BIC Institute introduceert AI-integratie in tools

Het BIC Institute zet een stap in haar innovatie met de introductie van geavanceerde AI-functionaliteiten in haar tooling in samenwerking met techbedrijf TADA Solutions. Deze doorontwikkeling biedt marketing-, communicatie-, branding- en adviesbureaus de mogelijkheid om nog sneller en nauwkeuriger inzicht te krijgen in de kern van organisaties. Dankzij de toevoeging van AI kunnen bureaus objectieve data eenvoudig interpreteren en vertalen naar waardevolle adviezen voor hun klanten.

De kern van de toolset is gebaseerd op het Business Identity Canva, een model met 10 bouwstenen die het resultaat zijn van jarenlange expertise in ondernemerschap en merkontwikkeling, gecombineerd met wereldwijd beproefde methodieken. In de rapportages komen inzichten samen in de essentie van het bedrijf, merkidentiteit en waarden, duurzaamheid en impact. Dit geeft bureaus een 360-gradenbeeld van een organisatie, vanuit het perspectief van directie, medewerkers én klanten.

Wat betekent de AI-integratie voor bureaus?

De volledig onafhankelijke tool van het BIC Institute levert betrouwbare kwantitatieve data, waarmee bureaus direct aan de slag kunnen. Deze objectieve data geeft onder andere inzicht in onderdelen voor de strategie, positionering en branding. Het grote voordeel? Bureaus kunnen de verkregen data met hun eigen methoden – zoals bijvoorbeeld interviews en interactieve sessies – verder verrijken en omzetten naar kwalitatieve inzichten die specifiek afgestemd zijn op de behoeften van hun klanten.

Met de AI-functionaliteiten kunnen bureaus:

  • Snel en efficiënt data verzamelen vanuit directie, medewerkers en klanten, zonder tijdrovende handmatige processen.
  • Overeenkomsten, verschillen en opvallende patronen ontdekken in de onderwerpen, zodat je snel weet waar de focus ligt.
  • Onafhankelijke inzichten verkrijgen die je kunt gebruiken om strategische sessies en interviews te verrijken, en je advies beter afstemmen op de organisatiebehoeften.

De uitrol van deze AI-functionaliteiten zal gefaseerd worden ingevoerd, met de verwachting dat de eerste bureaus tegen het einde van dit jaar kunnen beginnen met de tools. 

Tom van Zeeland, Creative Director bij DeltaZuid: "Met deze AI-functionaliteiten kunnen wij op een innovatieve manier 360-graden inzichten ophalen en die combineren met onze eigen expertise. Dit zorgt voor meer diepgang in klantadviezen en stelt ons in staat niet alleen vanuit onderbuik gevoel bedrijven te helpen."

www.bic-institute.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

DCVF benoemt Sanne Demir tot transitiemanager

15-12-2025 | 19:51:00
Sanne Demir is bij activatiebureau DCVF benoemd tot transitiemanager. Zij is sinds oktober 2019 werkzaam voor DCVF als strateeg en gedragsdeskundige

Monks Nederland slankt af bij introductie AI-visie

12-12-2025 | 12:34:00
Monks Nederland heeft de afgelopen periode een proces doorgemaakt waarbij het zal afslanken. Het bedrijf bevestigt aan Marketing Report dat het intern een andere visie heeft gepresenteerd die inspeelt op met name AI-ontwikkelingen

Harold Groeneveld en Johan Keurentjes: 2026: het jaar van AI-First waardegedreven groei inlossen

12-12-2025 | 00:00:00
Harold Groeneveld is Managing Director van De Nieuwe Zaak. Johan Keurentjes is COO en CEO ad interim van United Playgrounds. We spreken het duo

Helft van Nederlandse organisaties mist AI-beleid

11-12-2025 | 10:19:00
Ruim de helft van de Nederlandse werknemers gebruikt AI op het werk zonder dit te melden.

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.