Beeld & Geluid koopt BM; FC Klap blijft tot minstens 2025 betrokken

De stichting Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid (Beeld & Geluid) blijkt op 1 juli 2022 het merk en de uitgave BM te hebben gekocht van FC Klap. BM is vooral bekend als Broadcast Magazine, de naam die de uitgave voorheen voerde.

FC Klap blijft tot minimaal 1 juli 2025 uitvoerder van de activiteiten van BM. Daarmee blijft de facto FC Klap verantwoordelijk voor het uitgeven van het blad, de website en de evenementen (Broadcast  Media Society, BMYoung, Creative Cup, BM Games, Mediapersoon van het jaar en de International Media Top Convention. Rob Klap blijft aldus de uitgever; Jeroen te Nuijl hoofdredacteur, Erik Klap is adjunct-uitgever, Luc te Nuijl blijft verantwoordelijk voor de sales waarbij medewerkers van FC klap verantwoordelijk blijven voor de traffic, redactie en (video)content.

Beeld & Geluid wil volgens eigen zeggen ieders leven in de media versterken als missie door media-erfgoed levend te houden, verantwoord mediagebruik te stimuleren en het vrije woord in tekst, beeld en geluid te bevorderen.

Formeel is Beeld & Geluid op grond van de Mediawet opgedragen om het media-archief van de landelijke publieke omroep in stand te houden en te exploiteren. Hiertoe krijgt het jaarlijks subsidie uit onder emeer de mediabegroting. In 2022 verkreeg de stichting in totaal 34,8 miljoen euro aan subsidie (inclusief ‘overige bijdragen’).

Volgens een woordvoerder van Beeld & Geluid wil het instituut graag het clubhuis zijn van de media om ieders leven in de media te vieren en te versterken en dat kan volgens Beeld & Geluid beter met het aanhaken van partijen als BM. Volgens de woordvoerder doet Beeld & Geluid veel meer dan archivering met het organiseren van verschillende activiteiten voor diverse doelgroepen. Zo werkt Beeld & Geluid veel met (commerciele) partijen van Philips tot Netflix en van AkzoNobel tot producenten en omroepen. BM past hier ook bij volgens Beeld & Geluid.

FC Klap was sinds 1 januari 2010 eigenaar van de titel Broadcast Magazine. Het is niet duidelijk waarom Beeld & Geluid en BM de overname niet actief uitdragen.

www.broadcastmagazine.nl

www.fcklap.nl

www.beeldengeluid.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Willem Sijthoff stapt op als CEO bij Sijthoff Media

28-04-2025 | 15:26:00
Willem Sijthoff stapt per 1 mei 2025 op als CEO van zijn bedrijf Sijthoff Media. Myrthe van der Erve, COO, wordt per 1 mei 2025 zijn opvolger

[Whitepaper] Screenforce: Waarom TV nog steeds de basis vormt van effectiviteit

16-04-2024 | 10:34:00
Marketinggoeroe Peter Field is het meest bekend vanwege zijn effectiviteitonderzoeken en vanwege zijn interessante presentaties tijdens internationale marketingcongressen

Daan Dekkers versterkt team Marketing Report

31-01-2024 | 13:15:00
Daan Dekkers (22, Haarlem) versterkt het team van Marketing Report als Junior Redacteur en Junior Event Manager

Marketing Report 2023 in cijfers: aantal unieke bezoekers stijgt met 67,2%

28-12-2023 | 11:41:00
Het hele jaar door rapporteren we over hoe het gaat met alles en iedereen in de business. Sta ons toe in dying moments van 2023 een bericht over onszelf te plaatsen. Want dat is belangrijk voor onszelf, onze partners en partijen die partner willen worden.

[Marketing Report TV] Suzanne Walgreen over ArtikelPro

02-11-2023 | 06:37:54
Suzanne Walgreen, Content Consultant bij ArtikelPro, is te gast bij Marketing Report TV. We spreken haar over het wedergebruik van online content
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.