
Bertolli kiest voor HOWDY en All Heads On Deck
Na eerdere samenwerking voor Jean Bâton bundelen creatief bureau HOWDY en strategisch bureau All Heads On Deck opnieuw hun krachten. Ditmaal werken zij aan de positionering van Bertolli, onderdeel van Enrico - Roots in Good Food.
De campagne legt de nadruk op de rol van Bertolli in het dagelijks leven van Nederlandse consumenten, met behoud van de Italiaanse oorsprong van het merk.
Strategische en creatieve koerswijziging
Aleks Fiege, CMO van Enrico - Roots in Good Food: "Bertolli staat voor een rijke Italiaanse traditie, maar het is bovenal een merk dat mensen helpt om elke dag iets lekkers op tafel te zetten."
Kirsten Aalders, Brand Manager Bertolli: "We willen die Italiaanse magie behouden, en tegelijk laten zien wat Bertolli vandaag de dag betekent in keukens buiten Italië."
Voorafgaand aan de campagne vond een strategische verkenning plaats met bureau Pan Con Tomate.
Focus op culinaire identiteit
Bertolli maakt, net als Jean Bâton, deel uit van Enrico - Roots in Good Food. De merkengroep richt zich op producten met een uitgesproken smaakprofiel en culinaire signatuur.
De samenwerking voor Jean Bâton leverde in 2025 onder meer een zilveren ADCN Award op in de categorie Copy, en een onderscheiding als NIMA Marketing Company of the Year in de small-categorie.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] Follo zoekt een HR Officer
Cheil UK ontwikkelt AI-marketingplatform samen met Spotlight
Friso Ludenhoff en Maarten Vrouwes over hun stap naar Persuade
Genomineerden tweede kwartaal Ster Gouden Loeki 2025 bekend
Banen in de creatieve industrie massaal onder druk door AI
Lynk & Co lanceert campagne rond vernieuwde 01
[Vacancy] VML has a position for E-commerce Business Analyst
[SHOWREEL!] VENGEAN
[Vacancy] VML has a position for Technical Business Analyst
Bram Holzapfel: Branding is het hart van je bedrijf
[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Media Manager (MAKE)
Playground lanceert podcast over merkactivaties op festivals
[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Medior Social Creative
Bob Koigi: Zoeken verschuift van Google naar TikTok
Peter van Wijnaerde: Dat is waar corporate logica breekt
Gepubliceerd door: Daan Dekkers