
Bertolli kiest voor HOWDY en All Heads On Deck
Na eerdere samenwerking voor Jean Bâton bundelen creatief bureau HOWDY en strategisch bureau All Heads On Deck opnieuw hun krachten. Ditmaal werken zij aan de positionering van Bertolli, onderdeel van Enrico - Roots in Good Food.
De campagne legt de nadruk op de rol van Bertolli in het dagelijks leven van Nederlandse consumenten, met behoud van de Italiaanse oorsprong van het merk.
Strategische en creatieve koerswijziging
Aleks Fiege, CMO van Enrico - Roots in Good Food: "Bertolli staat voor een rijke Italiaanse traditie, maar het is bovenal een merk dat mensen helpt om elke dag iets lekkers op tafel te zetten."
Kirsten Aalders, Brand Manager Bertolli: "We willen die Italiaanse magie behouden, en tegelijk laten zien wat Bertolli vandaag de dag betekent in keukens buiten Italië."
Voorafgaand aan de campagne vond een strategische verkenning plaats met bureau Pan Con Tomate.
Focus op culinaire identiteit
Bertolli maakt, net als Jean Bâton, deel uit van Enrico - Roots in Good Food. De merkengroep richt zich op producten met een uitgesproken smaakprofiel en culinaire signatuur.
De samenwerking voor Jean Bâton leverde in 2025 onder meer een zilveren ADCN Award op in de categorie Copy, en een onderscheiding als NIMA Marketing Company of the Year in de small-categorie.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money
Antal van Pelt: De next grote luxe: niet gevonden worden
Dawn maakt merkcampagne voor Exact
Alexander Klöpping keynote op iO-congres over content en AI
[Vacatures] SuperRebel.Agency zoekt een Medior Full Stack Web Developer
[Vacatures] Persuade zoekt een AI Creator
CreativeAgency100 2026 | De Genomineerden
Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl
[Vacatures] Persuade zoekt een Junior Projectmanager
N=5 verbeeldt Auping Designed for Life
Hoe AI de klantreis herschrijft: VML organiseert twee webinars
Peter van Wijnaerde: Een like is geen connectie
Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid
Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers
Schiphol introduceert nieuwe merkidentiteit: Today is the day
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro
The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money
Dawn maakt merkcampagne voor Exact
Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl
TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom
Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers