BIC Institute introduceert AI-integratie in tools

Het BIC Institute zet een stap in haar innovatie met de introductie van geavanceerde AI-functionaliteiten in haar tooling in samenwerking met techbedrijf TADA Solutions. Deze doorontwikkeling biedt marketing-, communicatie-, branding- en adviesbureaus de mogelijkheid om nog sneller en nauwkeuriger inzicht te krijgen in de kern van organisaties. Dankzij de toevoeging van AI kunnen bureaus objectieve data eenvoudig interpreteren en vertalen naar waardevolle adviezen voor hun klanten.

De kern van de toolset is gebaseerd op het Business Identity Canva, een model met 10 bouwstenen die het resultaat zijn van jarenlange expertise in ondernemerschap en merkontwikkeling, gecombineerd met wereldwijd beproefde methodieken. In de rapportages komen inzichten samen in de essentie van het bedrijf, merkidentiteit en waarden, duurzaamheid en impact. Dit geeft bureaus een 360-gradenbeeld van een organisatie, vanuit het perspectief van directie, medewerkers én klanten.

Wat betekent de AI-integratie voor bureaus?

De volledig onafhankelijke tool van het BIC Institute levert betrouwbare kwantitatieve data, waarmee bureaus direct aan de slag kunnen. Deze objectieve data geeft onder andere inzicht in onderdelen voor de strategie, positionering en branding. Het grote voordeel? Bureaus kunnen de verkregen data met hun eigen methoden – zoals bijvoorbeeld interviews en interactieve sessies – verder verrijken en omzetten naar kwalitatieve inzichten die specifiek afgestemd zijn op de behoeften van hun klanten.

Met de AI-functionaliteiten kunnen bureaus:

  • Snel en efficiënt data verzamelen vanuit directie, medewerkers en klanten, zonder tijdrovende handmatige processen.
  • Overeenkomsten, verschillen en opvallende patronen ontdekken in de onderwerpen, zodat je snel weet waar de focus ligt.
  • Onafhankelijke inzichten verkrijgen die je kunt gebruiken om strategische sessies en interviews te verrijken, en je advies beter afstemmen op de organisatiebehoeften.

De uitrol van deze AI-functionaliteiten zal gefaseerd worden ingevoerd, met de verwachting dat de eerste bureaus tegen het einde van dit jaar kunnen beginnen met de tools. 

Tom van Zeeland, Creative Director bij DeltaZuid: "Met deze AI-functionaliteiten kunnen wij op een innovatieve manier 360-graden inzichten ophalen en die combineren met onze eigen expertise. Dit zorgt voor meer diepgang in klantadviezen en stelt ons in staat niet alleen vanuit onderbuik gevoel bedrijven te helpen."

www.bic-institute.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Interpublic introduceert agentic systems voor merkprestaties

24-07-2025 | 14:57:44
IPG lanceert ASC, een dienst waarmee merken het complexe commerce-ecosysteem kunnen beheren met automatisering en kunstmatige intelligentie.

ABN AMRO: Hoe retailers door AI hun zichtbaarheid kunnen verliezen of juist behouden

23-07-2025 | 13:50:00
Sector Banker Retail Henk Hofstede schreef voor ABN AMRO een aantal tips over hoe retailers door AI hun zichtbaarheid kunnen verliezen of juist behouden

Accenture: AI wordt aankoopadviseur

23-07-2025 | 11:48:00
Uit onderzoek van Accenture blijkt dat consumenten zich in tijden van onzekerheid steeds vaker wenden tot generatieve AI als bron voor aankoopadvies

WARC ziet bewuste consument in economisch onzekere tijd

22-07-2025 | 14:56:00
Uit het Global Consumer Trends-rapport van WARC blijkt dat consumenten wereldwijd steeds doelgerichter keuzes maken

Cheil en WWF lanceren AI-campagne tegen plasticvervuiling

22-07-2025 | 13:37:00
In Seoul is een buitenreclamecampagne gestart waarin dieren verstrikt in plastic afval centraal staan.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.