Bas Verheijen (HEMA) kandidaat-bestuurslid voor de bond van adverteerders

bvA kondigt aan dat Bas Verheijen, Chief Customer Officer bij HEMA, zal toetreden tot het bestuur van het netwerk van merkleiders. Tijdens de ALV in april 2025 kunnen de bvA-leden zijn benoeming officieel goedkeuren. Els Dijkhuizen (marketingdirecteur Heineken Nederland), die in juni werd aangekondigd als beoogd nieuw bestuurslid, wordt dan officieel voorgedragen.

Bas Verheijen staat bekend als een toonaangevende Nederlandse (retail)marketeer en businessstrateeg, zowel in de offline als online wereld. Hij leidde marketingafdelingen bij onder andere Procter & Gamble, Albert Heijn en C1000, en heeft als medeoprichter ook start-up Picnic vanuit het niets opgebouwd. Sinds 2021 geeft hij leiding aan de marketing-, formule- en designafdeling van HEMA en helpt hij dit merk nog sterker op de kaart te zetten.

Bas Verheijen: "Ik ben verheugd toe te treden tot het bestuur van bvA. In deze snel veranderende marketingwereld is het cruciaal dat merken hun stem laten horen en van elkaar leren. Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring in te zetten om de positie van adverteerders te versterken en bij te dragen aan een transparant en innovatief medialandschap".

Erik van Engelen, voorzitter van bvA: "Wij verwelkomen Bas Verheijen met veel plezier in het bestuur. Zijn scherpe commerciële inzicht en brede ervaring zullen ongetwijfeld bijdragen aan onze missie: de bvA-leden ondersteunen bij het bouwen van sterke merken. We zijn blij dat we met Bas weer een retailer in ons midden hebben, want retailers vertegenwoordigen een groot aandeel in de mediabestedingen en retail media is een belangrijk aandachtsgebied voor bvA. Bas’ expertise is dan ook zeer welkom!”

Het bvA-bestuur is verder als volgt samengesteld:

Erik van Engelen – voorzitter
Nicole Freid – vice-voorzitter
Charlotte Zelders – penningmeester 
Arno de Jong – Nederlandse Loterij Organisatie
Nathalie Lam – Philips Global     
Richard van Schaik – DLA Piper
Aart Jan van Triest – PPM Consulting 
Theo van Uffelen – Yakult Europe B.V. 

www.bva.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Brancheorganisaties ondertekenen Pitchcode 2025

30-09-2025 | 09:00:00
Het is de eerste keer dat brancheorganisaties gezamenlijk de regels onderschrijven die in de code zijn vastgelegd.

Ana Henriques (TUI) voorgedragen als bvA-bestuurslid

20-03-2025 | 13:00:00
Ana Henriques, Head of Marketing Communications Belgium & Netherlands bij TUI, is voorgedragen als bestuurslid van bvA, het netwerk van merkleiders

Big Tech versus de Vrije Pers: Een strijd om de democratie

24-01-2025 | 09:06:00
The Committed Agency organiseerde op 20 januari 2025 het symposium Big Tech & The Future of Media, waar Christian van Thillo (DPG Media), Henriette van Swinderen (bvA), Martijn Bertisen (Google Benelux) en Martin Andree (Big Tech muss weg) aanwezig waren

bvA en VIA lanceren stappenplan Samenwerken voor duurzame impact

14-01-2025 | 10:47:00
In de samenwerking tussen adverteerders en bureaus staat het realiseren van duurzame impact van merken steeds vaker op de agenda. Om bedrijven hierbij te helpen, hebben bvA en VIA samen met een groep koplopers de gids Samenwerken voor duurzame impact en een bijbehorend stappenplan ontwikkeld. De gids beschrijft alle facetten van de samenwerking, van partnerselectie tot aan evaluatie. 

Certificering influencers sluit jaar af met 2000 influencers en Bol als partner 

18-12-2024 | 12:51:00
Het sector-initiatief Certified by influencerregels.com sluit het jaar af met diverse mijlpalen
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

PRET Amsterdam maakt campagne voor Buurtteam Amsterdam

01-12-2025 | 07:15:00
Het creatieve bureau PRET Amsterdam heeft voor Buurtteam Amsterdam een campagne ontwikkeld om Amsterdammers met zorgen eerder te bereiken

Bob Koigi: Van AI-hype naar harde besluiten voor CMO’s

28-11-2025 | 11:51:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Campaign Manager bij Mediaplus

28-11-2025 | 08:46:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Digital Campaign Manager bij Mediaplus

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.