Bertolli kiest voor HOWDY en All Heads On Deck
Na eerdere samenwerking voor Jean Bâton bundelen creatief bureau HOWDY en strategisch bureau All Heads On Deck opnieuw hun krachten. Ditmaal werken zij aan de positionering van Bertolli, onderdeel van Enrico - Roots in Good Food.
De campagne legt de nadruk op de rol van Bertolli in het dagelijks leven van Nederlandse consumenten, met behoud van de Italiaanse oorsprong van het merk.
Strategische en creatieve koerswijziging
Aleks Fiege, CMO van Enrico - Roots in Good Food: "Bertolli staat voor een rijke Italiaanse traditie, maar het is bovenal een merk dat mensen helpt om elke dag iets lekkers op tafel te zetten."
Kirsten Aalders, Brand Manager Bertolli: "We willen die Italiaanse magie behouden, en tegelijk laten zien wat Bertolli vandaag de dag betekent in keukens buiten Italië."
Voorafgaand aan de campagne vond een strategische verkenning plaats met bureau Pan Con Tomate.
Focus op culinaire identiteit
Bertolli maakt, net als Jean Bâton, deel uit van Enrico - Roots in Good Food. De merkengroep richt zich op producten met een uitgesproken smaakprofiel en culinaire signatuur.
De samenwerking voor Jean Bâton leverde in 2025 onder meer een zilveren ADCN Award op in de categorie Copy, en een onderscheiding als NIMA Marketing Company of the Year in de small-categorie.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Medewerkers Whello worden mede-eigenaar van marketingbureau
Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers
[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Strategist
[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Senior Project Manager
Hokra wint aanbestedingen van Fontys Hogeschool en VolkerWessels
EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest
Fusies en overnames in de agencymarkt nemen toe
Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL
Fightclub en Google hosten FOMO-event in Brussel
[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator
ZUID benoemd tot Webflow Enterprise Partner in de Benelux
Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst
Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL
Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk
Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA
Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december
Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI
Stukje Van Mij uitgeroepen tot beste PR-campagne
Melvin Woudenberg lanceert Growth Agency Gangmakers
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers