Campagne Het Lekkerste Stel verbindt generatie én eetmoment

[Marketing Report Radio] Marketeers van De Ruijter en Blue Band over TikTok, ontbijt en creatieve co-creatie

Wat krijg je als je twee oer-Hollandse merken bij elkaar brengt die letterlijk bij elkaar op brood horen? Volgens Boaz Disselkoen, marketeer bij Kraft Heinz, waar De Ruijter onder valt, en Roos Jochems , Senior Brand Manager van Blue Band is het resultaat een ijzersterke samenwerking die begint met een jingle en uitmondt in een creatieve TikTok-campagne. In de uitzending van Marketing Report op New Business Radio vertellen zij aan Peter Wybenga hoe Het Lekkerste Stel tot stand kwam en hoe plezier aan de basis staat van hun marketingaanpak.

Verbinden zit in het DNA

De samenwerking begon met een simpel idee: wie eet hagelslag zonder boter? Roos Jochems: “Blue Band wordt nooit alleen gegeten. Wij hebben altijd iemand nodig om het extra lekker te maken.” Ze benaderde daarom Boaz Disselkoen met het voorstel voor een samenwerking. De klik was er direct, ook letterlijk, want de bedrijven bleken buren.

Boaz Disselkoen: “Je hebt twee iconische merken die samen zó voor de hand liggen, dat het bijna raar is dat het nog nooit eerder is gedaan.”

Samen creëren vanuit plezier

De eerste stap in de campagne was een jingle, geschreven door Boaz Disselkoen in de trein. “Dat romantische zaterdagochtendgevoel, met zonlicht door de vitrage, dat wilden we vangen.” De jingle werd de aanjager voor een campagne die zowel awareness als plezier oplevert.

Roos Jochems: “Als het samenwerken leuk is, wordt het resultaat vaak ook leuk. Je voelt het enthousiasme in alles wat we gemaakt hebben.”

Met herkenbare humor, interne stemmen en creatieve audiofragmenten ontwikkelden ze een reeks korte TikTok-video’s waarin verschillende Blue Band-kuipjes daten met De Ruijter-pakjes hagelslag. Het resultaat is een mix van absurdisme, romantiek en merkactivatie.

TikTok-first aanpak voor jongere doelgroep

Voor Blue Band ligt de focus op het bereiken van een jongere doelgroep. TikTok werd daarom het centrale platform voor deze campagne. Roos Jochems: “Op TikTok heb je content nodig die schuurt, humoristisch is en potentie heeft om viral te gaan. Daarom bedachten we een datingformat tussen onze producten.”

Boaz Disselkoen: “We willen dat mensen onze varianten leren kennen, zoals mocca of gezouten karamel. Hagelslag wordt vaak routinematig gekocht. Met deze content creëren we nieuwsgierigheid.”

In de audiofragmenten spreken de producten met elkaar af in een café. De stemmen zijn van collega’s, wat het plezier en de authenticiteit vergroot. De opnamesessie, volgens Boaz, was “één grote dag flauwe grappen opnemen met z’n allen”.

Meer dan een campagne

De campagne Het Lekkerste Stel is vanaf 3 november live op TikTok. Ook Spotify wordt ingezet; daar staat al een eerste blooper online. Het doel is niet alleen zichtbaarheid, maar ook het bouwen aan de langetermijnrelatie met de consument.

Boaz Disselkoen: “Als wij plezier hebben, is het geslaagd. En als de consument óók plezier heeft, dan zijn we méér dan geslaagd.”

Luister hier dit interview

Beluister hier de hele uitzending van 21 oktober 2025

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines.

Partners Marketing Report op New Business Radio



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

David de Jong: Media, macht en marktwerking

17-12-2025 | 10:54:00
Tijdens een uitzending van Marketing Report op New Business Radio blikt David de Jong terug op een bewogen mediajaar en kijkt hij vooruit naar de krachten die het Nederlandse medialandschap blijven beïnvloeden

Annabelle Klop: Waarom het merk weer centraal moet staan

17-12-2025 | 10:00:00
Ze spraken over de internationale positie van Serviceplan, het ondernemerschap binnen het netwerk en de ambities om in Nederland verder te groeien.

Kim Klaver: PR vraagt om betere tooling en relevantie

17-12-2025 | 09:46:00
Tijdens een uitzending van Marketing Report Radio gaat zij in gesprek met Bas Vlugt over de overname van het bedrijf, de rol van technologie en AI in PR

Willem-Albert Bol: Azerion verbindt merken en publishers

17-12-2025 | 09:39:00
Hij spreekt met Bas Vlugt over de groei van Azerion, de internationale cultuur op het hoofdkantoor en de rol van het bedrijf in het medialandschap

Nathalie Peters: MORGENFRISK helpt marketeers winnen

20-11-2025 | 16:12:00
Samen vertellen zij hoe topsportmentaliteit, mindset en maatwerktrainingen marketingteams helpen om beter te presteren, zonder zichzelf kwijt te raken.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.