BIC Institute introduceert AI-integratie in tools

Het BIC Institute zet een stap in haar innovatie met de introductie van geavanceerde AI-functionaliteiten in haar tooling in samenwerking met techbedrijf TADA Solutions. Deze doorontwikkeling biedt marketing-, communicatie-, branding- en adviesbureaus de mogelijkheid om nog sneller en nauwkeuriger inzicht te krijgen in de kern van organisaties. Dankzij de toevoeging van AI kunnen bureaus objectieve data eenvoudig interpreteren en vertalen naar waardevolle adviezen voor hun klanten.

De kern van de toolset is gebaseerd op het Business Identity Canva, een model met 10 bouwstenen die het resultaat zijn van jarenlange expertise in ondernemerschap en merkontwikkeling, gecombineerd met wereldwijd beproefde methodieken. In de rapportages komen inzichten samen in de essentie van het bedrijf, merkidentiteit en waarden, duurzaamheid en impact. Dit geeft bureaus een 360-gradenbeeld van een organisatie, vanuit het perspectief van directie, medewerkers én klanten.

Wat betekent de AI-integratie voor bureaus?

De volledig onafhankelijke tool van het BIC Institute levert betrouwbare kwantitatieve data, waarmee bureaus direct aan de slag kunnen. Deze objectieve data geeft onder andere inzicht in onderdelen voor de strategie, positionering en branding. Het grote voordeel? Bureaus kunnen de verkregen data met hun eigen methoden – zoals bijvoorbeeld interviews en interactieve sessies – verder verrijken en omzetten naar kwalitatieve inzichten die specifiek afgestemd zijn op de behoeften van hun klanten.

Met de AI-functionaliteiten kunnen bureaus:

  • Snel en efficiënt data verzamelen vanuit directie, medewerkers en klanten, zonder tijdrovende handmatige processen.
  • Overeenkomsten, verschillen en opvallende patronen ontdekken in de onderwerpen, zodat je snel weet waar de focus ligt.
  • Onafhankelijke inzichten verkrijgen die je kunt gebruiken om strategische sessies en interviews te verrijken, en je advies beter afstemmen op de organisatiebehoeften.

De uitrol van deze AI-functionaliteiten zal gefaseerd worden ingevoerd, met de verwachting dat de eerste bureaus tegen het einde van dit jaar kunnen beginnen met de tools. 

Tom van Zeeland, Creative Director bij DeltaZuid: "Met deze AI-functionaliteiten kunnen wij op een innovatieve manier 360-graden inzichten ophalen en die combineren met onze eigen expertise. Dit zorgt voor meer diepgang in klantadviezen en stelt ons in staat niet alleen vanuit onderbuik gevoel bedrijven te helpen."

www.bic-institute.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

AI schittert op groot scherm bij eerste AI Video Awards

03-11-2025 | 12:27:00
Op 19 november wordt de allereerste editie van de AI Video Awards georganiseerd tijdens Dutch AI Week in Breda.

Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk

03-11-2025 | 12:14:00
De centrale boodschap: hoe snel technologie ook verandert, menselijk gedrag blijft het startpunt voor effectieve media- en marketingkeuzes.

Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor

03-11-2025 | 11:20:00
Wie mij een beetje kent, weet het. Ik geniet van budgetteren. Niet omdat ik goed ben in cijfertjes, maar omdat het dromen is in getallentaal.

AI in marketing, zonder gedoe: dit moet je weten

03-11-2025 | 11:05:00
AI klinkt groot, maar helpt je vooral met twee dingen: tijd besparen en betere keuzes maken.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Senior Fullstack Developer

03-11-2025 | 08:52:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Senior Fullstack Developer - Arnhem •HBO/WO •32/40 uur 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.