Bertolli kiest voor HOWDY en All Heads On Deck

Na eerdere samenwerking voor Jean Bâton bundelen creatief bureau HOWDY en strategisch bureau All Heads On Deck opnieuw hun krachten. Ditmaal werken zij aan de positionering van Bertolli, onderdeel van Enrico - Roots in Good Food.

De campagne legt de nadruk op de rol van Bertolli in het dagelijks leven van Nederlandse consumenten, met behoud van de Italiaanse oorsprong van het merk.

Strategische en creatieve koerswijziging

Aleks Fiege, CMO van Enrico - Roots in Good Food: "Bertolli staat voor een rijke Italiaanse traditie, maar het is bovenal een merk dat mensen helpt om elke dag iets lekkers op tafel te zetten."

Kirsten Aalders, Brand Manager Bertolli: "We willen die Italiaanse magie behouden, en tegelijk laten zien wat Bertolli vandaag de dag betekent in keukens buiten Italië."

Voorafgaand aan de campagne vond een strategische verkenning plaats met bureau Pan Con Tomate.

Focus op culinaire identiteit

Bertolli maakt, net als Jean Bâton, deel uit van Enrico - Roots in Good Food. De merkengroep richt zich op producten met een uitgesproken smaakprofiel en culinaire signatuur.

De samenwerking voor Jean Bâton leverde in 2025 onder meer een zilveren ADCN Award op in de categorie Copy, en een onderscheiding als NIMA Marketing Company of the Year in de small-categorie.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Barracuda ontwikkelt Chiquita-activatie op Freshtival

15-07-2025 | 13:28:20
Het bureau creëerde een opvallende ervaring met interactieve elementen en sterke branding.

awesome. introduceert AI-presentator Bram voor BOVAG

15-07-2025 | 12:47:00
Met Bram kan BOVAG op efficiënte wijze uiteenlopende contentformats inzetten, van uitlegvideo’s tot verdieping en social formats.

David Snellenberg: De Waarheid ligt in het Midden

15-07-2025 | 12:31:00
David Snellenberg: De Waarheid ligt in het Midden. Ons initiatief is ontstaan om die grootste groep Nederlanders te overtuigen om een tikkie naar het midden te stemmen

Fitzroy ontwikkelt Campina Br(e)akfast Barn op Lowlands 2025

15-07-2025 | 10:51:00
Onder de titel Dive into summer introduceren ze de L’OR Coconut Iced met een modieuze, sensuele stijl.

Koen van Loon: De keerzijde van automatische URL-optimalisatie

15-07-2025 | 10:07:08
Sinds de introductie van AI Max binnen Google Ads lijkt het automatiseren van zoekcampagnes weer een stap verder te gaan.

LifeHunters versterkt team met drie ervaren specialisten

15-07-2025 | 09:49:00
LifeHunters heeft het team uitgebreid met Angie van Roosmaelen, Henk Oortwijn en Gerjon Bos.

De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf.

15-07-2025 | 07:28:00
De Telegraaf lanceert merkcampagne: Direct. De Telegraaf. Natwerk is verantwoordelijk voor het strategische uitgangspunt en concept

Reclame-industrie gaat zich met politiek bemoeien? Vreemd!

14-07-2025 | 13:13:00
Onder de noemer Stem voor Stabiliteit hebben Willem Sijthoff, Simon Neefjes en David Snellenberg tijdens een haringparty aangekondigd miljoenen te willen stoppen opdat VVD, CDA en D66 de volgende regering zullen vormen

Kumpany ontwikkelt festivalconcept Rabo Clubhuis voor Rabobank

14-07-2025 | 12:18:00
Het concept is het nieuwe activatiehart van Rabobank op grote festivals en vormt het tastbare verlengstuk van de merkstrategie Onze Bank.

Naser Bakhshi: AI is geen mens. En dat moeten we ook niet willen.

14-07-2025 | 11:25:00
In deze reeks spreekt Berber Hoekstra, communicatiestrateeg bij ACT, met experts uit de branche om te ontdekken hoe merken AI succesvol kunnen inzetten

Henk-Jan Berkhoff: Benader digitale toegankelijkheid als een kans

14-07-2025 | 09:58:00
Marketing Report spreekt met Henk-Jan Berkhoff, Head of Digital bij Key Agency, over de European Accessibility Act

Peter van Wijnaerde: Slimme merken blijven twijfelen

14-07-2025 | 09:38:00
Zekerheid is valuta. Daar koop je snelheid en impact mee. Denk je. Ik ken vooral vakidioten die overal heel zeker van zijn.

Wenneker Amsterdam breidt team uit voor internationale groei

11-07-2025 | 11:48:00
Wenneker Amsterdam heeft haar productie- en postproductieteam uitgebreid met negen collega’s.

Bob Koigi: Buitenreclame doorbreekt de mediaruis

11-07-2025 | 09:50:00
In een tijd waarin mediakanalen steeds verder versnipperen, digitale moeheid toeneemt en het vertrouwen in reclame afneemt, blijkt uit onderzoek

Adidas eert culturele iconen met wereldwijde Superstar-campagne

10-07-2025 | 16:59:00
Adidas presenteert een vervolg op het platform dat eerder dit jaar werd geïntroduceerd met The Original. In deze wereldwijde campagne staat de invloed van de Superstar centraal.

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.