het is ook iets dat we terugzien bij onze klanten: CIV Superunie werkt bijvoorbeeld al 23 jaar met ons samen, Mora 14 jaar, Jumping Amsterdam 12 jaar, Gemeente Breda 10 jaar, Delta 10 jaar, Verfwinkel 9 jaar, Hulphond Nederland 9 jaar en DPD 8 jaar. Dat zegt veel, denk ik.

Kun jij Fightclub introduceren?

Weet je waar het hondje in ons logo vandaan komt? It’s not the size of the dog that’s in the fight, it’s the size of the fight that’s in the dog.”Er zijn heel veel goede bureaus in Nederland en België, maar ik ben er nog nooit een tegengekomen die er zó alles voor over heeft om te winnen voor hun klanten. Op het valsspelen af, als het moet. In it to win it.

Hoe ziet jouw klantenportfolio eruit?

Bijna zonder uitzondering zijn het extreem gedreven marketeers van merken die continu aan de weg timmeren. Mensen die zonder schroom een belachelijke deadline neer durven te leggen, die altijd nét iets goedkoper willen en die je probleemloos na 23:00 uur nog een spoed-appje sturen. Maar… dit zijn óók de mensen die als eerste bellen als concepten intern met applaus ontvangen worden, die je mee laten vieren als targets zijn verpletterd en die je meenemen als bureau naar hun nieuwe werkgever zodra ze zelf een switch maken. En daar ben ik best trots op.

Wat waren de afgelopen twintig jaar de grote momenten die Fightclub op de kaart hebben gezet?

Ik weet niet of we op de kaart staan maar er zijn sinds 1990  - we bestaan dit jaar 35 jaar - naar mijn idee veel momenten geweest waaronder de campagnes voor Paturain met Rijk de Gooyer, het mee in de markt zetten van Hertog Jan, de Effies voor Jupiler, de iconische klik tussen Willem Alexander en Cora van Mora, de goede doelen zoals Hulphond Nederland, Voedselbank en Orange Babies die we hebben mogen helpen, de concepten voor Tomorrowland, en de 6 SAN Accenten die we wonnen met onze eigen AI M100-campagne. Maar eerlijk: in onze branche ben je zo goed als je laatste werk. Dus achteruit kijken doen we eigenlijk zelden – de toekomst is veel leuker.

Fightclub is steeds nadrukkelijker actief op de Benelux-markt, met kantoren in Breda en Antwerpen. Vertel!

In principe heeft de Benelux-markt altijd een focus bij ons gehad. Zo zijn vanuit Breda jarenlang lead-agency geweest voor Jupiler in België. Met ons HQ in Antwerpen, 70 collega’s daar, en klanten als Telenet, Colruyt, Stichting Alzheimer, ING en Allianz zijn we als Benelux-bureau goed bezig. Een mooi voorbeeld is dat we sinds dit jaar ook Mora in België aan het bedienen zijn met ons Belgische team, die de friet-cultuur daar letterlijk ademt.

Wat is het laatste nieuws?

Het meest recente nieuws is onze samenwerking met Rory Flynn, de Amerikaanse AI-guru die je misschien kent van zijn lezingen. Samen met hem zitten we nu in de laatste fase van onze transformatie naar een AI-first organisatie. Mensen beseffen het misschien nog niet maar dit is precies waar we altijd al sterk in waren. Met deze nieuwe processen wordt dat de komende tijd enorm uitvergroot.

En uiteraard is er ook nieuws van het account-front. Modifast, M-Line, Bonusan, Vrumona en Mantel - de grootste fietsenwinkel van Nederland - zijn deze maand klant geworden. En we gaan weer voor een heel mooi en bekend biermerk werken. Daarover later meer!

www.fightclub.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cees Faes: Exit Porter, Enter het Zeskrachten Model

27-08-2025 | 10:42:00
Er is al een tijdje een zesde kracht opgedoken die sterker is dan welke nieuwkomer of substituut ook.

Cees Faes: Beschaving te koop. Gratis bezorgd uit Beijing

22-08-2025 | 11:02:00
We houden er in het Westen wel van om onszelf een beetje te zien als de hoeders van beschaving.

Cees Faes: Je bent wat je rijdt

11-08-2025 | 14:39:00
Op weg naar vakantie werd ik ermee doodgegooid. Merken die ik nog nooit had gezien, laat staan hardop had uitgesproken.

[Forum] Sydney Sweeney has great jeans

07-08-2025 | 13:08:00
Met regelmaat vragen wij bepalende spelers in ons vak in de rubriek [Forum] naar hun mening over actuele onderwerpen. Vandaag is de vraag: Wat vind jij van (de ophef over) de Sydney Sweeney has great jeans campagne Sydney Sweeney has great jeans campagne

Cees Faes: Woke-vertising hangt als kauwgom aan de schoen van onze branche

07-08-2025 | 10:23:00
Kijk naar deze campagne met Sydney Sweeney: slim idee, dikke knipoog, nul moraal. Resultaat? Beurskoers +20%, omzet door het dak.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.