Bertolli kiest voor HOWDY en All Heads On Deck

Na eerdere samenwerking voor Jean Bâton bundelen creatief bureau HOWDY en strategisch bureau All Heads On Deck opnieuw hun krachten. Ditmaal werken zij aan de positionering van Bertolli, onderdeel van Enrico - Roots in Good Food.

De campagne legt de nadruk op de rol van Bertolli in het dagelijks leven van Nederlandse consumenten, met behoud van de Italiaanse oorsprong van het merk.

Strategische en creatieve koerswijziging

Aleks Fiege, CMO van Enrico - Roots in Good Food: "Bertolli staat voor een rijke Italiaanse traditie, maar het is bovenal een merk dat mensen helpt om elke dag iets lekkers op tafel te zetten."

Kirsten Aalders, Brand Manager Bertolli: "We willen die Italiaanse magie behouden, en tegelijk laten zien wat Bertolli vandaag de dag betekent in keukens buiten Italië."

Voorafgaand aan de campagne vond een strategische verkenning plaats met bureau Pan Con Tomate.

Focus op culinaire identiteit

Bertolli maakt, net als Jean Bâton, deel uit van Enrico - Roots in Good Food. De merkengroep richt zich op producten met een uitgesproken smaakprofiel en culinaire signatuur.

De samenwerking voor Jean Bâton leverde in 2025 onder meer een zilveren ADCN Award op in de categorie Copy, en een onderscheiding als NIMA Marketing Company of the Year in de small-categorie.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Whitepaper VML: hoe digitale transformatie wél slaagt

26-11-2025 | 08:54:00
VML heeft een whitepaper uitgebracht waarin het bureau de belangrijkste oorzaken onderzocht waarom digitale transformatieprojecten vaak niet lukken

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 

Nicole Verkade: AI-video daagt merken creatief uit

26-11-2025 | 08:00:00
Wat voorheen weken aan productie vroeg, kan nu in een paar dagen worden gemaakt, zonder camera, crew of draaidag.

[Vacatures] Follo zoekt een Performance Manager

26-11-2025 | 07:13:00
Follo is per direct op zoek naar Performance Manager - Hybride

Fitzroy creatief bureau Corendon: afscheid Cor en Don,

25-11-2025 | 20:55:00
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

[The List] Pro Motion Film

25-11-2025 | 16:12:00
Pro Motion Film is een videopartner voor organisaties die meer willen dan een mooie video.

PEXI lanceert MCP-server voor AI-gestuurde campagnes

25-11-2025 | 16:02:00
De introductie volgt op de eerdere release van Adserver 2.0 voor selfservice-advertising.

Total Design ontwikkelt merkstrategie voor Future Up

25-11-2025 | 15:41:24
De naamswijziging markeert een nieuwe fase voor de organisatie die inzet op duurzaam en concurrerend ondernemen.

Elsbeth Wesselink: Efficiëntie is geen strategie: zeker niet in 2026!

25-11-2025 | 13:11:00
Als een organisatie écht miljoenen en maanden nodig had voor een productie die nu in een paar dagen lukt, dan waren ze niet meegegaan met de huidige tijd

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.

Beursupdate S4Capital (Monks): 10 procent lagere omzet voor 2025 verwacht

24-11-2025 | 15:20:00
S4Capital heeft via een beursupdate gegeven waarin het aangeeft dat de omzet voor 2025 naar verwachting zal dalen met 10 procent ten opzichte van 2024

Bol bereikt festivalpubliek via eerste BeReal-campagne

24-11-2025 | 15:13:04
Deze activatie was onderdeel van de crossmediale campagne, bestaande uit digitale en OOH-zichtbaarheid in zowel Nederland als België.

Key Agency onthult: de beste CMS-en voor marketingteams

24-11-2025 | 14:58:00
Het kiezen van het juiste contentmanagementsysteem is heel veel méér dan alleen een technische keuze


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public wint pitch Almhof

26-11-2025 | 18:05:00
Joe Public Amsterdam heeft de pitch voor Almhof gewonnen. Daarmee neemt Müller Nederland (eigenaar van het merk Almhof) na meer dan 13 jaar afscheid van Peter van Velsen en Talmon Kochheim die Pret Amsterdam hebben opgezet

Sanne van Kuijk: BUUT maakt financiële opvoeding makkelijker

26-11-2025 | 10:43:56
Van Kuijk vertelt hoe het concept is ontstaan, hoe jongeren en ouders het gebruiken en waarom de timing voor een bank als BUUT relevanter is dan ooit.

AI-stem Harry Mulisch in campagne Passend Lezen

26-11-2025 | 09:10:38
De campagne moet duidelijk maken dat gesproken verhalen toegankelijk blijven voor mensen bij wie lezen door verminderd zicht moeilijker wordt.

Daan Vrijsen: Strategie wordt steeds belangrijker in media

26-11-2025 | 08:42:44
Hij vertelt hoe de rol van media verandert, waarom klanten vaker de behoefte hebben aan een strategische partner en hoe zijn team meebeweegt met de markt

[Vacatures] Influentials zoekt een Junior Campaign & Content Manager

26-11-2025 | 08:24:00
Influentials is per direct op zoek naar Junior Campaign & Content Manager (32/40 uur) Full-time - Rotterdam 
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.